علائم خارش واژن چیست و چه باید کرد؟


خارش واژن

خارش واژن

علائم خارش واژن چیست؟

ناحیه تناسلی انسان معمولا چندین لایه پوشش دارد. بنابراین طبیعی است که گرما و رطوبت جمع شده در آنجا باعث خارش شود.
خارش واژن نیز می تواند ناشی از تجمع طولانی مدت باکتری در آن باشد. گرما و رطوبت واژن محیط بسیار خوبی برای رشد باکتری ها است.

در واقع، خارش دعوتی برای عفونت است، از التهاب باکتریایی واژن از عفونت های قارچی (کاندیدا آلبیکنس یا مونیلیا) و تریکوموناس.

گاهی اوقات در نتیجه خارش دارد آلرژی مواد شیمیایی صابون، عطر یا رنگ هستند. خارش واژن نیز می تواند نشانه ای از نزدیک شدن به یائسگی باشد.

درمان خارش واژن
حمام نمک بگیرید نصف فنجان نمک معمولی را در تابه یا وان آب گرم حل کنید و 10 تا 15 دقیقه بنشینید. اجازه دهید آب نمک داخل واژن شسته شود. با دو یا سه شب استحمام در آب نمک، انواع ساده‌تر خارش واژن از بین می‌رود.
نزدیک نشو تا زمانی که خارش واژن دارید از رابطه جنسی خودداری کنید. نزدیکی در این زمان باعث انتقال عامل عفونی و عفونت مجدد هر دو نفر می شود.

حساسیت را بررسی کنید خارش می تواند نتیجه حساسیت به داروهای ضد بارداری باشد. اگر این گزینه را دارید علامت بزنید آلرژی روش دیگری را برای جلوگیری از بارداری انتخاب کنید. در مورد آلرژی یا انتخاب روش های دیگر با پزشک خود صحبت کنید.

من دارم میرم دکتر برای تعیین نوع عفونتی که باعث خارش واژن می شود با پزشک خود تماس بگیرید. اگر سابقه عفونت قارچی دارید، با علائم آن آشنا هستید و می توانید به پزشک خود در تشخیص و درمان آن کمک کنید.

بیشتر بخوانید  راه حل های طلایی برای آب شدن معده در کمترین زمان

تریکوموناس و عفونت های باکتریایی نیز با آنتی بیوتیک های خاص خود درمان می شوند. از پزشک خود بخواهید ویروس پاپیلومای انسانی را بررسی کند. این ویروس است که ایجاد می کند نوک سینه های پر یکی از دلایل خارش واژن است.

شروع یائسگی را بررسی کنید. اگر در حال نزدیک شدن به یائسگی هستید، برای تسکین خارش به دنبال کمک پزشکی باشید. درمان جایگزینی هورمونی راه خوبی است، اما ابتدا کرم های هورمونی را امتحان کنید.
به خود فشار نیاورید شستن با فشار واژن نه تنها به رفع خارش کمک نمی کند، بلکه با فرستادن عفونت به دهانه رحم باعث ایجاد عفونت می شود. بیماری التهابی لگن به آرامی

خارش واژن
همچنین استفاده از تالک یا نشاسته ذرت توصیه نمی شود، زیرا در طولانی مدت ذرات آنها در نزدیکی تخمدان ها جمع می شوند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.
مبارزه با مخمر. در خانم هایی که مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند، بهتر است از آن پیشگیری شود.

قند نخورید شکر باعث تغذیه مخمرها می شود. بنابراین از مصرف غذاهای شیرین پرهیز کنید.

ویتامین C بخورید. 500 میلی گرم ویتامین C را دو بار در روز مصرف کنید. ویتامین C محیط واژن را اسیدی تر می کند و آن را برای رشد مخمر نامناسب می کند.

واژن خود را خشک کنید رطوبت برای رشد مخمر مفید است. بنابراین پس از استحمام یا دوش گرفتن، واژن خود را با سشوار خشک کنید تا رطوبتی باقی نماند. سشوار را گرم نکنید و کمی جلوتر نگه دارید تا باعث سوختگی نشود.
با اسید بوریک حمام کنید. بعد از قاعدگی ماهی یک بار با اسید بوریک حمام کنید. برای انجام این کار، سه قاشق غذاخوری اسید بوریک را در یک ظرف آب گرم حل کنید و به مدت 5 تا 10 دقیقه در آن بنشینید. این به مخمر اجازه رشد می دهد.

بیشتر بخوانید  ۱۱ راهکار طلایی برای درمان تخمدان پلی کیستیک در طب سنتی

ماست بخور. مصرف روزانه یک فنجان ماست کم چرب باعث تحریک رشد لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس می شود که محیط را برای رشد مخمر نامساعد می کند.

تست حساسیت اگر هنوز عفونت قارچی دارید، ممکن است به کاندیدا حساسیت داشته باشید. برای بررسی آلرژی، پزشک از روش تست پوستی خاصی استفاده می کند.
مخمر نخورید. اگر تست پوستی مثبت بود، باید از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی مخمر هستند خودداری کنید.
دارو بخور اگر یک عفونت قارچی رایج دارید، پزشک داروهای ضد قارچی را همراه با هر گونه آنتی بیوتیک تجویز می کند. زیرا آنتی بیوتیک ها تمام باکتری های مفید و مضر را از بین می برد و راه را برای رشد مخمر باز می کند.

از محرک ها استفاده نکنید. هر محرک واژن به رشد مخمر کمک می کند. راه حل جلوگیری از تماس با مواد شیمیایی مانند عطر، دستمال توالت رنگی، لباس زیر رنگی، بو، و نرم کننده های شیمیایی با واژن. هنگام شستن لباس ها از شوینده های بدون بو استفاده کنید. نرم کننده نپوشید و از لباس زیر نخی سفید گشاد استفاده نکنید. جوراب ها را کنار بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید