مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم تومور مغزی؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


اگر به طور ناگهانی تمام یا بخشی از اندام خود را از دست بدهید، باید به پزشک مراجعه کنید.

علائم تومورهای مغزی

تومورهای مغزی در هر سنی ممکن است ایجاد شوند. این تومورها در برخی موارد خطرناک و کشنده هستند. علائم تومور بسته به محل یک قسمت خاص از مغز متفاوت است، اما اکثر افراد حداقل یک علامت مشترک دارند.

در صورت داشتن هر یک از علائم ذکر شده در زیر حتماً به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا حتی تومورهای خوش خیم و غیر سرطانی نیز در صورت عدم درمان می توانند علائم خطرناکی ایجاد کنند.

سردردهای مکرر
سردردهای رایج را می توان با دارو درمان کرد، اما سردردهایی که به طور ناگهانی با تومور مغزی شروع می شوند، با مسکن برطرف نمی شوند. این سردردها معمولاً با حالت تهوع و گاهی اوقات علائمی مانند فلج اندام همراه هستند.اگرچه بیشتر افراد در مقطعی از زندگی خود سردرد را تجربه می کنند، اما سردردهای ناشی از تومورهای مغزی به مرور زمان شدیدتر می شوند.

علائم تومورهای مغزی

تغییرات رفتاری
اگر عزیزانتان متوجه تغییراتی در رفتار و نحوه درمان شما شدند با پزشک مشورت کنید، زیرا تومورهایی که در قسمت جلویی مغز ایجاد می شوند، عملکرد طبیعی این قسمت از مغز را مختل می کنند و در نتیجه رفتار فرد تغییر می کند. .

تغییرات در بینایی و شنوایی
تاری دید ناگهانی یا کم شنوایی شدید از علائم تومور مغزی است. البته بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت با تغییرات بینایی همراه است. بنابراین در صورت بروز این علائم، مشورت با پزشک ضروری است.

علائم تومورهای مغزی

از دست دادن توانایی حرکتی
اگر به طور ناگهانی تمام یا بخشی از اندام خود را از دست بدهید، باید به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای درمان تب

تهوع و استفراغ
این دو علامت می توانند علائم تومور مغزی باشند. اکثر افراد صبح زود دچار این عارضه می شوند. لازم است علت این وضعیت مشخص شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *