مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راه های مناسب برای درمان تب

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با دلگرم کننده با تو بودن درمان مناسب تب در خانه بیا ملاقات کنیم

تب را در خانه درمان کنید

تب را در خانه درمان کنید

تب نشان می دهد که بدن شما در تلاش است تا با عفونت مبارزه کند. تب ناخوشایند و گاهی دردناک است، اغلب در شب بدتر می شود و می تواند خواب شما را مختل کند.

در هنگام تب، گاهی اوقات تمام بدن شما درد می کند و احساس بیماری و گرما می کنید.در اینجا چند داروی گیاهی مفید که می توانند دما را کاهش دهند، آورده شده است.

تب را در خانه درمان کنید

گام به گام با شما برای کاهش دما بدون مصرف دارو…

تب بخشی از مکانیسم دفاعی بدن است. تب ناخوشایند و گاهی دردناک است، اغلب در شب بدتر می شود و می تواند خواب شما را مختل کند. در هنگام تب، گاهی اوقات تمام بدن شما درد می کند و احساس بیماری و گرما می کنید.

تب نشان می دهد که بدن شما در تلاش است تا با عفونت مبارزه کند. هنگامی که بدن شما با بیماری مبارزه می کند، دمای بدن شما افزایش می یابد و اگر دمای بدن شما بیش از حد بالا باشد، خطرناک است و نشان دهنده کم آبی بدن شما است. و باید سعی کنید به سرعت دما را پایین بیاورید.

اما درجه حرارت در کودکان بسیار خطرناکتر از بزرگسالان است، زیرا در صورت افزایش دمای بدن احتمال گرفتگی عضلات وجود دارد، وقتی کودک تب می کند والدین به سمت جعبه دارو می دوند و استامینوفن می آورند. قبل از دادن این مواد شیمیایی به کودک خود، سعی کنید درجه حرارت را به روشی طبیعی و تایید شده کاهش دهید.

تب را در خانه درمان کنید

تاثیر مثبت جوراب مرطوب در کاهش دما

جوراب را مرطوب کرده و دور مچ پا ببندید. شاید عجیب به نظر برسد، اما به خصوص در کودکان بسیار موثر است. یک جفت جوراب برزنتی بردارید و آغشته کنید، سپس دور قوزک پایش بپیچید. بعد از مدتی شیره را بگیرید و دوباره در آب سرد خیس کنید و به ماده ببندید. این روش دمای بدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

از دوش ولرم استفاده کنید

دوش آب گرم یا ولرم بگیرید. اگر فردی تب دارد، او را به دستشویی ببرید و در آب گرم یا ولرم حمام کنید. هنگام دوش گرفتن آب را به آرامی خنک کنید. در نتیجه دمای بدن به تدریج کاهش می یابد. اگر دیدید که دما ثابت می ماند، آب را کمی خنک کنید.

بیشتر بخوانید  آزمایش STD برای تشخیص انواع بیماریهای جنسی

تب را در خانه درمان کنید

نحوه کنترل دما بدون دارو

نوشیدن مقدار زیادی آب. تب واکنش طبیعی بدن به میکروب ها است. اما وقتی درجه حرارت بالا باشد به این معنی است که بدن دچار کم آبی شده است. پس مقدار زیادی آب بنوشید، به خصوص اگر اسهال یا استفراغ دارید. زیرا این دو باعث کم آبی بدن می شوند. می توانید مقداری یخ در دهان بگذارید و بمکید یا آب سرد یا سوپ سرد بنوشید.

یک مرد بالغ باید 13 لیوان (3 لیتر) آب در روز و یک زن بالغ 9 لیوان (2.2 لیتر) آب مصرف کند. کودک باید کمتر از این مقدار مصرف کند و از طرف دیگر بستگی به درجه حرارت دارد.

تب را در خانه درمان کنید

نکاتی برای کاهش دما

سر و گردن را خنک کنید. اگر درجه حرارت بالا است، شال کتانی را خیس کنید و در آب اضافی خیس کنید. سپس آن را دور سر و گردن خود بپیچید. وقتی خشک شد دوباره خیس کنید.

تب را از بین ببرید

اگر تب دارید، زیاد غذا نخورید. مایعات بیشتری بنوشید. چرا؟

عوامل بیماری زا در بدن از روی و آهن برای زنده ماندن استفاده می کنند. به همین دلیل، با مصرف مواد غذایی حاوی این عناصر، میکروب ها زنده می مانند و در نتیجه تب زنده می ماند.

اگر تب دارید و می خواهید غذا بخورید، غذاهای ساده و آبکی مانند سوپ مرغ بخورید.

تب را در خانه درمان کنید

روش های مفید برای کاهش دما

  • تاثیر مثبت چای کشمش در کاهش تب کشمش. بهترین تب این است:
  • 1 فنجان کشمش را با 7 پیمانه آب داخل شرپا بریزید و بگذارید بجوشد.
  • وقتی آب به جوش آمد، حرارت را کم کرده و بجوشانید. صبر کنید تا آب به حدود یک سوم برسد.
  • شعله را خاموش کنید. قابلمه را کنار بگذارید و بگذارید خنک شود. چند بار در روز یک فنجان بنوشید.

تب را در خانه درمان کنید

روش های موثر برای کاهش دما

  • چای مریم گلی و فواید فوق العاده آن
  • چای مریم گلی و بادرنجبویه بنوشید. این چای باعث تعریق بدن و کاهش دما می شود.
  • چند برگ مریم گلی را در یک لیوان بریزید و روی آن آب جوش بریزید.
  • بشقاب را روی یک لیوان بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه بپزد.
  • کمی عسل یا شیرین کننده و یک قاشق غذاخوری بادرنجبویه اضافه کنید. هم بزنید و بنوشید.
  • بدون دارو دما را کاهش دهید.
  • چای کاهو و نقش آن در تب توت!
  • چای کاهو بنوشید. کاهو سرشار از پتاسیم است و کلسیم، فسفر، سدیم و منیزیم کمی دارد. مهمتر از همه، مقدار روی و آهن بسیار کم است.
  • مقداری آب را بجوشان.
  • کاهو را در شرپا یا کاسه ای بریزید و روی آن آب جوش بریزید.
  • اجازه دهید کاهو به مدت 15 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل عسل بریزید و بنوشید.
  • با روش های طبیعی دما را کاهش دهید
  • بستنی بخور
  • بستنی بخور. این روش مورد علاقه کودکان است! واقعیت این است که اگرچه مایعات خوب هستند، اما شکر بهترین است. اگر تب دارید، می توانید بستنی بخورید. بستنی دما را پایین می آورد، به بدن آب می افزاید و به بدن انرژی می دهد.

تب را در خانه درمان کنید

10 راه برای کاهش دما

اثر مثبت روغن در کودکان زیر 2 سال

روغن بمالید. بدن کودکان زیر دو سال را با روغن زیتون خوب بمالید و سپس با پارچه و پتو بپوشانید. صبح آنها را حمام کنید و با روغن بشویید. این کار با جوراب های خیس دور مچ پا بسیار موثر است.

تب پاسخ طبیعی بدن به هجوم ارگانیسم های مهاجم و خارجی و عوامل عفونی است که به خصوص در کودکان می تواند خطرناک باشد و در موارد شدید باید با دارو درمان شود.

به گزارش نیکو صالحی به نقل از ایسنا؛ در موارد بالا رفتن درجه حرارت، مراجعه به پزشک و درمان ضروری است، اما در صورت خفیف بودن دما، می توان با روش های طبیعی و بدون استفاده از دارو، آن را کاهش داد.

در این مقاله که در سایت تخصصی ارگانیک منتشر شده است، کارشناسان سلامت چندین راه خانگی و طبیعی را برای کاهش دما پیشنهاد کرده اند که عبارتند از:

1. حمام آب ولرم;

حمام کردن کودک تب دار با آب در دمای معمولی و سرد به سیستم ایمنی کودک شوک وارد می کند، اما حمام کردن در آب ولرم می تواند دما را کاهش داده و کودک را آرام کند، زیرا بین دمای بیرون و دمای بدن کودک تعادل برقرار می کند و تب و تب را کاهش می دهد. . علائم کمک می کند

2. سرکه سیب;

در این روش می توانید پارچه تمیزی را به سرکه سیب آغشته کنید و روی پیشانی یا شکم کودک بگذارید. همچنین اگر کمی سرکه سیب به آبی که برای حمام کردن نوزادتان آماده کرده اید اضافه کنید و نوزادتان را در این محلول استحمام کنید، به کاهش دما کمک می کند. علاوه بر این، اگر معده کودک شما می تواند این مایع خوراکی را تحمل کند، مقدار کمی به اندازه یک قاشق چای خوری به آن بدهید تا دما کاهش یابد.

3. جوراب آغشته به آب لیمو;

با این روش همچنین توصیه می شود جوراب های کودک خود را در محلولی از آب لیموی تازه و آب ولرم خیس کنید و روی آن ها را بپوشانید. این باعث کاهش دما و آرامش کودک می شود. همچنین می توانید این کار را با یک پارچه تمیز انجام دهید و آن را روی پای کودک خود قرار دهید تا دمای آن پایین بیاید.

4. پارچه آغشته به سفید کردن;

یک حوله یا پارچه تمیز را به سفیده تخم مرغ، ترجیحاً سفیده تخم مرغ ارگانیک، آغشته کنید و آن را روی پای کودک بگذارید تا سفیده تخم مرغ کاملاً خشک شود. دو تا سه سفیده تخم مرغ برای کودکان کافی است، اما برای بزرگسالان می توانید از پنج عدد سفیده تخم مرغ استفاده کنید. سفیده تخم مرغ گرمای اضافی بدن را از پاها خارج می کند و دمای بدن را کاهش می دهد. اگر فردی که تب دارد به تخم مرغ حساسیت دارد می‌توانید از برش‌های سیب‌زمینی استفاده کنید و آن را روی پای بیمار بگذارید تا دمای بدن او کاهش یابد.

5. خمیر سیر;

سیر واقعا یک داروی دارویی است و خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و می تواند به کاهش تب کمک کند. سیر را بکوبید و با روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را روی پای کودک بگذارید.

به خاطر داشته باشید که برخی از قسمت های پا باید باز بماند تا گرما خارج شود. نواحی آغشته به خمیر سیر را با یک باند تمیز بپوشانید و بگذارید یک شب بماند تا دمای کودک شما کاهش یابد.

تب را در خانه درمان کنید

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  روغن پومیس چیست؟ آیا استفاده از پومیس برای سلامتی بدن مضر است؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *