مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علائم آبله میمون را بشناسید/ شیوع و مرگ و میر آبله میمون چقدر است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص ویروس آبله میمون و شیوع و مرگ و میر آن توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا ناجی با اشاره به اخباری مبنی بر شیوع آبله میمونی گفت: شیوع این بیماری در انگلیس، پرتغال، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی به ثبت رسیده است.

وی افزود: تاکنون 68 مورد مرگ مشکوک گزارش شده است که 8 مورد در انگلیس، 20 مورد در پرتغال، 7 مورد در اسپانیا، 13 مورد در کانادا و یک مورد در آمریکا گزارش شده است و نکته این است که هیچ نشانه ای از این افراد وجود ندارد. آلوده هستند آبله؟

به گفته شهید بهشتی، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، این نگرانی وجود دارد که این ویروس به طور گسترده در جامعه و احتمالاً از طریق انتقال جدید گسترش یابد.

آبله یک عفونت ویروسی نادر شبیه به آبله انسان است

ناجی گفت: آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر شبیه سرخک انسان است. است.

شهید بهشتی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در گذشته این بیماری معمولاً مربوط به غرب و مرکز آفریقا بود، گفت: معمولا موارد در سایر نقاط جغرافیایی مربوط به سفر به آفریقا بوده است.

آبله میمون چگونه پخش می شود؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان اینکه آبله میمون از طریق نیش حیوان آلوده، تماس با خون، مایعات بدن یا زخم و مواد زائد آنها قابل انتقال است، ادامه داد: تصور می شود که این بیماری از طریق جوندگانی مانند این بیماری منتقل می شود. مثل موش و سنجاب

بیشتر بخوانید  واژگونی مرگبار مینی بوس زائران امام رضا(ع) درجاده مینودشت به گنبد کاووس / فیلم

وی افزود: در صورت خوردن گوشت حیوان آلوده که به درستی پخته نشده است، می توانید به این بیماری مبتلا شوید، بنابراین انتقال بین افراد عمدتاً از طریق قطرات تنفسی بزرگ صورت می گیرد.

ناجی گفت: قطرات تنفسی بزرگ نمی توانند مسافت های طولانی را طی کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ویروس آبله میمون از طریق مایعات بدن و مواد زائد از طریق تماس غیرمستقیم با مواد زائد وارد بدن می شود، خاطرنشان کرد: مسئولان بهداشتی هشدار داده اند که برخی موارد عفونت از طریق جنسی قابل انتقال است. . تماس.برای انتقال.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بسیاری از موارد گزارش شده افرادی هستند که همجنس گرا یا دوجنسه شناخته شده اند.

علائم آبله میمون را بشناسید

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی به علائم این بیماری اشاره کرد و افزود: این بیماری باعث تب، بدن درد، بزرگ شدن غدد لنفاوی و در نهایت آبله یا تاول های دردناک پر از مایع در صورت، دست ها و پاها می شود. در انسان “ایستگاه ها.

ناجی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، دوره کمون (فاصله از عفونت تا علائم) آبله میمون معمولاً 6 تا 13 روز است و حتی این دوره می تواند از 5 تا 21 روز طول بکشد.

وی گفت: خوشبختانه گونه ای که اکنون در انگلیس گسترده شده، خفیف است و هیچ گونه مرگ و میر گزارش نشده است.

هیچ درمان خاصی برای آبله میمون وجود ندارد

شهید بهشتی، استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه این بیماری طی دو تا چهار هفته از بین می رود، بیان کرد: در حال حاضر درمان خاصی برای آبله میمون وجود ندارد و بیماران باید برای جلوگیری از گسترش عفونت در بیمارستان های تخصصی بستری شوند.

بیشتر بخوانید  ماه گرفتگی سال ۱۴۰۱ | ماه گرفتگی خونین سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ – ایران چطور

وی گفت: ویروس آبله میمون را می توان کنترل کرد و از انتشار آن جلوگیری کرد. واکسن آبله و واکسن ایمونوگلوبولین می تواند از گسترش این بیماری جلوگیری کند.

ناجی ادامه داد: مرکز کنترل بیماری آمریکا بر اساس اطلاعات موجود دستورالعمل هایی در مورد فواید و خطرات واکسیناسیون آبله و استفاده از داروها برای پیشگیری از درمان آبله میمون و سایر عفونت های ارتوپکس دارد.

میمون های آبله ارتباط نزدیکی با ویروس آبله دارند

وی خاطرنشان کرد: یکی از واکسن های موجود آبله به نام JINNEOSTM با نام Imvanek یا Imvamune شناخته می شود، ویروس آبله همچنین می تواند از افراد در برابر آبله میمون محافظت کند.

به گفته این استاد ویروس شناسی، داده های آفریقا نشان می دهد که واکسن ضد آبله حداقل هشتاد و پنج درصد در پیشگیری از آبله میمون موثر است. کارشناسان معتقدند واکسیناسیون پس از قرار گرفتن در معرض آبله می تواند به پیشگیری یا کاهش شدت بیماری کمک کند.

وی ادامه داد: واکسن ACAM2000 که حاوی ویروس واکسن زنده است نیز مجوز ایمن سازی افرادی که حداقل 18 سال سن دارند و در معرض خطر ابتلا به آبله هستند را دارد. اگر این واکسن به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، می توان از آن در افرادی که در معرض آبله میمون قرار دارند و محافظت شده اند استفاده کرد.

ناجی گفت: واکسن آبله در حال حاضر در دسترس عموم نیست.

شهید بهشتی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مطالعات قبلی نشان داده است که واکسن آبله تزریق شده در گذشته می تواند تا 85 درصد میمون ها را مصونیت دهد، مهم است، اما نکته اینجاست که در حال حاضر و درجه مصونیت وی هنوز مشخص نشده است و محققان در حال بررسی آن هستند.

بیشتر بخوانید  دخترای شیرازی که کشف حجاب کردند ضد انقلاب نیستند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *