مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عقبگرد دو کاناله دلار تلگرامی در کمتر از ۴۸ ساعت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا،نرخ دلار در بازار غیررسمی ارز که روند نزولی خود را در روز‌های گذشته آغاز کرده بود در معاملات امروز با شدت بیشتری به ریزش خود ادامه داده، به گونه‌ای که در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته با عقبگرد دو کاناله به کانال ۶۳ هزار تومانی رسیده است.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایبنا از معاملات غیررسمی ارز در محدوده میدان فردوسی و چهارراه استانبول، در حال حاضر فروشندگان دلار‌های خود را با نرخ ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌کنند، اما معامله‌گران همچنان تمایلی به خرید نشان نمی‌دهند.

در کانال‌های تلگرامی نیز نرخ معاملات فردایی دلار روند نزولی قابل توجهی داشته و به کانال ۶۴ هزار تومانی رسیده است. کانال‌های تلگرامی در حالی نرخ ۶۴ هزار و ۷۵۰ تومان را برای معاملات فردایی اعلام می‌کنند که انتظارات معامله‌گران نرخ‌هایی به مراتب پائین‌تر را تقاضا می‌کند.

احتمال بالای ادامه ریزش نرخ دلار از زبان معامله‌گران و کارشناسان بازار ارز

معامله‌گران بازار ارز اشاره می‌کنند که پس از عملیات مقتدرانه «وعده صادق» التهاباتی در بازار ارز ناشی از پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی شکل گرفت، اما پس از ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان مشخص شد که گمانه‌زنی‌ها از تشدید التهابات نادرست بوده و حال که تنش‌ها پایان یافته است، احتمال ریزش بیشتر نرخ دلار بسیار بالاتر است. معامله‌گران به همین دلیل فعلا از خرید امتناع می‌کنند و دست نگه داشته‌اند.

کارشناسان بازار ارز نیز پس از این بار‌ها هشدار داده‌اند که بازار غیررسمی ارز نسبت به اخبار سیاسی منفی بسیار حساس است و پس از اتفاقات سیاسی با التهابات کاذب و هیجانی در بازار غیررسمی ارز مواجه می‌شویم. کارشناسان همواره تاکید می‌کنند که پس از رفع تنش‌ها و فروکش کردن التهابات، نرخ دلار نیز با شیب بالا کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  می‌کوشیم با تأمین نیاز مردم حال آن‌ها را بهتر کنیم

انتظارات حاکی از کاهش بیشتر نرخ دلار در معاملات امروز و روز‌های آینده بازار غیررسمی ارز است و بنظر می‌رسد شاهد سقوط دلار به کانال‌های پائین‌تر و نزدیک شدن به نرخ تعادلی پیش از تنش‌ها باشیم.

بانک مرکزی نرخ دلار را مدیریت می‌کند

امیر شهریاری؛ عضو اتاق بازرگانی ایران در رابطه با اتفاقات اخیر بازار ارز گفت: پیش از عملیات مقتدرانه نظامی ایران با عنوان «وعده صادق» نیز پیش‌بینی افزایش قیمت در بازار وجود داشت، اما فرایند کنترل و مدیریت بازار ارز به نحوی از سوی بانک مرکزی صورت گرفت که افزایش قیمت به صورت مقطعی و زودگذر خود را در بازار نشان داد و بلافاصله فروکش کرد.

این فعال اقتصادی تاکید کرده است که تاکنون با مداخله هوشمندانه و نظارت سیاستگذار، قیمت ارز کنترل شده و با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پائین‌تر نیز امیدوار بود. البته این وضعیت، مشروط بر تداوم آرامش در منطقه است که با اتفاقات اخیر بنظر میرسد این آرامش همچنان ادامه پیدا کند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *