مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عفو بین الملل خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ مرسی شده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



عفو بین الملل خواستار تحقیقات فوری در مورد مرگ مرسی شده است

عفو بین‌الملل از مقامات مصری می‌خواهد تا تحقیقات فوری در مورد این حادثه را آغاز کنند مرگ محمد مرسی انجام دادن.

«خبر مرگ محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در دادگاه بسیار تکان دهنده است. ما از مقامات مصری می خواهیم که به طور شفاف و “درباره شرایط مرگ و بازداشت او از جمله سلول انفرادی و انزوا، مراقبت های پزشکی و محاکمه بیاموزند.” کسانی که با او بدرفتاری کردند.”

وی افزود که مقامات مصری مسئول اطمینان از اینکه او به عنوان یک زندانی از مراقبت های پزشکی کافی برخوردار است، هستند.

المغربی گفت: «محمد مرسی چندین ماه پس از دستگیری و قبل از حضور در دادگاه در 4 نوامبر 2013 به طرز وحشیانه ای بازداشت شد. او به مدت شش سال در سلول انفرادی بود که بر سلامت روحی و جسمی او تأثیر زیادی گذاشت.

او در این شش سال هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشت و فقط سه بار اجازه ملاقات با خانواده اش را داشت و از تماس با وکیل یا پزشکش منع شد.

از سوی دیگر، اخوان المسلمین در بیانیه ای اعلام کرد که مرگ مرسی جنایت قتل کامل است. اخوان المسلمین خواستار تحقیقات بین المللی در مورد مرگ مرسی شده است.

عبدالحمید الذنیبات، ناظر اخوان المسلمین در اردن، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر را به ترور مرسی متهم کرد.


واکنش ها به مرگ محمد مرسی

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مرگ مرسی گفت که وی با خانواده و دوستان مرسی تسلیت گفته است.

بیشتر بخوانید  پشت پرده سایت های صیغه یابی و گروه های جذب کن پول بگیر چیست ؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما گزارش هایی از مرگ مرسی شنیده ایم و هیچ واکنشی نداریم.

دیده بان حقوق بشر همچنین دولت مصر را به دلیل کوتاهی در ارائه مراقبت های پزشکی کافی یا حقوق اولیه مقصر مرگ مرسی می داند.

این سازمان گفت: از مرسی به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک در مصر یاد خواهد شد.

عبدالرزاق مکری، رئیس جنبش جامعه صلح، بزرگترین حزب اسلامگرای الجزایر، در واکنش به مرگ مرسی گفت: «خداوند شما را رحمت کند، رئیس جمهور مشروع و مظلوم مصر».

جنبش النهضه تونس نیز درگذشت مرسی را تسلیت گفت.

محمد عماری، یکی از اعضای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز خاطرنشان کرد که مرسی نمونه و الگوی صبر، استقامت و پایبندی به اصول است. او به خانواده مورس تسلیت گفت. یک مقام لیبیایی مرسی را “شهید” خواند.

جنبش حماس نیز در سوگ مرگ مرسی ابراز تاسف کرد و در بیانیه ای اعلام کرد که مرسی در خدمت به مصر و مردم و مسائل جهان عرب از جمله مسئله فلسطین راه طولانی را پیموده است.


جزئیات درگذشت محمد مرسی

محمد مرسی در 17 ژوئن 2019، حدود 20 دقیقه پس از حضور در دادگاه، با قاضی صحبت کرد و به قاضی گفت که اسراری را می‌داند که در صورت فاش شدن، به آزادی او منجر می‌شود، اما او این کار را به نفع خود انجام نمی‌دهد. در حالی که در محفظه شیشه ای بود غش کرد

وی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

فعالان و خانواده مرسی از مدت ها قبل گفته اند که مسئولان زندان بیماری های جدی او مانند فشار خون بالا و دیابت را درمان نمی کنند. بر اساس گزارش گروه پارلمانی بریتانیا به رهبری کریسپین بلانت در سال 2018، مرسی از هر 24 ساعت به مدت 23 ساعت در سلول انفرادی نگهداری می شد که می تواند نوعی شکنجه باشد و منجر به مرگ زودرس شود.

بیشتر بخوانید  قیمت محصولات ایران خودرو در 8 دی + لیست

به گفته ماگدالنا موگرابی، معاون مدیر عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا، مرسی تقریباً شش سال را در سلول انفرادی گذراند و برای او مشکلات روحی و جسمی شدیدی ایجاد کرد. سارا لی، مدیر خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر نیز گفت که مرگ مرسی وحشتناک، اما کاملاً قابل پیش بینی بود.


بیشتر بخوانید:

بیوگرافی و زندگی شخصی محمد مرسی + جزئیات درگذشت وی

مرگ محمد مرسی در دادگاه + جزئیات مرگ


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *