مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سه راهکار اساسی برای کنترل فشار خون بالا

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



  • 1- سطح فشار خون خود را در خانه کنترل کنید
  • داروی فشار خون را در شب مصرف کنید
  • اگر کنترل فشار خون شما دشوار است، با پزشک خود صحبت کنید

فشار خون بالا یکی از بیماری های اساسی و جدی است که می تواند باعث بیماری های کشنده دیگری مانند سکته مغزی، حمله قلبی و مشکلات کلیوی شود. بنابراین، افراد مبتلا به این بیماری؛ آنها باید به طور مداوم فشار خون خود را کنترل و کنترل کنند. به طور متوسط ​​روزانه بیش از هزار و صد نفر بر اثر فشار خون بالا جان خود را از دست می دهند.

کارشناسان توصیه های زیادی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا دارند که مهمترین آنها به شرح زیر است:

1- سطح فشار خون خود را در خانه کنترل کنید

بسیاری از افراد برای کنترل فشار خون خود به مراکز درمانی مراجعه می کنند. اما تحقیقات نشان داده است که فشار خون کنترل شده در این مراکز دقیق نیست. یافته های محققان نشان می دهد که در 65 درصد موارد این تست فشار خون دقیق نبوده است.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که اندازه گیری فشار خون در خانه بسیار دقیق تر از مراکز درمانی است. توصیه می شود در ابتدا به مدت 5 دقیقه سکوت کنید تا فشار خون را با دقت بیشتری در خانه اندازه گیری کنید.

داروی فشار خون را در شب مصرف کنید

در گذشته قرص های فشار خون باید صبح ها مصرف می شد زیرا تصور می شد افراد در طول روز فشار خون بالایی دارند. با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که مصرف این قرص ها در شب می تواند فشار خون را به طور موثرتری کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

دانشمندان می گویند که مصرف قرص های فشار خون در شب با کاهش سطح فشار خون، خطر مرگ، حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته را کاهش می دهد. با این حال، برخی از قرص های فشار خون ادرار آور هستند. در این موارد بهتر است این قرص ها را در ساعات اولیه صبح مصرف کنید تا دچار اختلال خواب نشوید.

اگر کنترل فشار خون شما دشوار است، با پزشک خود صحبت کنید

پزشکان سال هاست که می دانند یکی از دلایل فشار خون بالا، افزایش هورمون آلدوسترون در بدن است. اکتشافات جدید دانشمندان نشان می دهد که این امر بسیار رایج تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد.

تحقیقات نشان می دهد که 20 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا غیر قابل درمان از سطوح بالای هورمون آلدوسترون رنج می برند. این در حالی است که از هر هزار نفر فقط یک نفر این هورمون را برای تشخیص بیماری آزمایش می کند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که اگرچه فشار خون بالا در حال حاضر یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است و خطرات زیادی برای سلامتی انسان دارد. اما حقیقت این است که با اقدامات ساده ای مانند تغییر سبک زندگی، ورزش منظم، رژیم غذایی سالم، پرهیز از الکل و نمک می توان آن را کنترل کرد. متاسفانه، تعداد کمی از مردم می دانند که کاهش وزن بسیار بیشتر از دارو می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *