مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عفونت ناحیه تناسلی مردان و شیوه های پیشگیری از آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





همه چیز در مورد عفونت ناحیه تناسلی مردان




عفونت ناحیه تناسلی مردان بیشتر حاصل بیماریهای منقله از راه جنسی هستند و انواع مختلفی از بیماری ها را در بر می گیرد. در هر صورت بیماری های عفونی ناشی از آمیزش جنسی در مردان علائم و بعضاً روش های درمان مختص به خود را دارد.




تعداد زیادی اختلال و بیماری های مزمن وجود دارد که می تواند آلت تناسلی مردانه را مبتلا کند و آزار دهد و که در نتیجه آنها عفونت های مقاربتی وحشتناکی نیز ایجاد می شود. خیلی از مردان چیز زیادی در مورد عملکرد آلت خود نمی دانند و خیلی از ما نیز نگران سلامت کلی آن نیستیم که خیلی جای تعجب دارد، زیرا برای همه ما خیلی اهمیت دارد ؛ ولی همه چیز اشتباه پیش می رود.




شایع ترین بیماریهای مرتبط با عفونت ناحیه تناسلی مردان




در ادامه قصد داریم به برخی از شایع ترین این بیماری ها اشاره کنیم:


۱) تبخال تناسلی




تبخال تناسلی معمولا ۴ تا ۷ روز پس از تماس با فرد آلوده، با احساس درد و خارش آلت تناسلی، بیضه ها، مقعد و گاهی ران ها آغاز میشود. پس از مدتی التهاباتی به صورت تاول های کوچک و گاهی دردناک در این نواحی پدید می آید. ممکن است بیماری همراه با تب باشد.


۲) التهاب غیرسوزاکی مجرای ادرار




این بیماری با احساس درد و یا سوزش به هنگام ادرار همراه است. معمولاً ترشحاتی نیز از آلت تناسلی خارج میشود.


۳) سوزاک

این بیماری ناشی از باکتری ای به نام گونوک می باشد. دوره ی نهفتگی آن بین ۲ الی ۱۰ روز می باشد. علائم این بیماری درد و سوزش مجرای ادرار و ترشح است.


۴) زگیل تناسلی




زگیل تناسلی یک بیماری عفونی ویروسی است. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری هایی است که از طریق آمیزش جنسی منتقل میشود. علامت این بیماری به صورت توده های گوشتی با رنگ صورتی روی آلت و گاهی در اطراف مقعد می باشد، که ممکن است با خارش همراه باشد.

بیشتر بخوانید  راه های مناسب برای جلوگیری از آرتروز گردن


مشکلات جنسی مردها


۵) عفونت تریکومویایی




این عفونت یک عفونت انگلی است که در مردان، نواحی غده پروستات و مجاری ادرار را درگیر میکند. این عفونت در مردان معمولا فاقد هر گونه علامتی است.


۶) سیفلیس




سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که از طریق آمیزش جنسی منتقل شده و در مردان شایع تر از زنان است. این بیماری چندین مرحله دارد و علامت نخستین مرحله ی آن پیدایش یک زخم بدون درد در ناحیه ی تناسلی است که به آن “شانکر” گفته میشود. این بیماری میتواند صورت، دست ها، پاها و دیگر اندام های بدن را نیز درگیر کند.


۷) کلامیدیا




این عفونت در مردان با علائمی مانند: تورم مجرای خروج ادرار، تورم مثانه، سوزش و درد به هنگام ادرار و ترشحات روشن رنگ از آلت تناسلی همراه است. درمان این بیماری در مراحل ابتدایی بیماری به راحتی انجام می پذیرد، لیکن در صورت غفلت ممکن است مشکلات دیگری را برای فرد ایجاد نماید.


راه های پیشگیری و درمان عفونت ناحیه تناسلی مردان


  • دستگاه تناسلی را همیشه تمیز و خشک نگه دارید. این کار با رعایت بهداشت فردی به‌سادگی می‌تواند شما را از گزند انواع عفونت‌ها دور نگه دارد. اگر ساعاتی از روز را بیرون از منزل به سر می‌برید و ناچار هستید از سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده کنید، حتما دستمال کاغذی جیبی همراه داشته باشید.

  • از لباس زیرهایی استفاده کنید که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند و مرتبا لباس زیر خود را تعویض کنید؛ روزی یک بار یا دو بار مهم نیست حتی اگر احساس کردید که در میانه روز تعریق زیاد یا مشکلات دیگر لباس زیر شما را آلوده کرده، آن را عوض کنید.

  • یکی از عوامل ایجاد عفونت، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است. با تقویت سیستم ایمنی‌ از ابتلا به عفونت جلوگیری کنید. مصرف ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری را ایفا می‌کند. سبزیجات و میوه‌ها منابع سرشار ویتامین هستند که باید در برنامه غذایی روزانه‌تان گنجانده شوند.

  • بسیاری از عفونت های رایج بین مردان از طریق رابطه ی جنسی منتقل می شوند. بنابراین داشتن رابطه جنسی سالم و ایمن نخستین شرط پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها محسوب می شود.

  • علاوه بر این بیماری های عفونی ناشی از آمیزش جنسی در اغلب موارد در صورت تشخیص به هنگام، بسیار آسان تر قابل درمان می باشند. داروهای مورد استفاده در این بیماری ها بایستی تحت نظر پزشک مصرف شوند.

  • بهتر است در صورت مواجهه با هر علامت غیر عادی در ناحیه تناسلی، به ویژه در صورت داشتن یک رابطه جنسی مشکوک بلافاصله به پزشک مراجعه نموده و از خود درمانی اجتناب نمایید.


مشکلات تناسلی مردانه




برای برطرف کردن عفونت ناحیه تناسلی مردان چه باید کرد؟




بررسی نشانه ها و علائم عفونت در مردان هنگامی که مایع منی به رنگ سفید باشد و یا اندکی به رنگ زرد نیز تمایل داشته باشد، نشان دهنده ی سلامت فرد می باشد . با این وجود، اگر با رنگ های زرد یا سبز مواجه هستید، مراجعه به پزشک توصیه می شود، زیرا این شرایط به طور معمول از یک عفونت جدی، به ویژه زمانی که با نشانه هایی دیگر همراهی می شود، حکایت دارد.


مایعات فراوان بنوشید




تغییر رنگ مایع منی ممکن است در نتیجه کم آبی بدن رخ داده باشد. بر همین اساس، نوشیدن حداقل دو لیتر مایعات در روز از جمله آب و آبمیوه به منظور تامین آب مورد نیاز بدن را فراموش نکنید.




سطوح تستوستورون را تقویت کنید




نوسان در سطوح هورمون تستوسترون ممکن است به تغییر رنگ مایع منی منجر شود. سطوح تستوسترون با افزایش سن کاهش می یابند، که بر کیفیت مایع منی و اسپرم تاثیرگذار است. با مصرف تقویت کننده های تستوسترون به حفظ رنگ سفید مایع منی، میل جنسی و همچنین قدرت ماهیچه ای کمک خواهید کرد.




از الکل و تنباکو پرهیز کنید




سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را به منظور بهبود شرایط مایع منی کنار بگذارید. مصرف نوشیدنی های الکلی بدن را با سموم مختلف پر می کند، که برخی از آنها به مایع منی راه یافته و تغییر رنگ آن به زرد را موجب می شوند.


چه زمانی عفونت ناحیه تناسلی مردان به پزشک مراجعه کنیم؟




رنگ زرد مایع منی همواره شرایطی نگران کننده نیست زیرا با تغییر در رژیم غذایی، دارو و سبک زندگی به طور معمول برطرف می شود. اگر مشکل همچنان پابرجا بود و با نشانه های دیگری نیز همراهی می شد باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل دقیق آن مشخص شود. در صورت مواجهه با مایع منی قرمز رنگ که نشان دهنده وجود خون است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. در صورت مشاهده نشانه های دیگر مانند اختلال در عملکرد جنسی، تب، درد یا خون در ادرار نیز به پزشک مراجعه کنید.


divider


بیشتر بخوانید:


عفونت ادراری و روشهای پیشگیری از آن


همه چیز در مورد عفونت کلیه


عفونت باکتریایی و روشهای ساده درمان خانگی آن


divider


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  فواید عرق زنبق برای درمان انواع بیماری ها در طب سنتی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *