مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عطسه یعنی چه؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شیتیل یعنی چی؟

همانطور که می دانید بسیاری از ضرب المثل های امروزی از دو یا چند کلمه تشکیل شده اند که معنای نهایی آنها با آنچه در عموم شکل می گیرد متفاوت است. شاتیل نیز از این قاعده مستثنی نیست.
در بسیاری از زبان‌های زنده دنیا از جمله انگلیسی و فارسی، برخی از واژه‌ها و ترکیب‌ها علاوه بر معانی سطحی، معانی عمیقی نیز دارند. معنای ظاهری به راحتی در فرهنگ لغت همان زبان یافت می شود، اما برای آشنایی با معنای عمیق این اصطلاحات و ترکیبات، نیاز به شناخت نسبی فرهنگ و آداب و رسوم و حتی انواع مذهب مردمی است که این اصطلاحات در میان آنها رایج است. . .

با تشویق به آشنایی با معنای سطحی و عمیق کلمه شیتیل در میان مردم، با خواندن این مطلب همراه باشید؛
اگر به معنی شیتیل در لغت نامه های فارسی نگاه کنید، ممکن است به معنای دقیق و روشنی برنخورید، هرچند ممکن است تعاریف ناقصی را مشاهده کنید.
شیتیل در معنای ظاهری ریشه گیاهی است که خوراکی است و در مناطق کوهستانی و در خاک های رسی می روید و ارزش کمی دارد. در گذشته این گیاه برای رفع گرسنگی از کشاورزان خریداری می شد، عابرانی که نمی توانستند غذای دیگری بپزند و به غذای دیگری دسترسی داشته باشند.


شیتل


معنی عمیق گند

برای درک کامل معنای عمیق هر کلمه یا اصطلاحی که به عنوان ضرب المثل به کار می رود، باید زمینه های فرهنگی و اجتماعی و کاربرد آن واژه و واژه را در بین مردم منطقه در نظر گرفت. کلمه شیتیل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید  علت مرگ مهدیه پازوکی مجسمه ساز جوان در آخرین روز نمایشگاهش

شیتیل در عمیق ترین معنای آن پاکتی است که شبیه پاکتی است که در آن پول گذاشته می شود: درست مانند زمانی که مقداری پول در پاکت می گذارید و به نشانه تشکر یا خدای ناکرده به کسی رشوه می دهید.
«انجام کاری برای مردی بدون چشم، موی خرس، مزد، مزد، زیر میز، رشوه، قبض، جایزه، پول و هدایا» تعاریف دیگری است که در فرهنگ عامه برای واژه شیتیل می توان یافت. سابق.

بر اساس باورهای رایج، گرفتن یک بطری می تواند مایه افتخار یا شرم باشد: از این نظر، این کلمه همان پاکتی است که متعلق به همه نیست و برای برخی افراد خاص است، محتویات بطری از نظر متفاوت است. از مقدار شیتیل می تواند در یک مراسم رسمی یا وسط کتاب یا مجله به طرف مقابل تعظیم کند.

شیتیل مایه غرور یا شرم است

اولین احساسی که به گیرنده چرندیات می رسد این است: «نگران نباش! این قسمت از خودت را بگیر و صدایت را بلند نکن! یا برادر، این برای جبران بخشی از تلاش بی حد و حصر شماست! بگیر و به خودت افتخار کن! ”
شیتیل در مورد دوم می تواند بسیار خجالت آور باشد: اینکه گیرنده شیتیل باید بفهمد که وقتی دیگران به او شیتیل می دهند فکر می کنند: این قسمت از کار خود را بردارید و در مورد بقیه صحبت نکنید. چون بقیه را ما می خوریم و فقط یک تکه از آن را به شما می دهیم تا بخورید و دمتان را برای همیشه تکان دهید!


شیتیل چیست؟

شیتیل به معنای حق سکوت نیست

برخی در تعریف کلمه شیتیل آن را با حق سکوت اشتباه گرفته اند که این درست نیست. بله، جملاتی مانند: «جوش نزن و فریاد نزن! خفه شو! به عنوان مثال، این امتیاز من است و این مزه شما! “آنها از عملکرد مناسب استفاده نمی کنند.
برخی دیگر وقتی در کلماتی مانند: «ای شیطیل! گیلاس…! هر چی تو بگی!”
“اگر سکس خوب می خواهی، چرندیات را دور بریز و بیا…! اگر کاری برایت بکنم شما پول می دهید! «نگاهی به معنای عمیق کلمه شیتیل در این دو جمله نشان می دهد که طرف درخواست دریافت پول یا از کانال رشوه و یا از کانال دریافت بهای کالا دارد.
در برخی از لهجه ها مانند لهجه مردم تهران این کلمه می تواند به معنای قمار باشد و در همین راستا این کلمه نیز ساخته و به کار می رود.

بیشتر بخوانید  سرهای بریده شده مهمانان عروسی در کیک عروسی

شیتیل نیز به معنای لابی و لابی است

کلمه شیتیل به جای لابی و لابی استفاده می شود. عباراتی مانند «بورسیه به افراد خاصی از طریق بورسیه و لابی اعطا می شود» اشاره به کاربرد این کلمه در تجارت و فساد دارد.

شیتیل در بین مردم منفور و محبوب است

با بررسی معانی مختلف این کلمه به این نتیجه رسیدیم که در فرهنگ های لغت موجود فارسی نمی توان معنای سطحی دقیقی از این کلمه پیدا کرد، اما وقتی به دنبال معنای عمیق تر این کلمه می گردیم، به متفاوت و جالب توجه می پردازیم. تعاریف و کاربردها؛ استفاده ای که می تواند از ظاهر کلمه شیتیل زمین تا اسمال متفاوت باشد.
البته فراموش نکنید که در دنیای تکنولوژی امروز که داده ها و اطلاعات به راحتی از زبانی به زبان دیگر منتقل می شود، انتقال مفاهیم نیز به همین سادگی است. یعنی ممکن است اصل و ریشه کلمه شیتیل فارسی نباشد اما به هر حال وارد زبان مادری ما شده و افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

واژه فوق شاید ریشه در فرهنگ و سنت بیگانه داشته باشد، اما امروزه فارسی زبانان در معانی مختلفی از جمله: «هدیه، حقوق، رشوه و …» استفاده می کنند.
این کلمه نیز مانند هزاران واژه دیگر، چون به صورت نوری کم نور وارد زبان فارسی می شود، ممکن است کمی زمان ببرد تا جا بیفتد.
در هر صورت این کلمه خوبی است چون پاکت حاوی پول است و مطمئن باشید بسته به مقدار آن برای چند لحظه گیرنده را غافلگیر می کند!

بیشتر بخوانید  تصاویر جدید از پشت صحنه سریال / سری دوم پایتخت 3


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *