مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

عادت های نادرستی که سلامتی شما را به خطر می اندازند!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آشنایی با عادت های نادرست سبک زندگی


عادت های نادرستی که ما به صورت روتین دنبال می کنیم و حتی آنها را خوب و بهداشتی می دانیم گاهی اوقات ممکن است سلامت ما را به خطر بیاندازند . این عادت ها ما را در این توهم نگه می دارند که ما از یک سبک زندگی سالم پیروی می کنیم درحالیکه در واقع اینگونه نیست . با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا نگاهی به این عادت ها بیاندازیم و به شما کمک کنیم که از عادت های سالم پیروی کنید.


عادت نادرست خیس کردن ظروف در سینک


خیس کردن ظروف در سینک ظرفشویی ناسالمترین عادتی است که می توانید آن را تجربه کنید. این عادت واقعا برای سلامت شما ضرر دارد و شما را در معرض باکتریها و دیگر ذرات آلوده شناور قرار می دهد که در سینک معلق هستند.


divider


عادت نادرست شستن دست ها با آب گرم


اعتقاد بر این است که شستن دست ها با آب گرم بیش از آب سرد باعث کشتن باکتریها می شود اما علم برعکس آنرا ثابت کرده است . برای شستن دست ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم می تواند به منافذ پوست شما آسیب برساند.


divider


عادت نادرست ورزش کردن با آرایش


گاهی اوقات ما آرایش می کنیم و به باشگاه ورزشی می رویم و نمی دانیم که آرایش در طول ورزش می تواند به پوستمان آسیب برساند. پوست نیاز دارد که خودش را تمیز کند و حضور آرایش منافذ پوستی را مسدود می کند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با خواص فوق العاده صمغ درخت کاج


divider


عادت نادرست خشک کردن دست ها با خشک کن




همه ما فکر می کنیم با استفاده از دستگاه های خشک کن کار بهداشتی تری انجام می دهیم اما این تصور اشتباه است و این یک کار نادرست است . دستگاه های خشک کن می توانند هوای داغ را وارد دهان و ریه های شما کنند که ثابت شده برای شما بسیار مضر است.


divider


عادت های سالم



عادت نادرست استفاده از کیسه پارچه ای برای خرید




هر کیسه پارچه ای که بیش از یک بار برای خرید مصرف شود حاوی میکروب ها و باکتریهایی است که برای سلامت ما مضر است . باکتریهایی که از خرید قبلی در کیسه باقی مانده اند هنوز آنجا هستند و مواد غذایی جدید را آلوده خواهند کرد . روش درست این است که از کیسه های خرید قابل شستشو استفاده کنید.


divider




عادت نادرست خرد کردن گوشت و سبزیجات باهم




بریدن و قطعه قطعه کردن گوشت و سبزیجات و … بر روی یک تخته و با یک چاقو خطرناکترین کاری است که سلامت شما را به خطر می اندازد . سبزیجات می توانند باکتریهای گوشت را به راحتی جذب کنند و آلوده شوند و سلامت شما را به راحتی به مخاطره بیاندازند.


divider




عادت نادرست استفاده از قهوه ساز اداره




دستگاه های قهوه ساز اداری ایمن ترین گزینه برای نوشیدن قهوه در محل کار نیستند زیرا این دستگاه ها توسط عده زیادی از افراد مورد استفاده قرار می گیرند و اطراف آنها پراز میکروب است . بهتر است که خودتان قهوه درست کنید.

بیشتر بخوانید  لرزش یا لرزش دست چیست؟!


divider




قرار دادن تلفن همراه در کیف




اکثر خانم ها فکر می کنند کیف پول محل خوبی برای نگهداری تلفن است اما این درست نیست . بهتر است گوشی را در جیب خودتان قرار دهید زیرا ممکن است تلفن شما واقعا کثیف باشد و وسایل موجود در کیفتان را نیز آلوده کند.


divider


عادت نادرست نشستن لباس های زمستانی




اغلب ما با رسیدن فصل بهار از شستن لباس های زمستانی غافل می شویم و آنها را برمی داریم و مجددا زمستان مورد استفاده قرار می دهیم . بهترین راه این است که آنها را در زمستان نیز هر دو تا 3 هفته بشوییم .


divider




عادت نادرست بازکردن یخ مواد غذایی در دمای اتاق


بازکردن یخ مواد غذایی در دمای اتاق کاری است که همه ما به صورت روتین انجام می دهیم اما این یک عادت ناسالم است . بهتر است که برای باز شدن یخ آنها را در یخچال بگذاریم زیرا در محیط پر از میکروب خواهند شد.


divider


عادات سالم


تبادل باکتریهای خوب




ممکن است که ما دوست نداشته باشیم با کسی که دوست داریم یا حتی دوستانمان در یک ظرف غذا بخوریم اما دانشمندان می گویند این بهترین روش برای مبادله باکتریهای خوب بدن با یکدیگر است . بنابراین از این روش بیشتر استفاده کنید.


divider


عادت های خوب سبک زندگی


خوردن صبحانه




هرکسی در زندگی عادت های خاصی دارد اما تحقیقات نشان داده است کسانی که هر روز صبحانه می خورند سالمتر از افرادی هستند که این کار را انجام نمی دهند .

بیشتر بخوانید  ۲۷ روش خانگی برای منفی کردن تست اعتیاد


divider




خواب خوب




ما درک می کنیم که در طول زندگی گاهی اوقات امکان خواب بیشتر برای فرد وجود ندارد تا بتواند کارهایش را به موقع انجام دهد . اما خوابیدن را نباید به مخاطره انداخت . بسته بودن چشم ها به مدت 8 ساعت در طول شبانه روز ضروری است.


divider




نوشیدن آب




آب مهمترین بخش ساختاری بدن ماست پس تا جایی که می توانید آب بنوشید زیرا می تواند به بهبود شرایط بدنی شما کمک کند . افرادی که آب کافی دریافت نمی کنند به سرعت مبتلا به بیماریهای مختلف و خستگی مزمن می شوند.


divider


بیشتر بخوانید:


گریه کردن / ۱۳ فواید گریه کردن برای سلامت بدن


۶ مزیت شگفت انگیز برهنه خوابیدن برای سلامت بدن


چای سبز / تمامی خواص چای سبز برای سلامت بدن


divider


ترجمه توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *