مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طومار محیط زیست به رئیس جمهور

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در پی درخواست 151 نماینده از رئیس جمهور برای اجرای جاده جنگل ابری، تشکل های محیط زیستی کشور با امضای طوماری خطاب به دکتر حسن روحانی خواستار معرفی جنگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده شدند.

طومار محیط زیست به رئیس جمهور

زمین آنلاین نوشت:

انجمن دیده بان طبیعت شاهرود، موسسه شاهوار زیست، رفتگران طبیعت سمنان، گروه کوهنوردی پدیده شاهرود، انجمن صلح آب شاهرود، رفتگران طبیعت گلستان، دیده بان میانکاله بهشهر، موسسه دیده بان کوهستان تهران، انجمن کوهنوردان ایران، سبزاندیشان شانورکنجه، گروه کوه های دماوند ان گروه فرهنگی ورزشی گرگان، موسسه کوه سبز تهران، مرکز عالی توسعه منطقه سبز و حفاظت از محیط زیست تهران و صدها نفر دیگر از افراد حقیقی از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

طومار محیط زیست به رئیس جمهور

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم و رئیس شورای عالی حفاظت محیط زیست

سلام
با احترام قریب به یک دهه جهاد عمرانی و تلاش گروه ها و سازمان های مردم نهاد محیط زیست استان های سمنان و گلستان برای جلوگیری از غارت بقایای جنگل ابر هیرکان به بهانه ساخت جاده غیر ضروری و بدون هیچ توجیه اقتصادی و جنگل ابر را یادآور می شود. حمایت از عقلانیت در تصمیم گیری های کلان محقق شد و در نهایت دستور توقف اجرای این پروژه کاملا مخرب و تخریب کننده جنگل های هیرکان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد. . اما با توجه به اهمیت اکولوژیکی این منطقه، انتظار می رود اقدامات عاجل برای ارتقای ضریب حفاظتی این مجموعه منحصر به فرد انجام شود.
در این راستا با اخذ موافقت دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت؛ و جهاد کشاورزی (ساماندهی جنگل ها، منابع طبیعی و حوضه داری) ضروری است. اما ظاهرا دو وزارتخانه در این مورد خاص تمایلی به همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست ندارند و از سوی دیگر شنیده می شود که مطالعات ساخت این جاده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  چگونه اشتهای خود را کم کنیم؟

لذا از جناب عالی به عنوان رئیس شورای عالی حفاظت محیط زیست استدعا داریم با توجه ویژه به این موضوع دستور توقف کامل این پروژه را به منظور ارتقای ضریب حفاظت از ابرها و اعلام حداقل یک منطقه در این زمینه صادر نمایند. “منطقه حفاظت شده”. جنگل های ابر »دستور مناسبی صادر می کنند.

با تشکر

ستاد مردمی حفاظت از جنگل های ابر

طومار محیط زیست به رئیس جمهور


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *