مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طوطی آمازون – Meali Amazon

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طوطی آمازون

نام علمی:

farinosa Amazona

پراکندگی:


این پرنده از جنوب مکزیک تا جنوب بولیوی و شرق برزیل یافت می شود و در جنگل های بارانی زندگی می کند.

شرح:


آمازون از سر تا پا سبز است. سبز تیره از بالا و پایین پرها و بالها و پشت گردن و قسمت بالایی پشت قابل مشاهده است. . بالها فقط برای ایجاد حس تناسب نشان داده شده اند. بالها فقط برای ایجاد حس تناسب نشان داده شده اند. دم سبز با سایه های مایل به زرد است. خاکستری و نوک و پاها خاکستری کم رنگ است. پرندگان جوانتر مانند بزرگسالان هستند اما چشمانشان. قهوه ای تیره شود

اندازه و وزن:


طول پرندگان بالغ از سر تا پا حدود 38 تا 40 سانتی متر است.

طوطی آمازون

رژیم غذایی:
در پرندگان وحشی از میوه ها، دانه ها، آجیل ها، توت ها، جوانه ها، گل ها و جوانه های برگ و همچنین مزارع ذرت تغذیه می کند.رژیم غذایی اصلی ذرت باید در درجه اول دانه های سبز، آجیل، میوه ها و سبزیجات باشد. یک رژیم غذایی مفید باشد

طوطی آمازون

زندگی اجتماعی:
آمازون ها از زندگی با انسان ها لذت می برند و همچنین ارتباط بسیار خوبی با پرندگان دیگر برقرار می کنند. آنها در طبیعت بسیار اجتماعی هستند و در گروه های بزرگ زندگی می کنند. آنها به صورت جفت یا گروه های چند صد نفری دیده می شوند که اغلب با سایر آمازون ها یا حتی چند ماکاک زندگی می کنند.

فعالیت:
آنها دوست دارند کوهنوردی و بازی کنند و باید اسباب بازی های زیادی برای آنها فراهم شود.

بیشتر بخوانید  تصاوير زيبا از زمستان سري ششم

تولید مثل:
این آمازون معمولاً به راحتی در اسارت پرورش داده می شود. در ابتدا، ماه ها (از آوریل تا اوایل اردیبهشت) شروع به خواستگاری می کنند. سپس ماده سه تخم می گذارد که برای حدود 28 روز روی تخم ها می گذارد. پرندگان جوان حدود 8 هفته بعد لانه را ترک می کنند.

مشکلات نگهداری:
اگر پرنده ای سالم و پرانرژی خریده اید که محیطی مناسب و تغذیه مناسب داشته باشد، تنها مشکلی که باقی می ماند صدای صبحگاهی آمازون است که شاید اولین چیزی باشد که شما را آزار می دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *