مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کیک یزدی – آموزش درست کردن کیک یزدی ساده + ویدئو و عکس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کیک یزدی نوعی شیرینی بومی یزد در مرکز ایران است و بیشتر در خود استان یزد برای پذیرایی در مراسمهای مذهبی از آن استفاده می کنند. کیک یزدی یک کیک بسیار خوشمزه و خوش عطر است که طرفدارای زیادی دارد. این شیرینی خوشمزه از جمله هنرهای شیرینی پزی مردم یزد است که البته اکنون در همه جای ایران قابل تهیه است ، اگر تمایل به تهیه آن درمنزل دارید، با دلگرم همراه شوید تا طرز تهیه این کیک های خوشمزه را فراگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

  • آرد 1 و 1/2 لیوان
  • شکر 2/3 لیوان
  • روغن مایع 2/3 لیوان
  • ماست یا شیر ولرم 1/2 لیوان
  • گلاب 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • پودر هل مقداری

کیک یزدی

طرز تهیه ی کیک یزدی

قبل از شروع کار فر رو روشن کنید و بذارین تا با دمای 180 درجه گرم شه .تخم مرغ هارو داخل ظرف بشکونید و 3 تا 5 دقیقه با همزن هم بزنید.هم زدن تخم مرغ با همزن به مدت 3 تا 5 دقیقه.بعد از این زمان شکر رو به تخم مرغ اضافه کنید و اونقدر با همزن بزنید تا کاملا حل بشه و دیگه صدای برخورد دونه های شکر رو با ظرف نشنوید .وقتی شکر حل بشه مایه ی یکدستی خواهید داشت.طرز تهیه ی کیک صبحانه ی پرتقالی طرز تهیه کیک صبحانه با طعم عالی پرتقال. کیک پرتقالی مخصوص صبحانه با آموزش مرحله به مرحله. آموزش تهیه کیک صبحانه با عکس. ماست ، روغن مایع و گلاب را به مواد قبلی اضافه کنید و اونارو قشنگ مخلوط کنید .حالا نوبت آرد و بیکینگ پودره که کم کم داخل مواد الکش کنید و با همزن خوب مخلوط کنید و در نهایت هم پودر هل را اضافه کنید و هم بزنید.

کیک یزدی

اضافه کردن مواد خشک به مایه ی کیک یزدی

داخل قالب کیک یزدی یا مافین رو کپسول های کاغذی بذارین و 2/3 هر کپسول رو مایه ی کیک بریزین و داخل فری که از قبل روشن کردید و با دمای 180 درجه گرم شده به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار دهید .

قرار دادن کیک یزدی در فر

حتما دقت کنید که روی کیک که طلایی شد بردارین .کیک یزدیای من سر 25 دقیقه پخته بودن اما روشون طلایی نبود که 10 دقیقه هم اضافه تر گذاشتم داخل فر .برای تزئین هم میتونین کمی کنجد روی کیک ها بریزین.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب کیک یزدی

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  با این لیمونادها بهارتان را خنک وگوارا کنید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *