مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه کیک پیتزای خوشمزه خانگی به سبک بازاری + آموزش مرحله به مرحله

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، امروزه فست فودها یکی از مهم ترین گروه های غذایی دنیاست که انتخاب های زیادی دارد و به عنوان یک غذای مدرن با طعم و سبکی جدید، جای خود را در برنامه غذایی مردم دنیا باز کرده است. . . پیتزا یکی از مهم ترین و محبوب ترین انواع فست فود است که اولین بار در ایتالیا تهیه شد. سپس آشپزی او در سراسر جهان رایج شد. پیتزا در طعم های مختلف مانند گیاهی، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و غیره تهیه می شود که طیف وسیعی از طعم ها را دارد.

پیتزا تورتا نوعی روش پخت پیتزا است که به جای اینکه خمیر پیتزا را جداگانه تهیه کنید و مواد را روی آن قرار دهید، مواد پیتزا را از ابتدا با خمیر مخلوط می کنند تا این پیتزا مانند کیک پخته شود. پیتزا تورتا تجربه ای جدید از خوردن پیتزا با طعم دلچسب است و پیشنهاد می کنیم این مدل پیتزای خوشمزه را در خانه درست کنید و بخورید. در ادامه این مطلب، طرز تهیه کیک پیتزا با نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن به شما کاربران عزیز ارائه می شود.

مواد لازم برای تهیه کیک پیتزا

آرد سفید: ۲ پیمانه

تخم مرغ: 2 عدد

روغن مایع: نصف لیوان

شیر گرم: سه ​​چهارم لیوان

شکر: 1 قاشق چایخوری

خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری

پودر مخمر: 1 قاشق

بکینگ پودر: 1 قاشق

سینه مرغ پخته و خرد شده: 1 پیمانه

پاپریکا: 1 عدد

قارچ خرد شده: 1 پیمانه

پنیر پیتزا: 1 فنجان

نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن: به میزان لازم

نکاتی در مورد مواد خام

قارچ

نکاتی در مورد قارچ

قارچ ها طبیعت گرم دارند و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آمینه و غیره هستند. همچنین در پیشگیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ های تازه نباید سفید و شفاف باشند. یکی از راه های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید ترک داشته باشد. همچنین بهتر است قارچ هایی را که روی پوست آن لکه های قهوه ای دارند نخرید و در صورت خرید حتما به صورت پخته مصرف کنید.

بیشتر بخوانید  عملیات ساخت پتروشیمی در میانکاله متوقف نشد/ کارگران همچنان مشغول به کار هستند

نکاتی در مورد بیکینگ پودر

پودر مخمر

مخمر نوعی مخمر است که برای پخت نان، پیراشکی، پیتزا و غیره استفاده می شود. استفاده از خمیر مایه پودری در خمیر باعث تولید دی اکسید کربن و مواد آلی می شود و در نتیجه حجم خمیر زیاد شده و خوش طعم تر می شود و نان و شیرینی ها پف می کنند. پودر مخمر را می توان در خانه در محیطی که خیلی گرم نیست نگهداری کرد. پس از باز کردن بسته، حتما آن را در فریزر نگهداری کنید. مخمر پس از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. به همین دلیل بهتر است به اندازه ای که خرج می کنید خرید کنید.

نکاتی در مورد فلفل

پاپریکا بابر

همانطور که می دانید فلفل سبزی بسیار خاصی است که مصرف آن به همه به خصوص کودکان توصیه می شود. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است و سبز طعم قوی تری دارد. فلفل به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله ویتامین ها منبع سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم خونی، محافظت از چشم، تقویت بینایی، رفع یبوست بسیار مفید است.

در کف فلفل برآمدگی هایی وجود دارد. فلفل های چهار ردیف زیر ماده هستند. فلفل پر از تخم مرغ است و طعم شیرینی دارد. بنابراین برای تهیه سالاد و غذای خام بیشتر از فلفل نر مناسب است. فلفلی با سه رج زیر نر است. تخم مرغ کمتری دارد و تندتر است. برای پخت و پز استفاده می شود و در آشپزی کاربرد بیشتری دارد. برعکس فلفل زنانه بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوش طعم می ماند.

بیشتر بخوانید  نحوه انتخاب واکسن دز سوم | اگر دز اول و دوم واکسن سینفوفارم زدم دز سوم چه واکسنی بزنیم؟ / فیلم

نکات پنیر پیتزا

پیتزای پنیری

پنیر پیتزا نوعی پنیر موزارلای کم رطوبت است که گاهی در ترکیب با پنیرهای دیگر سرو می شود. پنیر پیتزا حاوی کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و ویتامین های مختلف گروه A و B است. خوردن پنیر پیتزا با سبزیجات خام و پخته باعث می شود بدن کمتر چربی و مواد ناسالم موجود در آن را جذب کند. یکی از ویژگی های پنیر پیتزا با کیفیت این است که هنگام جویدن پنیر در دهان احساس لاستیک نمی کند. همچنین پنیر پیتزا با کیفیت بعد از پخت روغن آزاد نمی کند. برای خوش طعم شدن پیتزا توصیه می شود دو یا سه نوع پنیر پیتزا را مخلوط کنید.

طرز تهیه کیک پیتزا مرحله به مرحله

کیک پیتزا

1- برای شروع ابتدا شیر ولرم را در یک لیوان بریزید. سپس پودر خمیر مایه و شکر را اضافه کرده و با قاشق خوب مخلوط کنید. بشقاب را روی لیوان قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا مایع حل شود.

2- تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید. سپس خامه صبحانه، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا تخم مرغ کاملا شکسته شود.

3- در مرحله بعد خمیر مایه آماده شده را همراه با روغن مایع به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس قارچ های خرد شده و سرخ شده، فلفل دلمه ای خرد شده، سینه مرغ و پنیر پیتزا را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد مخلوط شوند.

۴- در آخر آرد و بکینگ پودر را که از قبل با الک مخلوط کرده اید در سه مرحله اضافه کنید و با همزن یا همزن دستی هم بزنید تا آرد کاملا با مواد مخلوط شود.

بیشتر بخوانید  50 اتوبوس اروپایی کارکرده وارد کشور شد

5- حالا کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی چرب کنید و خمیر پیتزا را داخل آن بریزید. سطح مواد را صاف کنید و روی آن چند برش قارچ و فلفل خلال شده بمالید و مقداری پنیر پیتزا بریزید. قالب را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر با دمای 170 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کیک پیتزا بپزد. در 5 دقیقه آخر پخت، گریل را روشن کنید تا کیک طلایی شود. اگر در منزل فر ندارید می توانید کف قالب را با کاغذ روغنی چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید. درب تابه را باز بگذارید و حرارت را کم کنید. حدود 35 تا 40 دقیقه طول می کشد تا یک کیک پیتزای پف دار درست کنید، لذت ببرید.

مشاوره

برای مواد داخل کیک پیتزا می توانید به جای مرغ از گوشت چرخ کرده، انواع ژامبون و سوسیس استفاده کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *