مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه پاستیل خانگی به دو روش آسان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آموزش تهیه پاستیل در خانه


طرز تهیه پاستیل موضوع مورد بحث ماست. پاستیل از خوراکی های خوشمزه ای است که بچه ها علاقه زیادی به خوردن آن دارند. این پاستیل‌ها خیلی ساده تهیه می‌شوند شما می توانید این پاستیل ها را در خانه درست کنید و لذت ببرید.


طرز تهیه پاستیل کشدار /طرز تهیه پاستیل لاستیکی


طرز تهیه پاستیل خانگی با پودر ژله


مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی:


  • کش ۱ عدد

  • ظرف با ارتفاعی به اندازه نی ۱ عدد

  • رنگ خوراکی ۱۵ قطره

  • نی قابل انعطاف به میزان دلخواه

  • پودر ژله ۲ بسته

  • آب جوش ۳ فنجان

  • ژلاتین ۲۰ تا ۲۴ قاشق چایخوری

  • خامه فرم گرفته ۳/۴ فنجان


مراحل تهیه پاستیل خانگی:


در ظرفی پودر ژلاتین و ژله را با آب جوش مخلوط کنید و بگذارید تا ولرم شود. رنگ خوراکی و خامه فرم گرفته را به محلول (که ولرم است) اضافه کنید.


نی ها را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار دهید و در ظرف بگذارید. می توانید برای این که بهتر کنار هم قرار بگیرند، آن ها را با کش ببندید. هرچه قطر ظرف شما کمتر باشد، بهتر است. در واقع بهتر است کل ظرف را با نی پر کنید تا فضای خالی نداشته باشید.


در این مرحله از طرز تهیه پاستیل در خانه مایع ژله را مانند شکل زیر در نی ها بریزید و بگذارید سفت شود.


طرز تهیه پاستیل ماری/طرز تهیه پاستیل ژله ای


برای بیرون آوردن پاستیل های کرمی روش های متعددی وجود دارد. می توانید با استفاده از وردنه !!! این کار را انجام دهید. وردنه را روی نی ها بکشید یا با استفاده از آب گرم پاستیل را از نی خارج کنید.


آموزش تهیه پاستیل کرمی


طرز تهیه پاستیل خانگی با آبمیوه


مواد لازم جهت تهیه پاستیل:


  • شکر ۲ فنجان

  • آب یک فنجان

  • آب میوه یا نوشابه ۱ فنجان

  • پودر ژلاتین ۴ قاشق غذاخوری

  • اسانس یا رنگ خوراکی به میزان لازم


مراحل تهیه پاستیل:


پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و به روش بن ماری، روی بخار حل کنید تا شفاف شود. بن ماری یعنی حرارت غیر مستقیم با بخار آب پس بنابراین برای اجرای این روش باید از یک ظرف آب استفاده کنید.


برای روش بن ماری به یک قابلمه یا کاسه‌ای که بتوان آن را روی حرارت قرار داد نیاز دارید و همین طور ظرف دیگری که جنس نشکن داشته باشد و در دهانه قابلمه قرار گیرد.


بهتر است ظرف دوم دهانه قابلمه را کاملا بپوشاند تا کار با آن راحت‌ تر باشد، شکر و آبمیوه یا نوشابه را هم روی حرارت گذاشته و بجوشانید. پس از آن اسانس و یا رنگ را اضافه کنید.


ژلاتین حل شده را به آبمیوه و شکر افزوده و به هم بزنید. مواد را در قالب‌های شکلات ریخته و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال بگذارید تا بسته شود.


برای جدا کردن پاستیل ها، کمی شکر یا پودر شکر روی آن‌ها بریزید و از قالب درآورید و در یک ظرف در دار بریزید. این پاستیل را با طعم‌ های مختلف می‌توانید بدون نگهدارنده تهیه کنید.


درست کردن پاستیل در خانه


فواید پاستیل برای بدن


ژلاتین یک پروتئین خوراکی است که به طور عمده از فرآوری کلاژن که ساختمان اصلی تشکیل‌ دهنده پوست، تاندون‌ها، استخوان و… مهره‌ داران است به دست می‌آید.


پوست و استخوان حیواناتی مثل گاو و یا ماهی را در آب جوشانده و به وسیله اسید، محلولی را از آن استخراج می‌کنند که این فرآیند چندین روز طول می‌کشد. سپس با فرآوری این محلول و خشک کردن آن ژلاتین حاصل می‌شود.


باید گفت که ژلاتین ماده‌ ای جامد، ترد و شفاف بوده و طیف رنگی آن از زرد کم‌ رنگ تا سفید می‌ باشد، بی‌ مزه و بی‌ بو است و دارای ۹۰ – ۸۴ درصد پروتئین، ۲-۱ درصد نمک‌ های معدنی و ۱۵-۸ درصد آب بسته به منبع مورد استفاده آن می‌ باشد.


همچنین فاقد قند، چربی و مواد افزودنی است. برای پوست، مو و ناخن و پاکسازی کبد بسیار مفید است و به علت دارا بودن پروتئین نقش به سزایی در رشد بافت عضلانی دارد.


خواص پاستیل و خاصیت پاستیل


طرز تهیه پاستیل انار دسر محبوب کودکان


بیشتر بخوانید  تخمه کردو گرم است یا سرد ؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *