مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه لازانیا پرسی ساده خانگی با طعم بسیار عالی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


لازانیا یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی است. این غذا طرز تهیه خاصی دارد و می تواند غذای عالی برای مهمانی ها باشد. اگر قصد دارید یک مهمانی مجلل برگزار کنید، می توانید برای ناهار یا شام از لازانیا ایرانی در کنار لازانیا اسفناج و لازانیا سبزیجات استفاده کنید. طرز تهیه این غذا بسیار آسان است اما برای پذیرایی نیز می تواند انتخاب خوبی باشد. طرز تهیه لازانیا را در این مقاله یاد بگیرید.

دستور پرس لازانیا

لازانیا پرسی یک غذای ساده و فوری است. از این غذا برای مهمانی ها هم می توانید استفاده کنید. این غذا را خیلی راحت در خانه درست می کنید و با مرغ، پنیر پیتزا، کره، شیر ولرم و … درست می کنید. در ادامه با طرز پخت این غذا آشنا می شوید.


فلفل لازانیا

مواد لازم پرس لازانیا

سینه مرغ: 100 گرم
سس کچاپ: 2 قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت: 2 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: به میزان لازم
پودر آویشن: به میزان لازم
نمک، فلفل، ادویه مخصوص: به میزان لازم
لازانیا: پکیج
کره: 1 قاشق غذاخوری
شیر گرم: یک لیوان
آرد: قاشق


طرز تهیه لازانیا فشرده

دستور العمل عالی برای لازانیا

برای تهیه این لازانیا فشرده ابتدا سینه مرغ را در شرپا قرار دهید و روی سطح مرغ آب بریزید و بگذارید مرغ با حرارت ملایم بپزد. بهترین زمان برای پخت مرغ 45 دقیقه است. در حین پختن مرغ ها می توانید سس بشامل را تهیه کنید.
برای تهیه سس باید آرد را داخل شرپا بریزیم و قابلمه را روی آتش بگذاریم. پس از پخت آرد باید بوی خامی آن از بین برود. پس از تفت دادن آرد، شیر ولرم را کم کم به آن اضافه می کنید. مدام هم بزنید تا آرد گلوله نشود.
در مرحله بعد ادویه ها را به سس اضافه کنید. وقتی سس غلیظ شد از روی حرارت بردارید.
مرغ را به سس اضافه کنید. برای این مرحله باید جوجه ها را بتراشید. کنسرو ذرت را آبکش کنید و این مواد را به سس اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  گوجه فرنگی چه خواصی دارد ؟

باید بخوانید:

سس کچاپ را با ادویه های مورد علاقه خود به مواد اضافه کنید. در این مرحله می توانید از ادویه های مخصوص استفاده کنید. این مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.
در این مرحله از طرز تهیه لازانیا، کاسه را تا نیمه از آب پر کنید. ورقه های لازانیا را به این آب اضافه کنید و وقتی برش ها نرم شد، از تابه بردارید. ظرف مناسب را انتخاب کنید و ورقه های لازانیا را روی سطح قرار دهید.
ابتدا یک تکه لازانیا را در ظرفی بریزید و کمی سس روی سطح آن بمالید. یک برش دیگر لازانیا را روی سس و مواد بگذارید و دوباره سس را بمالید. این کار را تا آخرین مرحله انجام دهید.
در مرحله آخر پنیر پیتزا را روی تمام سطح بریزید. می توانید پودر آویشن را نیز روی پنیر بریزید. لازانیا را در فر با دمای 250 درجه سانتیگراد قرار دهید. این غذا را به مدت 18 دقیقه در فر قرار دهید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *