مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه شیر برنج خوشمزه شکلاتی آسان و درجه ۱

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


شیر برنج غذایی عالی و خوشمزه است که نوعی دسر است و به راحتی تهیه می شود. یکی از این دسرها با ترکیب شکلات طعم بهتری دارد، در این قسمت طرز تهیه شیر برنج شکلاتی را می خوانید.
دستور تهیه شیر برنج خانگی بسیار ساده است. این دسر یک میان وعده عالی است و می توانید از مواد مورد علاقه خود مانند هل، شکلات و زعفران استفاده کنید.

مواد لازم برای شیر برنج شکلاتی

شیر: یک و نیم لیتر
برنج: 2 لیوان
آب: 3 تا 4 لیوان
نمک: نوک قاشق چایخوری
پودر نارگیل: به اندازه کافی
پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای: به مقدار لازم
روغن مایع: به میزان لازم
خلال بادام و پسته: به میزان لازم
شکر: 1 تا 2 لیوان


شیر برنج شکلاتی

طرز تهیه شیر برنج شکلاتی عالی

برای داشتن این دسر عالی و متفاوت باید برنج را خوب بشویید. مقداری آب روی برنج بریزید و کنار بگذارید. مقداری نمک روی برنج بریزید و برنج را 2 ساعت خیس کنید. بعد از 2 ساعت برنج را آبکشی کرده و آب اضافی آن را بردارید. برنج را به همراه کمی نمک و آب و روغن داخل تابه بریزید و تابه را روی آتش بگذارید.
بعد از اینکه آب برنج به جوش آمد، باید به آن زمان بدهید تا تبخیر شود. حالا مقداری شکر، خلال بادام، پودر کاکائو، شیر، خلال پسته و … را به مواد برنج اضافه کنید.

باید بخوانید:

مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. قابلمه باید روی حرارت باشد. حالا مقداری شیر به مواد اضافه کنید تا شیر برنج کاملا بپزد. پس از جا افتادن مواد آن را به ظرف مورد نظر منتقل کنید.
بعد از سرو شیر برنج، شکلات آب شده را روی مواد بریزید و با پودر نارگیل و پودر پسته تزیین کنید. این دسر می تواند یک میان وعده عالی باشد و می توانید با آن یک وعده غذایی عالی میل کنید.
اگر طعم بهتری می خواهید کمی گلاب به مواد اضافه کنید. استفاده از هل و وانیل نیز در این دسر بسیار عالی است و طعم عالی آن را می توانید حس کنید. این دسر به راحتی طبخ می شود و گزینه مناسبی برای سرو در مهمانی ها می باشد.

بیشتر بخوانید  دستور پخت کیم چی غذای محبوب کره ای


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *