طرز تهیه سس سفید یا سس مایونز در خانه بدون تخم مرغ به روش بازاری + دستور تهیه



به گزارش سلام نو، سس ها یکی از مهیج ترین چاشنی های دنیای آشپزی هستند که بسیار محبوب و پر طرفدار هستند. سس ها در انواع و طعم های مختلف موجود است که برای سرو غذاهای اصلی، پیش غذا و سالاد استفاده می شود. سس ها در دنیای فست فود نیز طرفداران زیادی دارند، به طوری که می توان گفت هر کدام از این فست فودها با نوع خاصی از سس سرو می شوند. امروزه در سوپرمارکت ها و مغازه ها می توانید انواع سس ها را در طعم ها و رنگ های مختلف تهیه کنید.

سس مایونز یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین سس هاست که برای تهیه سالادها و غذاها استفاده می شود. سس مایونز تجاری معمولاً چربی بالایی دارد و دارای افزودنی های غذایی مضری است که معمولاً از تخم مرغ تهیه می شود. در این مقاله طرز تهیه سس مایونز خانگی سالم و بدون نیاز به تخم مرغ را به شما آموزش می دهیم. یک شیشه سس مایونز خوشمزه و سالم را می توانید به روشی بسیار آسان و در کمتر از دو دقیقه در منزل تهیه کنید که شباهت زیادی به سس مایونز بازار دارد. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه سس مایونز خانگی را با نکات و ترفندهای مهم مربوط به تهیه آن با شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز خانگی

روغن مایع: یک و یک چهارم لیوان

شکر: 1 قاشق

شیر: دو سوم لیوان

نمک: نصف قاشق چایخوری

آبلیمو: یک قاشق

بیشتر بخوانید  این بانک ها وام ۲۰۰ میلیون تومانی می دهند | شرایط دریافت وام چیست؟

سس خردل: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مایونز خانگی

1- ابتدا روغن مایع، شکر، شیر، نمک و سس خردل را در کوزه یا ظرفی با دیواره های بلند بریزید و حدود یک دقیقه با همزن برقی هم بزنید.

2- بعد از اینکه مواد کمی غلیظ شد، آبلیمو را به مواد فوق اضافه کرده و دوباره یک دقیقه دیگر هم بزنید. به طور کلی تهیه این سس دو دقیقه بیشتر طول نمی کشد. وقتی سس کاملا غلیظ شد، همزن برقی را بگذارید و سس مایونز آماده شده را در شیشه خشک و تمیزی بریزید. شیشه را حتما در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم

توجه داشته باشید که بهتر است از همزن برقی استفاده کنید و همزن را از پایین به بالا و از بالا به پایین حرکت دهید. مواظب باشید هنگام هم زدن کاسه را زیاد تکان ندهید.

– هرگز آبلیمو را در ابتدای کار و همراه با سایر مواد اضافه نکنید. چون به او شیر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید