مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه خورش به خوش خوراک

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طرز تهیه خورش به خوش خوراک، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

خورش به

طرز تهیه خورش به خوش خوراک

خورش به خورش واقعا خوشمزه و لذیذ است و طعم بسیار خوشایند و ملسی دارد این خورش به دلیل وجود به بسیار پرخاصیت و مفید است!به را فقط به رنگ زرد روشن تهیه کنید، زیرا نوع سبز آن مانند بسیاری دیگر از میوه ها نرسیده و خیلی سفت است.

البته درصورتی که در میان به های خریداری شده، تعدادی سبزرنگ وجود دارد، آنها را چند روز در دمای اتاق قرار دهید تا رسیده شوند.

مواد لازم:

برای 4 نفر
گوشت بی استخوان بیش از نیم کیلو
روغن 5 قاشق غذاخوری
به 1 کیلو
پیاز به مقدار لازم
شکر 2 قاشق سوپخوری
آبلیمو 1/2 فنجان
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
زعفران آب گرفته 1 قاشق مرباخوری
نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم
هویج 3عدد(در صورت تمایل)

طرز تهیه:

ابتدا گوشت را قیمه ای خرد می کنیم و با پیاز حلقه حلقه شده سرخ می کنیم. سپس به مقدار کافی در قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم بپزد، سپس «به» را پوست می کنیم و به قسمت های مساوی تقسیم می کنیم،

اگر دوست داشتید خورش شما هویج هم داشته باشد، هویج ها را خوب شسته و تکه تکه می کنیم، به یاد داشته باشید، «به» را هم باید مانند سیب زمینی خرد کرده و تفت دهیم، (کمی سرخ می کنیم)

و سپس داخل گوشت می ریزیم، پس از این مرحله شکر (اگر دوست داشتید)، آبلیمو، رب گوجه فرنگی و زعفران را به همراه نمک، فلفل و ادویه به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا ملایم بجوشد، باید دقت کنید خورش نباید زیاد جوش بخورد.

بیشتر بخوانید  آموزش تهیه ی ذرت بو داده یا پاپ کورن با روشی آسان در منزل

که «به» و هویج آن له شود، چرا که شما قبلا «به» را تفت داده اید.خورش زمانی آماده است که بوی آن در بیاید، این خورش را، هم می توانید با نان میل فرمایید هم با برنج.

خواص به برای زنان باردار

به برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله عفونت های روده ای و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب های مختلف مفید است.

می گویند با خوردن به، عرق بدن خوشبو می شود.

همچنین، دم کرده شکوفه به برای کسانی که خواب آشفته توام با کابوس دارند توصیه شده است و در بی خوابی ها نیز می توان از خیسانده برگ به با شکوفه نارنج استفاده کرد.

مصرف به ترش یک مسهل بسیار عالی است. کسانی که از ناراحتی افسردگی رنج می برند نباید در مصرف آن، کوتاهی کنند. علاوه بر آن، استفاده از این میوه در درمان کلسترول، تصلب شرایین و ترومبوز خونی موثر است.

خانم های باردار برای جلوگیری از سقط جنین به مصرف می کنند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *