طرز تهیه حلوا شیر مجلسی و خوش پخت + فیلم



روش پخت حلوا شیر


حلوا شیر یکی از حلواهای پر طرفدار است که برای مجالس و دورهمی های عصرانه پیشنهاد بسیار خوبی می باشد. این حلوا را می توانید به راحتی در منزل آماده کنید.


کافی است مطالب مربوط به طرز تهیه حلوا شیر را که در ادامه ارائه می دهیم به خوبی مطالعه کنید و از نکات ریز آن استفاده کنید تا حلوایی لطیف و بسیار خوش طعم داشته باشید.


حلوا شیر همانند دیگر حلوا هویج و حلوا ساده طرفداران خاص خود را دارد. این حلوای خوشمزه را می توانید در ظروف مختلف سرو نموده و یا از قالب های سیلیکونی برای تزیین آن استفاده کنید.


نکته ظریفی که برای استفاده از قالب ها و طرز تهیه حلوا باید ذکر شود این است که مقداری کره به دستور اضافه نمایید تا حلوا به راحتی فرم بگیرد.


آموزش تهیه حلوا شیر


طرز تهیه حلوا شیر


مواد لازم جهت تهیه حلوای شیر:


  • آرد سفید قنادی ۱ لیوان

  • شیرکم چرب ۲ لیوان

  • زعفران دم کرده به میزان لازم

  • هل ساییده شده نصف قاشق چایخوری

  • شکر ۱ لیوان

  • گلاب ۱/۴ لیوان

  • ترکیب کره و روغن ۱ لیوان یا ۱۵۰ گرم


مراحل تهیه حلوا شیر:


ابتدا زعفران و هل ساییده را با هم و یا جداگانه دم بدهید. سپس شربت حلوا را آماده کنید. شیر و شکر را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید و بر روی حرارت کم هم بزنید تا قوام بیاید و بعد زعفران و هل ساییده شده را به شربت حلوا اضافه کنید. وقتی شربت آماده شد در لحظه آخر گلاب را اضافه می کنیم تا عطر و بوی خود را از دست ندهد.


در این مرحله از طرز تهیه حلوا شیر آرد را الک می کنیم و در ماهی تابه‌ ای تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس کم کم روغن را به آرد اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آرد تغییر کند. نباید خیلی رنگ آرد را تغییر دهید، چون قرار نیست حلوا تیره رنگ شود.


حلوا را از روی حرارت برمی دارید و بعد شربت داغ را داخل حلوا به آرامی و کم کم اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا شربت جذب آرد شود و در نهایت حلوا را دوباره روی شعله ملایم می گذاریم و هم می زنیم تا حلوا به قاشق نچسبد و از ظرف جدا شود.


حلوای شیر خوشمزه را پس از خنک شدن در داخل ظرف مورد نظر سرو کنید؛ و با خلال پسته و بادام تزیینش کنید.


برای فهمیدن رنگ حلوا روی بخشی از آرد های تفت خورده روغن بریزید اگر به رنگ دلخواه رسیده بودید روغن را اضافه کنید و هم بزنید.


امیدواریم از این روش تهیه حلوای شیر بهره کافی را برده باشید و آن را در منزل تهیه نموده و در کنار اعضای خانواده نوش جان کنید.


طرز تهیه حلوا شیر عسلی همراه با کلیپ آموزشی


دستور پخت حلوا با سوهان به همراه کلیپ آموزشی


طرز تهیه حلوا اوماج خوشمزه و خوش طعم


آموزش پخت حلوا آرد برنج به روشی ساده


طرز تهیه حلوا لبو به دو روش + فیلم


بیشتر بخوانید  طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و مغذی تابستانی

دیدگاهتان را بنویسید