مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طب سنتی با مترجم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طب سنتی

طب سنتی با مترجم

طب سنتی دستورهای جالبی برای شما دارد دستورهایی که حداقل می دانید عوارضی ندارند

بی‌خطر بودن و عوارض جانبی کوچک گیاهان، بسیاری از خانواده‌ها را متقاعد کرده است که از این درمان‌های طبیعی و سنتی برای حفظ سلامت جسم و روح و درمان بیماری‌ها و اختلالاتی که در ۲ سال اول زندگی در نوزادشان رخ می‌دهد، استفاده کنند.

روش هایی که نه تنها در درمان و تسکین بیماری موفقیت آمیز هستند، بلکه با کمترین عوارض و بدون نیاز به داروهای شیمیایی مدرن می توانند در درمان و تسکین درد نوزاد موثر باشند. دکتر سعید صانعی، مشاور و درمانگر گیاه درمانی در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد.

درمان زردی با دستور گیاهی

بسیاری از پزشکان بر این باورند که استفاده از برخی گیاهان دارویی می تواند تأثیر عمیقی بر درمان نوزادان مبتلا به زردی داشته باشد.

• مصرف دو گیاه ترنجبین و شیرخشت یکی از بهترین دستورهای گیاهی برای درمان زردی نوزادان است. مشروط بر اینکه مصرف این گیاهان با نظر متخصص یا درمانگر طب سنتی انجام شود.

درمان در حمام با عصاره یا جوشانده بنفشه و گل ختمی یکی دیگر از روش های درمان زردی است که می تواند به تنهایی یا همراه با سایر درمان ها استفاده شود. به این ترتیب کافی است نوزاد را با جوشانده این گیاهان حمام کنید.

رژیم درمانی و اصلاح شیردهی و افزودن ادویه ها و گیاهان طبع سرد یکی دیگر از راه های درمان زردی نوزادان است. مادران با تغییر رژیم غذایی زیر نظر درمانگر طب سنتی می توانند داروی لازم را از طریق شیر به نوزاد خود برسانند.

بیشتر بخوانید  نحوه اندازه گیری سهم های غذایی

طب سنتی با مترجم

طرز تهیه شربت گیاهی

برای درمان یرقان نوزاد می توانید از شربت ترنجبین و خار مریم استفاده کنید. این شربت می تواند یرقان را در 8 تا 10 روز برطرف کند. برای تهیه این شربت گیاهی باید 1 قاشق غذاخوری ترنجبین را با 1 فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه در آب جوش بماند.

بعد از این مدت صاف کنید و یک قاشق چای خوری خار مریم را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را دوباره صاف کنید و هر 2 ساعت یک قاشق چایخوری به کودک بدهید. کودک شما باید این شربت گیاهی را بنوشد تا زمانی که مدفوع او زرد طلایی شود. بنابراین هنگام دادن این شربت به نوزاد باید رنگ مدفوع و پوست خود را بررسی کنید.

در این صورت مدفوع نوزاد باید زرد رنگ باشد و از میزان زردی پوست او کاسته شود. درمانگران معتقدند اگر مصرف این شربت و استحمام نوزاد با جوشانده این دو گیاه می تواند روند بهبودی را تسریع کند.

اما به یاد داشته باشید: با گیاهان خودسرانه رفتار نکنید

همانطور که استفاده از بسیاری از قرص ها و مواد شیمیایی با عوارض همراه است، استفاده از برخی گیاهان نیز با عوارض همراه است. بنابراین پیشنهاد من این است که برای جلوگیری از تداخل دارویی با یک درمانگر یا متخصص طب سنتی برای استفاده از این گیاهان دارویی مشورت کنید. و با عوارض احتمالی گیاهان دارویی مانند ترنجبین و شیرخشت آشنا شوید.

زیرا این گیاهان اگرچه به درمان یرقان کمک می کنند، اما در برخی از نوزادان باعث اسهال و حالت تهوع می شوند. اگر والدین با نظر متخصص طب سنتی و زیر نظر او این کار را انجام دهند، می توانند این مشکل را کنترل کرده و میزان آن را در نوزاد خود به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید   آباکاویر چه کاربردهای دارویی دارد؟

منبع: ideallife.i


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *