مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ضرب المثل “اگر برای من آب نیست، برای شما نان است”

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ضرب المثل

در

در

اگر برای من آب نیست، برای تو نان است:

نظر برخی از افراد در این است که اگر احتمال آسیب و جراحت دیگران وجود داشته باشد از آن منتفع می شوند. پاسخ این دسته از افراد همان است که در عنوان این ستون آمده است.
و اما حاج میرزا آقاسی، نخست وزیر محمدشاه قاجار، در برنامه این عارف و روحانی، دو موضوع پرتاب توپ و حفر کانال در راس موضوعات قرار گرفت. وی افزایش توپخانه برای تقویت ارتش و حفر قنات را عامل اصلی توسعه کشاورزی دانست. هر وقت وقت آزاد داشت به موکنی می رفت و آنها را به حفر چاه و قنات تشویق می کرد.
روزی حاجی میرزا آقاسی به بازدید یکی از کانال ها رفت تا از عمق چاه مادر و میزان آب آن مطلع شود. موکنی گفت: هنوز به آب نرسیده ایم و فکر نمی کنم در این چاه آب باشد.
حاجی گفت: به کار خود ادامه دهید و ناامید نشوید، چند روزی از این آشنایی می گذرد و حاج میرزا آقاسی دوباره به چاه رفته و نتیجه گودبرداری را جویا می شود. من قبلاً گفته بودم که حفر چاه در این مکان فایده ای ندارد و به آب نمی رسیم.»
بار سوم که حاجی میرزا آقاسی به عیادت مادر چاه رفت، مکتنی سرش را بلند کرد و گفت: «حضرت صدر اعظم، باز هم تکرار می کنم که این چاه آب ندارد و ما برای کبوتران خدا لانه می سازیم! مسئله این است که “به حفاری در این منطقه ادامه ندهید.” حاجی میرزا آقاسی که عشق و علاقه عجیبی به توپ انداختن و کندن کانال داشت و گوشش در این دو مورد مدیون حرف نفی نماند، با شنیدن آخرین جمله مکنی از کوره در رفت و فریاد زد. احمق، ناخودآگاه “تو چه ربطی به تو دارد که در این مملکت آب نیست، اگر من آب نداشته باشم تو نان داری”.

بیشتر بخوانید  مکعب روبیک 40 ساله شد!

در

در

ضرب المثل اگر برای من آب نیست، برای تو نان است

ضرب المثل های زیبا در مورد شهر و کشور خود را در قسمت نظرات بنویسید ….

ممنون از دنیا…

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی

ضرب المثل های ایرانی ضرب المثل های باستانی ایرانی گنجینه ضرب المثل های ایرانی ضرب المثل های قدیمی آشنایی با تمام ضرب المثل های ایرانی ضرب المثل های ایرانی ضرب المثل های ایرانی داستان ضرب المثل های معروف ضرب المثل های ایرانی با خط فارسی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *