مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شیوع فلج مغزی در کشور

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دکتر آزیتا توسلی متخصص مغز و اعصاب اطفال که در اولین همایش اختلالات رشدی عصبی به ارائه یافته های پژوهشی با عنوان تأخیر رشدی در کودکان فلج مغزی پرداخت، افزود: شیوع فلج مغزی در بین نوزادان چند قلو و نارس بیشتر است. شیوع فلج مغزی در بین چندقلویی 7.5 در هزار تولد زنده و در نوزادان نارس با وزن کمتر از 1500 گرم بین هشت تا 10 کودک در هزار تولد زنده است.

شیوع فلج مغزی در کشور

وی تاکید کرد: با تمام مراقبت های نظام سلامت برای کودکان و مادران، متاسفانه به دلیل اینکه علل اصلی فلج مغزی به دوران جنینی و قبل از تولد برمی گردد و توسط نظام سلامت به طور دقیق قابل کنترل نیست، رو به افزایش است.

توسلی تصریح کرد: علل پیش از تولد فلج مغزی در کودکان حتی در کشورهای پیشرفته 70 درصد بیماران شامل عفونت های داخل رحمی، نارسایی جفت، سکته های داخل رحمی و عوامل ژنتیکی است. در کشورهای در حال توسعه، عواملی در بدو تولد و هنگام زایمان و مشکلات در ماه های اول زندگی به آنها اضافه می شود.

وی ادامه داد: اختلالات شناختی، اختلالات حرکتی، اختلالات رفتاری و تشنج از جمله علائمی است که در بیماران فلج مغزی مشاهده می شود، اما آنچه مسلم است به مرور زمان علائم این بیماری ممکن است تغییر کند، اما این بیماری پیشرفت نمی کند بلکه به موقع تشخیص داده می شود. “او گفت. و شروع درمان در بهبود بیماری ها موثر است.

وی گفت: فلج مغزی شامل سه دسته فیزیولوژیک، توپوگرافی و علت است. خفیف ترین نوع فلج مغزی با تشنج کم در بیماران همراه است.» در حالی که کودک در نشستن و راه رفتن مشکل دارد و هنگام بلند کردن کودک از زیر بغل، پاهایش روی هم قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید  دلایل اصلی سوزش سر دل چه می تواند باشد؟

شیوع فلج مغزی در کشور

یک متخصص مغز و اعصاب کودکان درباره نحوه تشخیص فلج مغزی به ایسنا گفت: علاوه بر معاینات بالینی، تصویربرداری از مغز و مشاهده ضایعات مغزی به تشخیص بیماری کمک می کند.

توسلی به عنوان اقدامات درمانی که می تواند به بیمار کمک کند، توانبخشی، فیزیوتراپی، دارودرمانی و در برخی موارد مداخله جراحی را برشمرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه همیشه پیشگیری مهمتر از درمان است، تاکید کرد: تشخیص به موقع، شروع به موقع و نظارت جدی درمان و مدیریت خانواده همراه با گروه درمانی در بهبود بیماری مغزی بسیار مهم است. بیمار مبتلا به فلج

اولین همایش اختلالات عصبی رشدی با حضور جمعی از روانپزشکان، روانشناسان بالینی، مغز و اعصاب، متخصصین اطفال و توانبخشی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی 15 و 18 دی ماه برگزار شد.

منبع: طبنا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *