مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شیخ عیسی قاسم: دولت بحرین دشمنی با عزاداری حسینی را متوقف می کند – اخبار غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمآیت الله شیخ عیسی قاسم ، رهبر انقلاب در بحرین ، از رژیم آل خلیفه خواست تا از دشمنی خود با شعائر حسینی و عاشورایی کشور دست بردارد.

به گزارش وب سایت تاورا بحرین ، شیخ عیسی قاسم روز یکشنبه بیانیه ای صادر کرد ، همزمان با بیانیه علمای بحرین که از م believersمنان خواست اقدامات پیشگیرانه مانند فاصله گذاری اجتماعی را در عاشورای امسال انجام دهند. “هدف از این اقدامات احتیاطی ، اتخاذ اقدامات احتیاطی است که واقعاً از روح احتیاط و پیشگیری از این بیماری همه گیر نشأت می گیرد و نه از آنهایی که به دلیل” محدود کردن مناسک “تحمیل می شوند.

لازم به ذکر است که مقامات بحرینی سال گذشته به بهانه فوران تاج محدودیت های شدیدی را بر مراسم محرم در این کشور اعمال کردند و برای برخی از مراکز مانند کلوپ های شبانه و مراکز تفریحی باز بود.

شیخ عیسی قاسم در ادامه به انتقاد غیر مستقیم از اقدامات آل خلیفه و معیارهای دوگانه وی در برگزاری مراسم پرداخت و تأکید کرد که “تجمعاتی که باید به عنوان یک اقدام احتیاطی انجام شود باید برابر تجمعاتی باشد که دولت بحرین از آن استقبال می کند”.

رهبر انقلاب در بحرین ادامه داد: احتیاط این است که هنگام ارائه مطالب مذهبی ، روزه و درس مفید ، صدای عزاداری به هیچ کس در خارج از این مراسم نرسد ، هیچ ارتباطی با سلامتی ندارد و نمی توان آن را در رابطه با آن یا موارد در نظر گرفت. “او چنین چیزی پوشیده بود.”

بیشتر بخوانید  خبرنگار مهر برگزیده جشنواره «نانو و رسانه» شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

این بیانیه می افزاید: “بدون شک ، علما اقدامات احتیاطی بهداشتی مناسبی را در مجامع مختلف مجاز انجام داده اند. [دولتی] “آنها توصیه می کنند ، نه اقدامات احتیاطی ، که فقط برای مراسم زنده نگه داشتن عاشورا ، بدون هیچ دلیل ظاهری و به دلایل کاذب است!”

شیخ عیسی قاسم در ادامه تاکید کرد: “علاوه بر این ، حزب رسمی (دولت) به طور کامل مسئول هرگونه اقدام تحریک آمیز است که وجدان دینی مردم را برانگیزد. [و دردمند می‌کند] “و این مخالف احیای محرم است ، تسلیم شوید و همچنین به سیاست ظالمانه و جنایتکارانه علیه مبلغین مسجد ، پیشگامان و رهبران مراسم عزاداری و موکب ها و جلوه های متضاد و جلوه های وفاداری به امام بزرگوار اسلام امه ، شهدای ابدی پایان دهید. از کربلا “

رژیم آل خلیفه از زمان سرکوب انقلاب بحرین در سال 2011 زمینه را برای انقلابیون اصلاح طلب در بحرین تنگ کرده است. این رژیم تابعیت بحرین از جمله بسیاری از رهبران شیعه بحرین از جمله شیخ عیسی قاسم را سلب کرده و برخی را بازداشت یا اخراج کرده است.

انتهای پیام /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *