مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شناسایی 1533 Omicron در خاک / سویه جدید در حال افزایش است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس مرکز حفاظت محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 1533 بیمار مبتلا به امیکرون در کشور خبر داد و از مردم خواست تا دوز سوم دارو را تزریق کنند. کرونا واکسن

جعفر جندگی روز سه‌شنبه در نشست خبری آنلاین افزود: در فرآیند هوشمند رفع محدودیت‌های عروق کرونر، تمامی مشاغل و مشاغل به شرط واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها مجاز به کار هستند. حفظ رنگ‌بندی که زمانی معمول بود، محدود به اطلاع‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مردم در مورد رنگ‌ها می‌شود و این رنگ‌بندی‌ها همچنان همان معیارها را دارند و اصلی‌ترین آن میزان بستری بود. اما انجام یک فرآیند هوشمندانه از بین بردن محدودیت ها، اجرای پروتکل ها و انجام واکسیناسیون بسیار مهم است.

وی افزود: اعمال محدودیت بر اساس شرایط همواره از سوی ستاد ملی تاج و تخت اعلام و به صورت هفتگی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد. نگهداری جداول شرایط و ضمانت های اجرایی در پنج گروه مشاغل وجود داشته باشد. اصولاً در مدیریت هوشمند پنج فاز داریم که در فاز اول شامل کارکنان، مؤسسات و شرکت های خصوصی می شود. فرآیند مدیریت هوشمند از 12 دسامبر سال جاری آغاز شده و ادامه خواهد داشت. در فاز دوم تردد برون شهری مترو و تاکسی است، در فاز سوم اصناف، صنایع و کارخانجات باید رعایت کنند، در فاز چهارم تردد برون شهری به صورت هوایی، ریلی و جاده ای انجام می شود و فاز پنجم به موسسات آموزشی و پژوهشی مربوط می شود. که هر کدام باید اجرا شود.

رئیس مرکز حفاظت محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت گفت: آنچه مهم است این است که این موارد رصد شده و هر یک از مسئولان ذی صلاح باید نظارت کافی بر فعالیت ها داشته باشند و اجرای محدودیت ها بر عهده آن است. از مقامات.” طبقات، کارخانه ها و مؤسسات». معیارهای کلیدی برای این پروتکل ها، از جمله واکسیناسیون، آزمایش PCR و استفاده از ماسک وجود داشت.

وی افزود: باید بدانیم اگر میزان استفاده از ماسک به بالای 80 تا 38 درصد برسد در کاهش ابتلا به بیماری موثر است. رعایت فاصله 1.5 تا 2 متری مهم است و یکی از مولفه های موثر فاصله فیزیکی است. در نظر گرفتن فضای چهار متر مربعی برای هر فرد تا حد زیادی از شیوع بیماری جلوگیری می کند. تهویه کافی و فراهم کردن امکانات مناسب برای شستشو و ضدعفونی فضاهای مشترک مهم است.

جندگی گفت: نظارت بر موارد مثبت و قرنطینه بیماران یکی از نکات مهم است و وظیفه دستگاه های اجرایی این است که توزیع و پخش گسترده تاج را نداشته باشیم. در برخی مناطق استفاده از ماسک خوب و در برخی جاها نامناسب است. در هفته های اخیر، میانگین رعایت پروتکل ها در کشور حدود 60 درصد بوده است. حداقل استفاده از ماسک در نانوایی ها 51.17 بوده و باید مورد احترام نانوایان و مشتریان قرار گیرد. بیشترین استفاده از ماسک 92.68 در فرودگاه ها بوده است. در مورد تهویه نیز کمترین میزان تهویه در باشگاه های ورزشی 54.93 و بیشترین میزان تهویه مجدداً در فرودگاه ها با حدود 92.12 بوده است. بنابراین این مشاهدات متفاوت است و باید طبق پروتکل های اعلام شده رعایت شود و با مشاهده آنها متوجه می شویم که پیک های زیر رخ نمی دهد.

بیشتر بخوانید  راه افتادن خودروی شرکت پست به دلیل پایین بودن ترمز دستی! / فیلم

او گفت: Omicron بسیار مسری است. بسیاری از کشورهایی که درصد واکسن بالایی داشتند، زمانی که پروتکل را رعایت نکردند، پیک‌های بالایی فرستادند و ما هم مجبوریم دنبال کنیم. اکنون از مردم می خواهیم که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند. پوشش با دوز سوم کافی نیست و به حدود 17 درصد می رسد و باید به بالای 80 درصد برسد تا اگر مریض شدیم بیماری زیاد روی ما تأثیر نگذارد. افرادی که هنوز واکسینه نشده اند نیز باید فورا واکسینه شوند.

رئیس مرکز حفاظت محیط زیست و بهداشت کار وزارت بهداشت به مناسبت رعایت پروتکل در حمل و نقل عمومی به ویژه خودروهای تاکسی گفت: این امر بر عهده سازمان تاکسیرانی است. با افرادی که هنوز واکسینه نشده اند تماس بگیرید. ردیابی تاکسی هایی که به صورت آنلاین کار می کنند آسان تر است و در صورت عدم واکسینه شدن، سیستم خدمات رسانی مختل می شود. اما رانندگان تاکسی باید تدابیری بیندیشند. برخی از تاکسی ها آزادانه کار می کنند که در هیچ جا پوشش داده نمی شود و باید زیرساخت ها مهیا شود تا برای این افراد نیز اقدامات لازم انجام شود. همه چیز به مردم بستگی دارد و باید احساس مسئولیت کنند و در صورت داشتن علائم بیماری از خانه خارج نشوند.

جندگی به برگزاری شخصی امتحانات مدارس و اساتید و برقراری آموزش حضوری اشاره و خاطرنشان کرد: توصیه ستاد ملی برگزاری امتحانات به صورت شخصی و حضور دانش آموزان در کلاس درس است و پروتکل بهداشتی برای آن وجود دارد. همه واکسن ها تهویه محیط نیز مهم است و با پایان فصل زمستان تهویه هوا آسان می شود. همچنین در صورت مریض بودن به هیچ عنوان در کلاس حضور نداشته باشند و در قرنطینه باشند.

تاج با ما خواهد بود

او گفت: “تاج با ما خواهد بود و دائما جهش می یابد و ما باید زندگی با آن را بیاموزیم.” مدیریت کنترل هوشمند تاج نیز بر این موضوع تاکید دارد. قرنطینه هوشمند در پنج مرحله اجرا می شود و مدیریت هر یک از دستگاه های ابلاغی را ملزم به نظارت بر اجرای آن می کند. هر یک از این پنج مرحله اغلب نادیده گرفته می شود و باید گزارشی تهیه شود و نظارت ها تقویت شود و به دنبال آن وزارتخانه ها یا اصناف انجام دهند.

بیشتر بخوانید  آنها می خواهند ارتش چین وارد ایران شود / به جزیره چین!

رئیس مرکز حفاظت محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت افزود: برخی از دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت هم اکنون در حال اعمال مفاد قرنطینه هوشمند و بررسی زیرمجموعه های خود هستند. در مرحله اول، کارمندان دولتی واکسینه نشده واکسینه شدند. یا در مورد تاکسی های آنلاین، اسامی افرادی که واکسینه نشده اند شمرده شده و به مردم هشدار داده شده که واکسینه شوند. این پروتکل ها در حال رصد است و ستاد در جریان نتایج نظارت قرار خواهد گرفت.

جندگی گفت: در اینجا زمان بسیار مهم است زیرا ما در حال جایگزینی Omicron با دلتا هستیم و اگر این پروتکل ها تا دو هفته دیگر به درستی رعایت نشود ممکن است در اوج بیماری خود باشیم. سیستم ها به هم متصل هستند و افراد شناسایی می شوند، اما محدودیت هایی وجود دارد. در مرحله کنترل هوشمند ترافیک ورودی و خروجی، مهم است که افراد واکسینه شوند یا بیمار نباشند.

وی یادآور شد: مردم منتظر رعایت محدودیت ها نباشند. در عوض، آنها باید حداکثر اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از بیمار شدن انجام دهند. اگر واکسیناسیون، تشخیص و رعایت پروتکل به خوبی انجام شود، قطعاً بیماری را کاهش خواهیم داد. اما شرط این است که این کارها انجام شود. تحقیقات ما نشان داده است که این موارد افزایش یافته است زیرا مردم متوجه خطر شده اند، اما برخی کمتر دقت می کنند.

رئیس مرکز حفاظت محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت گفت: تالارهای پذیرایی، رستوران ها و خوابگاه ها مکان های پرخطری هستند که انتقال بیماری در آنها بیشتر است و باید رعایت شود در غیر این صورت بیماری افزایش می یابد. ما معتقدیم افرادی که واکسینه نشده اند در معرض خطر بالای بیماری هستند و در بسیاری از کشورها سویه Omicron جایگزین دلتا شده است و واکسیناسیون باید گسترش یابد. در ادارات، کارخانجات و … و. مردم باید واکسینه شوند زیرا واکسینه نشدن افراد دیگر خطراتی را به همراه دارد. مدیریت هوشمند کرونا حدود 5 هفته است که اجرا شده و در تمامی مراحل کار شروع شده و میزان موفقیت آن در حال بررسی است و اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی برنامه طب کار و بهداشت در کارخانه ها اجرا می شود. به عنوان مثال سنجش عوامل زیان آور در محیط کار از طریق دولت و شرکت هایی که از ما مجوز گرفته اند بررسی می شود و توصیه های لازم به کارگران، کارمندان و کارفرمایان بومی داده می شود و تاکید بر بهبود فرآیند است. وزارت کار در زمینه ایمنی کار نیز همین کار را می کند. معاینات کارمندان بسته به نوع فعالیت در دوره های سه ماهه، 26 ماهه و یا یک ساله انجام می شود و در صورت بروز مشکل، مراحل قانونی طی می شود. اگر کارگر علائم بیماری را داشته باشد و به ما مراجعه کند معاینه و نظارت انجام می شود. در بیماری های شغلی موضوع نظارت بسیار مهم است، زیرا بیماری به تدریج بروز می کند و با تشدید آن احتمالاً غیر قابل درمان است، بنابراین باید روی پیشگیری تمرکز کنیم و توصیه های ما الزام آور است.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا در ایران تا 3 تیر 1401 دوباره دو رقمی شد

رئیس مرکز حفاظت محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت در خصوص رعایت پروتکل های سامانه امید گفت: این سامانه هم اکنون با نام سامانه «ایران من» شناخته می شود و در این سامانه اطلاعات تمامی دستگاه های اجرایی می باشد. جمع آوری و به ستاد ارائه می شود.از خود اعلامی نیز استفاده شد. این سامانه به سامانه وزارت بهداشت و سامانه آزمایشگاهی متصل است و در صورت مثبت شدن آزمایش فردی از وضعیت خود مطلع می شود.

جندقی بیان کرد: Omicron هر هفته پایش می شود و تاکنون 1533 مورد از Omicron شناسایی شده است که از این تعداد 205 مورد در هفته جدید بوده است و این نشان می دهد که این سویه در حال افزایش است و از آنجایی که ما همه آزمایشات Omicron را انجام نمی دهیم این تعداد. در 60 باید ضرب شود. یعنی می توانیم حدود 12000 اهم داشته باشیم. بنابراین از آنجایی که بسیار مسری است در مدت کوتاهی جایگزین دلتا می شود. بنابراین زمان زیادی نداریم و از مردم می خواهم که پروتکل ها را جدی بگیرند. در حال حاضر محدودیتی در مورد واکسیناسیون نداریم، بنابراین از مردم خواهش می کنم برای دوز سه تایی مراجعه کنند.

وی در خصوص ایمنی بهداشتی آب آشامیدنی نیز گفت: آبرسانی و فاضلاب بر منشاء آب نظارت دارد و سازمان های دیگر مانند وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست نیز نظارت های خود را دارند. در این راستا وزارت بهداشت بر مصرف آب از نظر آلودگی های زیست محیطی، میکروبی و شیمیایی نظارت دارد.

جندقی گفت: استاندارد کلر در نقطه مورد استفاده باید بین 0.2 تا 0.5ppm باشد که این استاندارد جهانی است و اگر در این اندازه باشد می توان از سالم بودن آب آشامیدنی از نظر میکروبی مطمئن بود. اما ممکن است مواد یا قارچ های دیگری در آب وجود داشته باشد که با انجام آزمایش میکروبی سلامت آب را اندازه گیری می کنیم. کلر به اشکال مختلف استفاده می شود. اگر ببینیم آب کلر ندارد، حتماً بلافاصله به شما هشدار می دهیم. برای کاهش ریسک منابع آبی باید نظارت دقیق انجام شود و سلامت شهروندان برای ما مهم است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *