مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شلنگ دست شویی چیست و چه کاربردی دارد ؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



شلنگ توالت یا شلنگ دست شویی


شلنگ توالت یا شلنگ دست شویی بیشتر از شیر توالت در معرض استفاده هست و نکات مهمی برای دوام و راحتی استفاده از آن وجود دارد که توضیحی درباره هرکدام تقدیمتان میکنیم.


اولین مسئله ای که وجود دارد نوع پاچش آب می باشد که بستگی به آبفشان شیلنگ دارد و مدل های سیلیکونی تقریبا بهترین های این قسمت هستند.


موضوع دیگری که وجود دارد جنس شیلنگ توالت می باشد که این روزها شاهد مدل های متنوعی از آن می باشیم.


شیلنگ های آنتی باکتریال با بدنه های فشرده پلاستیکی، مدل های فلزی و فنری از معمول ترین محصولات این دسته هستند که در کیفیت های متفاوتی عرضه می شوند.


مدل های فلزی دارای بافت ریز و درشت می باشند که شیلنگ های دارای بافت ریز نسبت به شیلنگ های بافت درشت از مقاومت بیشتری در مقابل کشیدگی و خمیدگی برخوردار هستند .


نکته بعدی که بسیار مهم می باشد کیفیت پرس در سر و ته شیلنگ های توالت بوده که با بررسی آن میتوانید طول عمر محصولات را با هم مقایسه کنید به گونه ای که شیلنگ های دارای پرس تمیز و محکم قطعا طول عمر بیشتری دارند.


همچنین سر مهره های برنجی به دلیل مقاومت بیشتر و بدنه های استیل به دلیل ضد زنگ بودن در این محصولات جزو بهترین ها قرار میگیرند.


شلنگ توالت فنری


شلنگ توالت بین لوازم سرویس بهداشتی به دلیل پر مصرف بودن بیشتر در معرض خرابی می‌باشد.


معمولا شیلنگ های توالتی که دارای بافت فلزی می‌باشند به دلیل خارج شدن بافت بدنه از یکدیگر و زخمی کردن شیلنگ، باعث پارگی یا سوراخ شدن آن می‌شوند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با بیماری جرب (گال) در سگ و داروهای درمانی آن


شلنگ توالت فنری با بدنه ای از جنس فنر که استیل ضد زنگ می باشد که به دلیل ماهیت فنری بدنه‌ی آن در مقابل کشیدن مقاومت بیشتری از خودنشان میدهد.


شلنگ توالت و کاربرد آن


شلنگ دست شویی قطعه ای لوله ای تو خالی و انعطاف پذیر است که به شیر توالت وصل می گردد، برای روشن شدن تفاوت لوله و شلنگ می توان این چنین گفت که شلنگ لوله ای انعطاف پذیر است اما لوله سخت و محکم و غیر قابل انعطاف است.


و کار شلنگ دست شویی برای نقل و انتقال مایعات و شست و شو مورد استفاده قرار میگیرد.


شیلنگ دست شویی معمولا جنس شلنگ های توالت پلاستیکی و یا فلزی است که شلنگ فلزی نسبت به پلاستیکی دارای کیفیت بهتری است.


شلنگ توالت به این شکل است که وسط آن یک لوله ی تو خالی پلاستیکی که دور آن را یک فنر فلزی از جنس استیل پوشش می دهد هر چه جنس استیل بهتر باشد کیفیت شلنگ نیز بهتر می شود معمولا شلنگ ها در متراژ 120 تا 130 سانتی متری تولید می گردد.


طراحی شیلنگ توالت بر اساس ترکیبی از برنامه و عملکرد است. عوامل مشترک عبارتند از اندازه، درجه فشار، وزن، طول، شلنگ مستقیم یا کویل، و سازگاری شیمیایی.


برنامه های کاربردی عمدتا از نایلون، پلی اورتان، پلی اتیلن، پی وی سی یا مصنوعی یا طبیعی استفاده می کنند، بر اساس محیط و درجه فشار مورد نیاز. در سال های اخیر، شیلنگ نیز می تواند از مقادیر ویژه پلی اتیلن (LDPE و به خصوص LLDPE) تولید شود. سایر مواد شل شامل PTFE (تفلون)، فولاد ضد زنگ و دیگر فلزات است.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک در گرگان و حومه


امکان خرابی شیلنگ های توالت به دلیل غیر استاندارد و کم کیفیت و نیز استفاده مکرر بیشتر می باشد.


انواع شلنگ زیر دستشویی و کاربرد آنها


شلنگ زیر دستشویی در انواع مختلف چون شلنگ های تک پایه، شلنگ های آبگرمکن، شلنگ های فوم بتن، شلنگ های پکیج، یک اینچ، دوش، آفتابه، ورودی و خروجی لباسشویی تولید شده و توسط مراکز معتبر عرضه می گردند.


انواع شلنگ زیر دستشویی درجنس های مختلف اعم از پلیمری و فلزی تولید گردیده اند. این شلنگ ها در نوع فلزی شامل موارد مختلفی چون استیل و کروم و برنج و در انواع پلیمری چون پلی اتیلن و یو پی وی سی می باشند.


با توجه به ساختاری که دارند، این شیلنگ ها می توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند، به عنوان مثال نوع تک پایه ی این شلنگ ها برای ارتباط بین شیر پیسوار و شیر اهرمی سینک طراحی شده اند.


یا شیلنگ های آفتابه و دوش برای توالت و حمام کاربرد داشته و در طرح های مختلفی چون ریز بافت و درشت بافت موجود می باشد.


انواع دیگری از شلنگ های زیر دستشویی موجود می باشد که با نام شلنگ های پکیج شناخته می شوند، این شلنگ ها برای انتقال آب سرد ورودی، آب گرم مصرفی، و رفت و برگشت در پکیج ها و شوفاژها مورد استفاده قرار می گیرند.


ویژگی های ساختاری شلنگ های زیر دستشویی


همانطور که بیان شد این شلنگ ها از جنس های مختلفی تولید گشته اند، به همین سبب دارای ویژگی های ساختاری مختلف بر حسب جنس خود می باشند.

بیشتر بخوانید  تفاوت واتساپ بیزینس با واتساپ معمولی چیست ؟


به عنوان مثال در شلنگ های فلزی از روکش استنلس استیل و آلومینیوم استفاده شده است.


این روکش ها سبب شده اند که این شلنگ ها از ساختاری خشک برخوردار نبوده و در برابر ضربات فیزیکی و فشار ناشی از فشار آب مقاومت بیشتری داشته باشند.


شلنگ های فلزی در انواع فنری نیز تولید گشته اند که دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و در برابر خم شدن به راحتی از بین نمی رود.


شلنگ های فلزی طی مراحل مختلف در برابر زنگ زدگی مقاوم سازی شده اند.


این شیرآلات در سایزهای گوناگون تولید گشته اند و توان تحمل بارهای فشار مختلف در حد فشارهای کوچک و متوسط را دارا می باشند.


بیشتر بخوانید :


لیست قیمت انواع شلنگ توالت در بازار


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *