مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شستن موهای تاید بهتر است یا شامپو؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا شستشوی موی Tideom باعث ریزش مو می شود؟

تاید به مواد شوینده یا پودر لباسشویی که برای شستشوی دستی یا ماشینی استفاده می شود گفته می شود، خاصیت پاک کنندگی این ماده شوینده بسیار بالا بوده و از گذشته تا به امروز همیشه برای لباسشویی استفاده می شده است.در گذشته علاوه بر لباسشویی، از آن نیز استفاده می شده است. برای شستن مو که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

چرا شستشوی موی تاید در گذشته طرفداران زیادی داشته است؟

شوینده لباسشویی که در گذشته به دلیل داشتن تک برند تاید همچنان به آن تاید می گفتند، ماده ای است که به دلیل خاصیت پاک کنندگی برای تمیز کردن لباس ها از گذشته تا به امروز استفاده می شود. همیشه به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. برای از بین بردن انواع لکه ها و کثیفی های لباس در ساخت مواد شوینده لباسشویی از اجزا و ترکیبات مختلف و قوی استفاده شده است.

شوینده لباسشویی یک شوینده موثر است و اسیدیته آن باعث ایجاد غضروف با پوست سر نمی شود، بنابراین اگرچه در برخی نقاط فوایدی مانند افزایش ضخامت، از بین بردن شپش، تاثیر بر درخشندگی و درخشندگی مو، پاکسازی موثر مو و… دارد.

هیچ پزشک متخصصی استفاده از پودر لباسشویی را برای رفع مشکلات مو تجویز نمی کند. زیرا شامپوها و شوینده های مناسبی برای شستن انواع مو وجود دارد که به خوبی نیاز موها را برطرف می کند و نیازی به استفاده از مواد شوینده برای لباس نیست.

  آیا شستن موها با تاید مضر است یا خوب؟

عوارض جانبی پودر شوینده مو

استفاده طولانی مدت از مواد شوینده برای شستن بافت های بسیار حساس مو با عوارضی همراه خواهد بود، بنابراین به جای ریسک استفاده از شوینده، در صورت وجود مشکل در ناحیه مو، بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید. اثرات شوینده لباسشویی روی مو عبارتند از:

  • ریزش مو
  • زبری و خشکی مو
  • قرمزی و التهاب پوست سر
  • شکنندگی مو
  • خارش و حساسیت پوستی
  • آسیب فولیکول های مو و ریزش مو
بیشتر بخوانید  آرایش ملایم مخصوص فصل تابستان

دلیل استفاده زیاد تاید در گذشته برای مو

پیش از این عدم وجود مواد شوینده متنوع و مقرون به صرفه، تاثیر آن در از بین بردن شپش (به دلیل شیوع زیاد) و قابلیت پاک کنندگی بالا باعث استفاده از این شوینده برای شستشوی مو شده است.

حتی برخی معتقدند شستن مو باعث براق و ضخیم شدن موها می شود، بنابراین با توصیه افراد به استفاده از تاید، از این شوینده برای شستن مو نیز استفاده می شود، در حالی که اثربخشی موها ثابت شده است. به این معنی که استفاده مداوم از آن بدون عوارض جانبی خاصی خواهد بود.

باید بخوانید:

اسیدیته جزر و مد با پوست سر سازگار نیست و شستشوی مداوم سر با تاید باعث خشکی و ضخیم شدن موها می شود.حساسیت و التهاب پوست سر از دیگر عوارض استفاده از شوینده های لباسشویی است.شامپوها و پاک کننده های سر با فرمولاسیون و ترکیبات ویژگی های مو و پوست سر و ضمن پاکسازی کامل مو از چربی و آلودگی ها، بسیاری از نیازهای پوست و مو را برطرف می کند.

شامپو همیشه بهترین پاک کننده مو است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *