مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان تاول روی پا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چگونه تاول های روی پای کفش را درمان کنیم؟ دلگرم کننده با من باش.

راه های مناسب برای درمان تاول روی پا

آیا تاول روی پاها وجود دارد؟

تاول های پوستی در بهترین حالت دردناک هستند و در بدترین حالت باعث ناتوانی در راه رفتن می شوند. اگر روی پاهای خود تاول دارید این مراحل را دنبال کنید مهم ترین علت ایجاد تاول اصطکاک و ساییدگی نامناسب بین پوست پا و کفش یا هر چیزی که با پا در تماس است است. این تماس و سایش مکرر باعث جدا شدن لایه بالایی پوست از لایه زیرین می شود. هنگامی که این دو لایه از یکدیگر جدا می شوند، مایع بینابینی جمع می شود و تاول هایی ایجاد می شود. زمانی که فرد کفش جدیدی می پوشد که کاملاً به پای او نمی خورد، تاول ها بیشتر دیده می شود.

تاول‌ها در افرادی که مسافت‌های طولانی را راه می‌روند یا می‌دوند، شایع‌تر است، به‌خصوص اگر از زمین شیبدار برای پیاده‌روی یا دویدن استفاده شود. در هوای گرم و مرطوب احتمال تاول زدن پوست پا بیشتر می شود همچنین زمانی که بعد از یک دوره ورزش به شدت شروع به ورزش می کنیم ممکن است پاها تاول بزنند. اقدامات لازم را برای جلوگیری از تحریک بیشتر ناحیه آسیب دیده انجام دهید. تاول های بزرگ را می توان با دقت با یک تاول درمان کرد. سوزن استریل را خالی کنید و سپس محل را با پماد آنتی بیوتیک و بانداژ بپیچید.

درمان تاول روی پا

چگونه از ایجاد تاول روی پاها جلوگیری کنیم

اطمینان حاصل کنید که کفشی که می پوشید با اندازه پاهای شما مطابقت داشته باشد. جایی که تاول ها را احساس می کنید به پوست بچسبانید. چسب مانند سایر پوست ها از پوست اصلی شما محافظت می کند. برای این کار می توانید از چسب پارچه اکسید روی استفاده کنید. دقت کنید که چسب هنگام چسبیدن به پوست چروک نشود یا دو نوار چسب روی هم قرار نگیرند زیرا خود برآمدگی ها باعث ایجاد تاول می شوند.

داخل کفش یا چکمه را لمس کنید و مطمئن شوید که سطح داخلی آن صاف نباشد و مرحله خیس کنار بخاری یا رادیاتور را خشک نکنید. این باعث چروک شدن و تغییر شکل پوست می شود. پاهای خود را خشک نگه دارید. پاهای خیس باید قبل از تاول ظاهر شوند کفش یا جوراب خیس نپوشید جوراب را مرتب عوض کنید و در صورت لزوم از پودر برای خشک نگه داشتن پا استفاده کنید. اگر پاهایتان خیلی خارش دارند، سعی کنید دو جوراب روی هم بپوشید.

بیشتر بخوانید  آیا مصرف عسل برای بیماران دیابتی محدودیتی ندارد؟

اولین علامت تاول روی پا قرمزی پوست است. با دیدن این علامت روی پوست تحریک شده چسب بزنید تا از پوشیدن بیشتر کفش روی پوست جلوگیری کنید. جوراب‌ها را عوض کنید و پاهایتان را خشک نگه دارید. برای محافظت بیشتر، می‌توانید پدهای پوست خال را از داروخانه بخرید. سوراخ‌هایی بزرگ‌تر از اندازه تاول‌ها ایجاد کنید و با تاول‌ها روی پوست بچسبانید.
اگر تاول های شما پس از مدت معقولی بهبود نیافتند یا اگر به نظر می رسید که آلوده شده اید، با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان تاول روی پا

درمان تاول روی پا

  • تاول ها را شناسایی کنید.

پوست پا معمولاً زمانی که در معرض سایش، گرما، کثیفی و رطوبت قرار می گیرد، تاول ایجاد می کند. این عوامل در ورزش هایی مانند هاکی، فوتبال و اسکیت وجود دارند، به خصوص اگر کفش و جوراب نامناسب هم بپوشید.

اگر برای مدتی طولانی کفش نو می پوشید بدون اینکه برای مدتی آن را از پا درآورید، اغلب تاول هایی روی پوست پا ظاهر می شود، زیرا کفش های جدید سفت هستند و به پوست نرم و نازک شما نمی خورند.

برای جلوگیری از ایجاد تاول موارد زیر را انجام دهید:

  • از کفش هایی که نمی توانید راحت با آن راه بروید نپوشید، زیرا این کار باعث ایجاد تاول هایی مانند کفش های تنگ یا خشک می شود.
  • اگر می توانید کفش های جدید را برای مدتی از پا در بیاورید، زیرا مدتی طول می کشد تا کفش های جدید با فرم پا سازگار شوند، یعنی برای مدت طولانی پشت سر هم کفش نو نپوشید.
  • پاهای خود را از روی کفش و جوراب خود بردارید و بگذارید خنک و خشک شود.
  • اگر می خواهید با کفش راه بروید، قسمتی که در معرض تاول است را با بند یا باند چرمی بپوشانید تا حرارت و ساییدگی آن قسمت کاهش یابد.
  • چشم و تاول را با آب گرم و صابون بشویید. سپس پماد آنتی بیوتیک بزنید.
  • تاول بشکند یا نه؟ اگر نمی توانید صدای مناسب را دریافت کنید، نمی خواهید ناامید شوید، بنابراین روی یک کاپو خوب سرمایه گذاری کنید.
بیشتر بخوانید  داروهای گیاهی پوکی استخوان :‌ درمان قطعی پوکی استخوان در طب سنتی

پوست را از تاول جدا نکنید، زیرا این کار از تاول محافظت می کند

اگر در حین راه رفتن احساس درد نمی کنید، می توانید اجازه دهید تاول ها خود به خود بهبود یابند. اما اگر به خودی خود خوب نشد، آن را با یک سوزن ضد عفونی شده با الکل یا آبجو یا سوزن سرنگ استریل بگذارید.

  • برای ترکیدن تاول، یک سوزن استریل یا استریل را در تاول فرو کنید تا مایع تخلیه شود.
  • اما پوست تاول را جدا نکنید، زیرا باعث باز شدن تاول و عفونت آن می شود. محل تاول را ضد عفونی کنید محل تاول را با محلول ضد عفونی کننده مانند بتادین تمیز کنید. کمی تحریک کننده است، مخصوصا اگر آن را اسپری کنید، اما از عفونی شدن تاول ها جلوگیری می کند.
  • تاول را بپوشانید. تاول ترک خورده را با گاز یا باند استریل بپوشانید.
  • سعی کنید از تاول ها چیزی روی زخم نچسبانید تا پوست تاول ها کنده نشود و در بهبود آن اختلال ایجاد نکند.
  • بگذارید تاول ها خوب شوند. هر از چند گاهی چسب یا بانداژ را از تاول بردارید تا زودتر تخلیه شود و خوب شود.
  • زخم را از تاول تشدید نکنید. نوار چسب را مانند اکسید روی آن محکم کنید.
  • این کار از عفونت تاول ها جلوگیری می کند، بانداژ را به راحتی جدا می کند و از سایش بیشتر تاول ها جلوگیری می کند.

درمان تاول روی پا

نگرانی دیگر

هرگز از چسب یا اشیاء شیشه ای استفاده نکنید. این چسب ها برای پوست بدن مناسب نیستند و آسیب بیشتری به تاول ها وارد می کنند اما باید از نوارهای چسب مخصوص پوست استفاده شود، محل تاول ها را تمیز نگه دارید. روزانه تاول را بررسی کنید، آن را با آب و صابون بشویید و برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن از بتادین استفاده کنید.

درمان تاول روی پا

درمان تاول روی پا

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

– اگر به تازگی مصرف داروی جدیدی را شروع کرده اید (حتی اگر قبلاً بدون ناراحتی آن را مصرف کرده باشید) و تاول دارید.

بیشتر بخوانید  سیر تا پیاز شب ادراری بزرگسالان

– اگر سن شما بالاست، یا مبتلا به دیابت هستید، ناگهان تاول هایی روی پاها و مچ پا پیدا می کنید.

تاول ها پس از یک یا دو روز بهبود نمی یابند یا چرکی، قرمز، داغ یا دردناک می شوند.

پاکت هایی با قطر بیشتر از 50 سانتی متر پیدا شد.

تاول های دردناک در اطراف دهان ظاهر شد.

– دلیل تاول ها را نمی دانید.

درمان تاول روی پا

توصیه ها

1- استفاده از گیاه آلوئه ورا نیز راه موثری برای درمان تاول است. کمی آلوئه ورا روی تاول بمالید.

2- روغن درخت چای برای بهبود سریع تاول های پا نیز مفید است.

3- از وسایل و مواد آلوده برای درمان تاول استفاده نکنید، زیرا باعث عفونت می شوند.

4. پوست را از تاول خارج نکنید، زیرا این پوست از تاول محافظت می کند. اگر مجبورید این پوست را بردارید، آن را با قیچی استریل بردارید و هرگز با دست آن را بردارید. این امر تاول ها را بدتر می کند.
هرگز از شعله برای ضدعفونی سوزنی که می خواهید تاول را با آن پاره کنید استفاده نکنید.

5. زمانی که پاهایتان تاول زده است، سعی کنید با کفش راه نروید و ورزش نکنید. زمانی که تاول های روی پای شما به طور کامل بهبود یافت، دوباره ورزش را شروع کنید.

درمان تاول روی پا

هشدارها

1- هرگز از شعله برای ضدعفونی سوزنی که می خواهید تاول را با آن پاره کنید استفاده نکنید. آتش سوزن های فلزی (یا قیچی) را اکسید می کند و ذرات سیاه و دوده روی آن باقی می ماند که باعث عفونت تاول می شود.

2- برای جلوگیری از عفونت زخم تاول را به طور مرتب بشویید.

3. اگر چرک زیادی از تاول ها خارج شد که بوی بدی داشت، احتمالاً نشان دهنده عفونی بودن آن است. بعد برو دکتر

4- اگر تاول روی پا خونی بود نشان دهنده جدی بودن آسیب و پاره شدن برخی از رگ های پا است. به خاطر داشته باشید که شکستن این نوع تاول ها اغلب باعث عفونت می شود.

درمان تاول روی پا

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *