مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شرط جدید برای بازگشت سنا به برجام؛ محدود کردن روابط ایران با چین

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گروهی از نمایندگان آمریکا در مجلس سنای آمریکا قانونی را ارائه کردند که هر اقدام دولت آمریکا را برای بازگشت به توافق هسته ای با قطع روابط ایران با چین و دیگر مطالبات گزاف شرط می کند.

گروهی از سناتورهای آمریکایی، از جمله بیل کسیدی، مارشا بلکبرن و همکارانشان، برای جلب توجه به روابط ایران و چین، لایحه‌ای درباره «مسئولیت ایران و چین» ارائه کردند که در صورت تصویب، توافق را مطالبه یا پرداخت می‌کنند. کنگره. توافق هسته ای با ایران تا زمانی که ایران روابط خود را با چین و گروه های به اصطلاح تروریستی مانند حماس قطع نکند، ممنوع خواهد بود.

سناتور کسیدی گفت که دولت نباید بدون تایید سنا بتواند به توافق هسته ای وحشتناک دیگری با ایران دست یابد و ایران باید مسئول رفتار بد خود باشد و با سلاح هسته ای پاداش نگیرد.

بلکبرن همچنین مدعی شد که توافق اوباما و بایدن همیشه بی اثر بوده است. دولت بایدن نباید دوباره به توافقی بپیوندد که به دولت ایران مشروعیت می بخشد، به خصوص که به حمایت مالی از تروریسم، حمایت از دولت خطرناک کمونیستی چین و اجازه نسل کشی ادامه می دهد. این لایحه از تخصیص دلار مالیات دهندگان برای تقویت دولت جلوگیری می کند.

ریک اسکات، مارکو روبیو، تام تیلیس، مایک بروم و تد کروز نیز از حامیان این قانون بودند.

در این بیانیه آمده است: ایران و جمهوری خلق چین یک توافقنامه اقتصادی استراتژیک 25 ساله به ارزش 400 میلیارد دلار در مارس 2021 برای گسترش نفوذ چین در خاورمیانه امضا کردند. با وجود تحریم های بین المللی، چین بزرگترین خریدار نفت ایران است. بر اساس توافق هسته ای 2015 ایران که توسط اوباما به دست آمد، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اکتبر 2020 منقضی شد و به چین اجازه داد به ایران تسلیحات بفروشد و بالعکس. دولت بایدن در حال مذاکره برای برقراری مجدد توافقی مشابه است.

بیشتر بخوانید  لیگ قهرمانان آسیا سرزو اوزاکا هنگ کنگ را به تساوی می کشد - اخبار جهانی فوتبال - اخبار ورزشی تسنیم

در بیانیه سنا آمده است که در صورت تصویب این پیش نویس، هرگونه توافق هسته ای با ایران باید به تایید دو سوم سنای آمریکا برسد. تا زمانی که ایران تمام توافقات خود را که شامل انتقال پول از چین است، خاتمه دهد، شراکت راهبردی و نظامی خود با چین را خاتمه دهد، تمام روابط خود را با نیروهای نماینده حماس خاتمه دهد و انتقال پول نقد به آنها را متوقف کند. نابودی تمامی سلاح های هسته ای، موشکی، سایبری، شیمیایی، مواد و زیرساخت ها را نشان می دهد و از تعطیلی اویغورها توسط حزب کمونیست چین جلوگیری می کند. این بر عهده کنگره است که توضیح دهد چگونه هرگونه توافق آینده با ایران مطابق با موارد فوق خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *