مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

واکنش پلیس به مرگ دلخراش پسر بچه بین شیشه های ماشین پرشیا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم: معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با ابراز تأسف از جان باختن دلخراش پسر بچه چهار ساله ای که سرش بین شیشه های خودرو گیر کرده بود، گفت: چرا نگذارید. ماشین های ما حداقل آپشن ماشین خارجی دارند ؟!

خبرگزاری تسنیم چند روز پیش خبری مبنی بر مرگ دلخراش پسربچه ای چهار ساله در خودروی ایرانی منتشر کرد.

ماجرای مرگ دلخراش این کودک از این قرار بود که روز شنبه; فوت پسر چهار ساله سوار بر پژو پارس در میدان والفجر منطقه حکیمیه به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد. پلیس 146 حکیمیجه جسد پسر بچه چهار ساله ای را پیدا کرد که در خودروی پدرش بر اثر جراحت گردن و خفگی جان باخت.

بررسی ها نشان داد کودک چهارساله ای بر اثر گیرکردن درب شیشه و فریم خودرو جان خود را از دست داده است.

در مرحله بعدی مشخص شد که وقتی پدر کودک برای خرید به فروشگاه رفته است، گردن پسرش از شیشه ماشین بیرون بوده، در حالی که پدر کودک با زدن ریموت کنترل در ماشین را قفل کرده است و چون در این مرحله، کودک خردسالش کودک سرش را از شیشه ماشین به بیرون پرت کرد، سر کودک بین شیشه و چهارچوب ماشین گیر کرد و کودک به شدت بر اثر خفگی جان باخت!

پلیس همچنین متوجه شد که پدر مقتول در جریان این حادثه متوجه درخواست کمک پسرش نشده و برای انجام کار به فروشگاه مراجعه کرده است.

در همین رابطه با سرهنگ عین الله جهانی؛ با معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت وگو کردیم؛ وی با ابراز تأسف از وقوع چنین حادثه ای گفت: چرا باید با بی احتیاطی و سهل انگاری جان عزیزانمان را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید  شرط فعالیت اینستاگرام و واتساپ

وی یادآور شد: 18 درصد از افرادی که در تصادفات و سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند زیر 18 سال هستند، بنابراین به نظر می رسد طبق پویش 18 تا 18 پلیس راهور، همه در این پویش مشارکت داشته باشند و مراقب ما باشید. فرزندان.

این مقام انتظامی افزود: درست است که پدر این کودک در حین رانندگی در این حادثه نبوده است، اما مسائل مربوط به رانندگی و حوادث رانندگی تنها مربوط به رانندگی نیست، بلکه باید به نکات ایمنی نیز توجه کنیم. هنگام توقف و پارک کردن.»

جهانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می گوییم هنگام پارک خودرو در شیب، فرمان به سمت راست متمایل می شود، خودرو را به عقب می برند و ترمز دستی را بالا می کشند تا خودرو حرکت نکند و داخل شود. حرکت احتمالی، برخورد با جدول. بایستید یا بگویید هنگام پارک ماشین در سربالایی حتما ماشین را به چپ بچرخانید و ماشین را در دنده یک قرار دهید تا در صورت حرکت ماشین دوباره چرخ ماشین به میز برخورد کند و متوقف شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهور گفت: گاهی اوقات شاهد برخورد والدین یا افراد دیگری با کودکانی هستیم که ممکن است در پارکینگ مشغول بازی باشند در حالی که خودروی خود را در پارکینگ منازل یا مجتمع های آپارتمانی تردد می کنند.

وی تاکید کرد: حادثه مذکور آسیب و آسیب زیادی به پلیس وارد کرد. قبلاً در حادثه ای مشابه دیده بودیم که پسر بچه در خودرویی که کنار جاده پارک شده بود بود و چند لحظه بعد پدر یا مادر از ماشین دور بودند که پسر بچه سر ماشین را از پنجره بیرون کشید و دستش به طور تصادفی داخل ماشین شد. شاسی کودک متأسفانه به دلیل فشار بر گردن و نارسایی تنفسی فوت کرد.

بیشتر بخوانید  واکسینه شدن ۶۲ درصد جمعیت استان کردستان -

یک افسر پلیس خاطرنشان کرد: درست است که در تصادف چند روز پیش پدر این کودک به دلیل حضور فرزندش در خودرو قصد داشت ایمنی وسیله نقلیه خود را با کنترل از راه دور افزایش دهد، اما باید به سایر خوانندگان بگویم که مسائل ایمنی همیشه باید در نظر گرفته شود، مهمتر از همه تنها گذاشتن کودک در ماشین و دوری از آن از نظر ایمنی و حاشیه بسیار خطرناک است، ممکن است کودک بخواهد از سرعت، فرمان یا سوئیچ استفاده کند. او بازی می کند و حتی می تواند با رها کردن ترمز دستی ماشین را حرکت دهد و اگر قرار است کودک در ماشین تنها بماند باید کاملاً از دید والدین دور باشد.

جهانی ادامه داد: مهمترین نکته در این حادثه که مردم نیز به آن توجه دارند این است که چرا و چرا خودروهای ما حداقل آپشن خودروهای خارجی را ندارند، مثلاً خودروهای داخلی و همچنین خودروهای خارجی شیشه داشته باشند. سنسور” مانع را بالا می برد، شیشه به طور خودکار متوقف می شود و حتی پایین می آید.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک راهور گفت: در خودروهای مجهز به این سنسورها، مثلاً اگر دست فرد روی شیشه و دکمه، ریموت و شاسی فشار داده شود، شیشه بالا نمی‌آید و ما دائماً در مورد ایمنی خودرو صحبت می کنیم، اینجا ما در مورد ایمنی و سلامت انسان و زبانی که مردم صحبت می کنند بحث می کنیم و از خودروسازان می خواهیم که به مسائل ایمنی خودرو توجه کنند، مونتاژ چه اشکالی دارد. خودروها نیز دارای آپشن (سنسور) هستند.

بیشتر بخوانید  تصاویر دیده نشده از آتش گرفتن رستوران در اهواز / فیلم

وی تاکید کرد: هیچکس در مقابل امنیت مقاومت مالی ندارد و اگر امنیت باشد هزینه آن را خواهند داد.

یک مقام انتظامی با ابراز امیدواری از اینکه هموطنان برای نجات جان کودکان تلاش کنند و اجازه ندهند 18 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی زیر 18 سال باشند، گفت: همچنین امیدواریم خودروسازان بلافاصله ایمنی را در نظر بگیرند. و صلح مردم. «این یک درخواست عمومی است و فقط یک درخواست پلیس نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *