مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شرایط و نحوه مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل


نحوه مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل موضوع مورد بحث ماست. کشور استرالیا یکی از کشور های مهاجرپذیر می باشد و از جمله بهترین کشور ها برای مهاجرت می باشد.


شرایط تحصیل در استرالیا طوری است که بنا به دلایلی برای بسیاری افراد اقدام از طریق تحصیل راه مناسب تری نسبت به ویزا دائم کار، مهارت یا تخصص استرالیا و یا اسکیل ورکر skilled worker و یا روش های مثل ثبت شرکت در این کشور و یا سرمایه گذاری در استرالیا می باشد.


روش کلی این است که شخص در ابتدا باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور اخذ کند، سپس مراحل مربوط به شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را از طریق سفارت استرالیا طی کند.


شرایط تحصیل در استرالیا


تحصیل در استرالیا با توجه به تدریس به زبان انگلیسی و همچنین رتبه بندی خوب دانشگاه های این کشور مورد تقاضای بسیاری می باشد، شرایط اخذ بورسیه در استرالیا جهت تحصیل رایگان در استرالیا وجود دارد ولی معمولاً در مقطع دکترا ارائه می شود.


استرلیا شرایط خاصی برای تحصیل افراد زیر 18 سال مهیا کرده است و طبق این برنامه زمانی که خانواده ای فرزند زیر 18 سال خود را در جهت تحصیل به استرالیا اعزام کند، امکان همراهی والدین نیز وجود دارد.


یعنی در صورتی که فرزند زیر 18 سال جهت تحصیل در استرالیا اقدام کند، والدین نیز می توانند به عنوان همراه به استرالیا مهاجرت کنند، البته در بعضی موارد فقط یکی از والدین اجازه ی ورود به خاک استرالیا را دارد.


در این روش در واقع شخص اخذ اقامت از طریق تحصیل در استرالیا را انتخاب نموده و می تواند پس از پیدا کردن کار می تواند نسبت به اخذ ویزای کار استرالیا و در نتیجه اخذ اقامات از طریق کار اقدام کند. شایان ذکر است اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در استرالیا از نوع خاک می باشد.


ویزای تحصیلی استرالیا


شرایط اقامت در استرالیا از طریق تحصیل


تحصیل در مقطع دبستان و دبیرستان های استرالیا


تحصیل در استرالیا تا سن 15 سالگی اجباری می باشد و شامل مقاطع ابتدایی و دبیرستان می شود. مدارس در استرالیا به دو شکل خصوصی و دولتی می باشد.


شروع سال تحصیلی استرالیا در ماه ژانویه می باشد. مقطع ابتدایی در کشور استرالیا 6 تا7 سال به طول می انجامد و در این دوره به دانش آموزان دروس تربیت بدنی، ریاضی، هنر، زبان انگلیسی، بهداشت، جامعه و فناوری آموزش داده می شود.

بیشتر بخوانید  شهربازی سان وی لاگون مالزی پر از شور و هیجان


مقطع دبیرستان در مدارس کشور استرالیا حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد. البته این مقطع در برخی قلمروهای خاص یا در ایالت تاسمانیا 4 سال به طول می انجامد.


در مقطع دبیرستان شرکت در کلاس های ریاضی، زبان انگلیسی و علوم برای همه ی دانش آموزان به صورت اجباری می باشد. اما دروسی چون تاریخ، علوم فنی، کامپیوتر، هنر و… به صورت اختیاری است و در 2 سال آخر دانش آموزان در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل در استرالیا می دهند.


دانش آموزانی که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا هستند میبایست دوره پیش دانشگاهی را سپری کنند. دانش آموزان در دوره پیش دانشگاهی شناخت بهتری از دانشگاه های استرالیا پیدا می کنند و می توانند در انتخاب دانشگاه بهترین تصمیم را بگیرند.


تمامی کالج های استرالیا دارای امکانات خارجی با امکانات کامل برای دانش آموزان خارجی می باشد. شهریه دوره پیش دانشگاهی حدود 18000 تا 30000 دلار در سال است و هزینه زندگی حدود 18000 دلار در سال می باشد.


تحصیل در استرالیا


نحوه مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل


تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی استرالیا


مقطع لیسانس در دانشگاه های استرالیا 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مقطع می بایست 144 واحد درسی را پاس کنند.


البته دانشجویان ممتاز می توانند مقطع لیسانس در دوره honors استرالیا شرکت کنند که مقطع لیسانس 4 سال به طول می انجامد و معادل سال اول مقطع فوق لیسانس است که در این صورت دوره فوق لیسانس آن ها 1 ساله می شود. در دوره honors دانشجویان می بایست 24 واحد درسی را پاس کنند و یک پایان نامه نیز تحویل بدهند.


شهریه دانشگاه ها در مقطع لیسانس با توجه به نوع دانشگاه و رشته متفاوت است. به طور مثال برای رشته هایی نظیر: حقوق، هنر، اقتصاد و … شهریه سالانه حدود 15000 تا 30000 دلار است و برای رشته هایی مثل: پزشکی، مهندسی، علوم پایه و … که نیاز به کار کارگاهی و آزمایشگاهی دارند، شهریه سالانه حدود 22000 تا 55000 دلار می باشد.

بیشتر بخوانید  جاذبه گردشگری دره هفت غار نیشابور + عکس


البته این هزینه برای دانشگاه های ممتاز است و دانشگاه های با شهریه حدود 12000 تا 15000 دلار سالانه نیز وجود دارند.


دانشجویان در مقطع لیسانس در استرالیا می توانند 10 ساعت در هفته را کار کنند و حقوقی حدود 130 تا 150 یورو در هفته دریافت کنند که این مبلغ می تواند بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش بدهد.

حتماً بخوانید:


تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد استرالیا


ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های استرالیا به دو صورت شرکت در کلاس درس همراه با ارائه پایان نامه یا تنها شرکت در کلاس های درس و یا انجام تحقیق امکان پذیر است.


دانشجویانی که ادامه تحصیل به روش شرکت در کلاس های درس و ارائه پایان نامه را انتخاب می کنند، می بایست 24 واحد درسی را پاس کنند و یک پایان نامه نیز تحویل بدهند.


دانشجویانی که ادامه تحصیل در استرالیا به روش ارائه تحقیق و پژوهش را انتخاب می کنند، می بایست در طول یک سال روی موضوعی که دانشگاه آن را تایید کرده کار کند و به صورت یک پایان نامه تحویل دهد.


اما دانشجویانی که تنها شرکت در کلاس های درس را انتخاب می کنند باید 48 واحد درسی را در یک سال پاس کنند و در امتحانات پایان دوره نیز شرکت کنند و با کسب نمره قبولی، مدرک خود را دریافت کنند.


البته لازم به ذکر است که این دسته از دانشجویان، نمی توانند مستقیما وارد مقطع دکتری شوند. زیرا یکی از شرایط ورود به مقطع دکتری، ارائه پایان نامه در مقطع فوق لیسانس می باشد.


دانشجویان در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های استرالیا میتوانند 20 ساعت در هفته کار کنند و مبلغی حدود 300 دلار حقوق بگیرند. که این مبلغ می تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش دهد.


هزینه تحصیل در استرالیا


چگونه از طریق تحصیل به استرالیا مهاجرت کنیم ؟


تحصیل در مقطع دکترا یا PHD استرالیا


مقطع دکتری در دانشگاه های استرالیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مدرک آن بسیار عالی می باشد. گذراندن این مقطع در کشور استرالیا حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان می بایست یک پروژه نیز به دانشگاه تحویل دهند.

بیشتر بخوانید  ٤ برج لاکچری تهران و ساکنان مولتی‌میلیاردشان


شهریه سالانه در مقطع دکتری حدود 18000 تا 30000 دلار می باشد. البته این هزینه با توجه به دانشگاه متغیر است و دانشگاه هایی با هزینه های کمتر نیز وجود دارد.


هزینه زندگی دانشجویی در سال 18000 دلار می باشد. دانشجویان در این مقطع می توانند 30 ساعت در هفته کار کنند و حقوقی حدود 450 دلار نیز دریافت کنند، که این مبلغ می تواند قسمت زیادی از هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو را تامین کند.


قوانین مهاجرت به استرالیا برای تحصیل


ویزای تحصیلی استرالیا


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا


  • کپی و اصل شناسنامه

  • کپی و اصل پاسپورت

  • عکس پاسپورتی

  • مدرک زبان ایلتس

  • در صورت تاهل ترجمه سند ازدواج

  • گواهی سوابق کاری (در صورتیکه شامل متقاضی شود)

  • معرفی یک حساب بانکی تایید شده جهت اثبات پشتوانه مالی

  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات


مزایای ویزای تحصیلی استرالیا


لازم به ذکر است تحصیل در استرالیا در نهایت منجر به استخدام شدن در این کشور و اخذ ویزای کاری خواهد شد که بسیار ارزشمند است. اگر چه هزینه زندگی در استرالیا بالا است اما فارغ التحصیلان برخی رشته ها سالیانه درآمدهای خیلی بالایی دارند.


به عنوان مثال متخصصین مغز و اعصاب در سال 2020 به طور متوسط بالای 500.000$ (دلار استرالیا) سالیانه حقوق دریافت می کنند که رقم قابل توجهی است. از مزایای تحصیل در استرالیا می توان به این موارد اشاره داشت:


  • طبق سیستم آموزشی در استرالیا فرد در کنار تحصیل مهارت نیز بدست می آورد.

  • در کنار تحصیل از حق کار 40 ساعت به ازای 2 هفته بهره مند می شود.

  • ویزای تحصیلی استرالیا به دو صورت کوتاه مدت یا بلند مدت صادر می شود.

  • اگر کسی در استرالیا حداقل در یک برنامه ای که دو سال طول دارد تحصیل کرده باشد، فرصت کاریابی بعد از تحصیل را به مدت 2 سال بدست خواهد آورد. (این موقعیت برای دانشجویانی است که پس از نوامبر 2011 وارد این کشور شده اند).


معرفی بهترین روش های اقامت و مهاجرت به کشور استرالیا


چطور برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنیم؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *