مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شباهت عجیب و شگفت انگیز هومان سیدی و برادرش!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


هومان سیدی (زاده ۸ آذر ۱۳۵۹) بازیگر، کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوینگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.

هومن سیدی پس از پایان دبیرستان و فارغ التحصیل شدن در رشته گرافیک، کار خود را با حضور در کلاس های انجمن سینمای جوانان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس های بازیگری به سرپرستی پرویز پرستویی شرکت کرد. او فرزند دوم خانواده است و 2 برادر (حمید و هامون) و یک خواهر (هیلدا) دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی و پدرش کارمند بازنشسته بانک کشاورزی است. سیدی در سال ۱۳۸۵ با آزاده صمدی ازدواج کرد و در سال ۱۳۹۲ از او طلاق گرفت


هومن سیدی / هامون سیدی

هومن سیدی در اوایل دهه 80 با رضا کیجانیان در فیلم «برش های نان» همبازی شد و سپس در فیلم «چرانبسوری» اصغر فرهادی نقش کوتاهی را ایفا کرد. او در فیلم پابرهنه در آسمان ساخته بهرام توکلی نقش اول را بازی کرد. این فیلم اولین فیلم بلند بهرام توکلی بود که او را به شهرت رساند و سیدی نیز نامزد دریافت جایزه خان بهترین بازیگر مرد سینما شد.

هومن سیدی در عرصه تئاتر در همسایه حسین کیانی آقا و مشروطه بانو ایفای نقش کرد. از جمله کارهای او در تلویزیون می توان به سریال راه به بین ساخته همایون اسعدیان و تا سراج ساخته سیروس مقدم و تله فیلم های عذاب ساخته محمدعلی سجادی و اگر باران از روح الله حجازی اشاره کرد. او با ایفای نقش در یک سریال عاشقانه توانست محبوبیت خاصی در بین مردم کسب کند و این سریال را می توان موفق ترین پروژه سیدی در عرصه بازیگری دانست.

بیشتر بخوانید  تصاویر جذاب و دیدنی رامبد جوان در برنامه خندوانه

از دیگر فیلم هایی که در کارنامه هنری او دیده می شود می توان به فیلم های شب بیرون، خط ویژه مصطفی کیایی، پروفایل های ایرج کریمی، در دوره معروف، پل خواب، مادری، کمدی انسانی، مصادره و طلای پرویز شهبازی اشاره کرد. هومان سیدی برای بازی در فیلم من دیگو مارادونا هستم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد.


هومن سیدی / هامون سیدی

هومان سیدی پس از ساخت چندین فیلم کوتاه (از جمله ارتفاع 35 متری از سطح دریا و دندان آبی که جوایز بسیاری را در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دست آورد)، اولین فیلم بلند خود را در سال 1388 به نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم برنده جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن (آزاده صمدی) از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش فیلم) شد.

سیدی علاوه بر کارگردانی به عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در این اثر حضور داشت. منتقدان سینمای ایران، آفریقا را در زمره آثار فیلم نوآر ایران قرار داده اند. همچنین برخی هومن سیدی را دنباله ای بر فیلم اجتماعی اصغر فرهادی (البته با دکوپاژ و قاب های متفاوت و غیرکلاسیک) می دانند. او نویسنده و کارگردان تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق است.

از دیگر فعالیت های هومن سیدی آموزش بازیگری به هنرجویان آموزشگاهش است. او در فیلم هایش بازیگران جدیدی چون امیر جدیدی، یسنا میرطهماسب، نوید پورفرج، لادن زاووند و هامون سیدی را به سینمای ایران معرفی کرد. از فیلم های هومان سیدی در مقام کارگردان آفریقایی می توان به سیزده، اعترافات یک ذهن خطرناک، خشم و جنون و مغزهای زنگ زده کوچک اشاره کرد. مغزهای کوچک زنگ زده به یکی از پرفروش ترین فیلم های اکران شده در ایران در سال 1376 تبدیل شد.

بیشتر بخوانید  آخرین اخبار مربوط به لغو کنکور سراسری امسال


هومن سیدی / هامون سیدی

هامون سیدی زاده (۱۴ اسفند ۱۳۹۴ در رشت) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی و برادر هومان سیدی، بازیگر و کارگردان ایرانی است.


هومن سیدی / هامون سیدی

هامون در خانواده ای هنرمند به دنیا آمد و برادر کوچکترش هومان سیدی بازیگر و کارگردان است و برادر دیگری به نام حامد و یک خواهر به نام هیلدا دارد و از طریق برادرش وارد عرصه بازیگری شد.

ازدواج و همسر

او هنوز ازدواج نکرده و همسری هم ندارد


هومن سیدی / هامون سیدی

هامون فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و در سال 1377 در فیلم “هدفمند” به کارگردانی هوشنگ درویش پور جلوی دوربین رفت و سپس در سال 1395 در فیلم “مغزهای کوچک زنگ زده” به کارگردانی و نویسندگی برادرش هومن سیدی در وی علاوه بر بازیگرانی چون نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی و نازنین بیاتی در نقش برادر در فیلم طلا به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی رامبد جوان و محمد شیست ایفای نقش کرد. بازی منصور و شباهت این دو برادر در این فیلم بیش از پیش مورد توجه مخاطب قرار گرفت.

هامون در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی برادرش هومن سیدی نقش مسعود را بازی کرد.

بازیگر سریال افرا

هامون در جدیدترین کار هنری خود با بازی در نقش برادر وحید عقیل در سریال افرا وارد قاب تلویزیون شد و بازی خوبی را ارائه کرد.


هومن سیدی / هامون سیدی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *