شباهت “تقریباً هیچ” از آخرین جلسه دولت روحانی با آخرین جلسه دولت های گذشته / وقتی دولت تدبیر و امید به جای الگو “درس” می شود


گروه سیاسی فارس: آمار و اطلاعات یکی از م componentsلفه های ارزیابی عملکرد دولت ها طی 40 سال گذشته بوده است و همه ، به ویژه از نظر اقتصادی ، موفق تر بوده اند ، رضایت مردم و بر همین اساس رضایت مقام معظم رهبری را برآورده کرده اند. جلسات اخیر وی با دولت ها مهمترین مجلسی است که وی در آن همیشه صریح ترین ارزیابی خود را از کار دولت و رئیس جمهور ابراز داشته است.

آخرین جلسه دولت هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب

در تاریخ 29 آگوست 1976 ، رهبر معظم انقلاب آخرین جلسه خود را با دولت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ، معروف به دولت سازندگی برگزار کردند. محور این جلسه در تعریفهای مشخص آنها از معرفی شخصی رئیس جمهور است و البته آنها تعاریفی را نیز برای دولتی ارائه می دهند که مسئول ساماندهی وضعیت کشور پس از 8 سال جنگ سخت بود.

وی در تعریف خود از هاشمی رفسنجانی می گوید: “امیدواریم که اگر خداوند عطا کند ، خداوند متعال آقای هاشمی و همکاران ارجمندش – همکاران محترمش – را در جوایز فراوان خود قرار دهد. “من ابراز احساسات خود نسبت به شما – آقای هاشمی – و همكارانتان را وظیفه اخلاقی خود می دانم.”

با این وجود رهبر معظم انقلاب با تمجید از کار دولت های پنجم و ششم گفتند: “این دوره هشت ساله برای کشور یک دوره بسیار شلوغ ، سخت کوش و سودآور بود و در واقع دوره نقاهت بود. بازسازی برای ما یک رویا بود … من به شما می گویم از این هشت سال تلاش خسته نباشید. من همچنین به همه برادرانی که در دولت شما بوده و بوده اند – که بعضی از آنها در این مدت بوده و بوده اند – می گویم “خسته نباشید”. “شما در همه زمینه ها بسیار سخت کار کردید ، سخت کار کردید و واقعاً کشور را پیش کشیدید.”

وی افزود: “من نمی خواهم بگویم كه همه خواسته های ما برآورده شده است.” کارهای زیادی وجود دارد که باید در طول زمان انجام شود ، مانند مسائل مربوط به عدالت اجتماعی و مسائل مربوط به اقشار مختلف ، و انشاالله دولت های بعدی آنها را انجام خواهند داد. اما مسئولیت این دولت چه بود و چه کاری می توانست در زمینه بازسازی در هشت سال انجام دهد ، بحمدالله به بهترین شکل انجام شد. باشد که خداوند به همه شما پاداش دهد و از شما راضی باشد و به خاطر تلاشهایتان و نتایج کارتان برکت دهید تا زمینه ساز شود. حالت خوبه “برای کارهای آینده.”

بیشتر بخوانید  دور مقدماتی 100 متر بانوان سخنران المپیک توکیو

اما باز هم با تعریفی از هاشمی رفسنجانی می گویند: «بخش قابل توجهی از این (موفقیت) به خصوصیات شخصی آقای هاشمی برمی گردد؛ يعني داراي برخي ويژگي هاست كه تأثير كاملي در اين موفقيت ها داشته است. به عنوان روحیه تلاش ، روحیه ابتکار و نوآوری و ورود به مناطق جدید و ناآشنا ، تلاش زیاد در ساخت و ساز و عدم ترس از پروژه های بزرگ و اقدام جسورانه برای کارهای بزرگ ، سبک باز مدیریتی که در او وجود داشت و “این اجازه داد همکارانش ابتکار عمل خود را به کار گرفته و از آن استفاده کنند. “

آخرین دیدار دولت سید محمد خاتمی با ولی فقیه

آخرین دیدار مقام معظم رهبری و دولت محمد خاتمی در اول مرداد ماه سال 1363 صورت گرفت. وی همچنین جلسه را با تشکر از دولت های هفتم و هشتم و استانداران آنها به ویژه محمد خاتمی آغاز کرد و گفت: “اساس این دیدار من از صمیم قلب از خواهران و برادران عزیزم بخاطر خدمات و زحمات و تلاشهای شما تشکر می کنم. “هم از آقای خاتمی و هم از دوستانتان بسیار سپاسگزارم.”

در بخش دیگری از سخنان خود ، او باز هم عملکرد خاتمی را ستود و گفت: “از سهم من متشکرم – هر چقدر شاهد تلاش های شما بودم. در سالهای اخیر شاهد تلاشهای جدی و جدی آقای خاتمی و شما خواهران و برادران در همه زمینه ها بوده ام. این چیزی است که ما نیاز داریم که یک نعمت بزرگ را از یک نعمت الهی بدانیم. “در این دوره شما سخت کار کردید و کار کردید و خدا را شکر به موفقیتهای زیادی دست یافتید.”

وی در مورد عملکرد این دولت افزود: امروز ما در زمینه های صنعت ، کشاورزی ، علم و فناوری و خدمات مختلف پیشرفت زیادی داشته ایم ؛ آنها برای این کشور و این ملت باقی خواهند ماند و از حافظه این ملت پاک نمی شوند. “همه شما ، خواهران و برادران ، که در این آثار شرکت کرده اید ، تحت تأثیر قرار گرفته اید یا آنها را بنیان گذاشته اید ، مطمئناً در مزایای این تلاش ها سهیم خواهید بود.”

رهبر معظم انقلاب همچنین با تمجید از تلاشهای دولت اصلاحات در آخرین روزهای آن اظهار داشتند: “خوشبختانه دولت شما در ماههای اخیر دچار رکود نشده است – ما شاهد این امر هستیم – شما تا روزهای آخر کار کرده اید. و این جای تشکر و قدردانی است. علاوه بر این که باید از زحمات شما در طول این سالها تشکر و قدردانی کنم ، باید این را هم بگویم و ذکر کنم که شما ادامه داده اید و پیشرفت کرده اید. در روزها و هفته های اخیر ، کارهای خوبی در بخشهای مختلف انجام شده است که نشان می دهد دولت زنده است. “ما امیدواریم که همیشه همینطور باشد.”

بیشتر بخوانید  اتصال کامل به سامانه مالیاتی در یک هفته سخت است

آخرین دیدار دولت محمود احمدی نژاد با رهبر معظم انقلاب

در 14 جولای 2013 ، رهبر معظم انقلاب با دولت احمدی نژاد دیدار کردند. رهبر انقلاب در این جلسه تعاریف زیادی از موفقیت و نتایج خوب ارائه دادند دولت نهم و آنها می گویند دهم ، با این تفاوت که رئیس این دولت را تعیین نمی کنند.

در این جلسه وی می گوید: “آنچه امروز باید به دوستانم بگویم بیش از همه تقواست. خدای نکرده خسته نباشید. شما هشت سال کار کرده اید ، تلاش کرده اید ، کارهای خوبی انجام داده اید ، استقامت کار سخت شبانه روز را نشان داده اید ؛ یعنی دیده شد ، احساس شد ، همه فهمیدند که رئیس جمهور محترم و همکارانش در دولت حجم کار آنها در مقایسه با سایر دوره ها بسیار زیاد و سریع بود و این است این لهجه ای است که نباید از آن غافل شد. هرکسی که بخواهد درباره دولتها ، کابینه ها ، روسای جمهور – چه برای خود و چه در جمع – قضاوت و اظهارنظر کند ، باید به این نکته توجه کند: کار زیاد و تلاش خستگی ناپذیر و انحراف از امکانات و راحتی و امتیازاتی که معمولاً کارمندان کشورهای مختلف جهان از آن بهره مند می شوند. آنها استراحت می کنند ، سرگرم می شوند ، امتیاز می گیرند. نخواستن ، ندیدن ، نخواستن یک امتیاز بزرگ است که این دولت ، خدا را شکر ، این امتیاز را داشت.

وی گفت: “نکته دیگری که من طی هشت سال گذشته در مورد این دولت فکر کردم و بارها به آن اشاره کردم این است.” خدا را شکر این دولت موفق شده است شعارهای انقلاب را بپذیرد و به آنها افتخار کند “و آنها را در جامعه پرورش دهید.”

بیشتر بخوانید  عکس عجیب آناهیتا افشار در تولد 35 سالگی اش!

آخرین جلسه دولت تدبیر و امید با مقام معظم رهبری

در 26 آگوست 1400 ، رهبر معظم انقلاب ، مطابق با سنت معمول پایان همه دولت ها ، مقامات دولت دوازدهم را پذیرفتند و آنها را خطاب قرار دادند ، اما با دو تفاوت از سه جلسه گذشته دولت های قبلی و که خودش نبود رئیس جمهور آنها همچنین از دولت به عنوان یک کل تعریف نکردند ، که این مهم است.

وی در سخنان افتتاحیه خود گفت: “عملکرد دولت آقای روحانی در مناطق مختلف یکسان نیست ، در برخی موارد همانطور بود که انتظار می رفت ، اما در برخی موارد چنین نبود.”

حضرت آیت الله خامنه ای بر لزوم استفاده از تجربه دولت های یازدهم و دوازدهم در آینده تأکید کردند و افزودند: یک تجربه بسیار مهم در این دوره بی اعتمادی به غرب است که نسل های آینده از آن استفاده خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در این دولت مشخص شده است كه اعتماد غرب كارساز نیست و آنها كمك نمی كنند و هر كجا می توانند ضربه بزنند و اگر جایی اعتصاب نكنند به این دلیل است كه نمی توانند. قطعاً ، برنامه های داخلی نباید به حمایت غرب وابسته شوند ، زیرا قطعاً شکست خواهد خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به رئیس جمهور و اعضای دولت افزودند: “هر جا که امور را به غرب وابسته کنید و با آن و آمریکا مذاکره کنید ، شکست خورده اید و هر کجا که بروید ، بدون اعتماد به غرب و دست از آنها بردارید ، موفق شدی که رفتی

وی همچنین به مذاکرات اخیر در وین اشاره کرد و با ابراز خرسندی از تلاش های دیپلمات ها و عملکرد خوب برخی از آنها در این گفتگوها ، گفت: در این گفتگوها آمریکایی ها محکم ایستادند و حتی یک قدم به جلو نیز برداشتند. “

اگر این گفته ها را با تمام خصوصیات نامطلوب دولت فعلی در زمینه اقتصاد غربی و سیاست خارجی کنار هم قرار دهیم ، این تأیید می کند که دولت احتیاط و امید ضعیف ترین و ناکارآمدترین دولت از نظر مردم ، کارشناسان و رهبر معظم انقلاب. رهبر معظم انقلاب در حالی که یکی از ویژگیهای مثبت دولتهای گذشته را الگویی برای سایر دولتها می دانند ، اعتماد این دولت به غرب را یک تجربه یا به عبارتی عبرتی برای نسلهای آینده آن دولت می داند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید