مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اتصال کامل به سامانه مالیاتی در یک هفته سخت است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


محمد صفائی دلوئی در ارتباط زنده تلفنی با استودیو گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما افزود: در خوشبینانه‌ترین شرایط می‌توان دورنمایی برابر با اردیبهشت سال آینده را داشت.

آقای دهقان مدیر عامل سامانه شاپرک هم در سوی دیگر استودیو با اشاره به اینکه حدود هشت میلیون دستگاه و سامانه پرداخت، پتانسیل اتصال به سامانه مالیاتی ظرف یک هفته را دارند، افزود: این هشت میلیون دستگاه جزء پر تراکنش‌های بازار هستند و این هشت میلیون حدود ۸۲ درصد تراکنش شبکه پرداخت را به خود اختصاص می‌دهند.

او ادامه داد: باقیمانده این افراد عمدتاً کمتر از ۳۰ میلیون تومان درآمد دارند و از مالیات معاف اند، ولی قانون اجبار کرده است که برای آن‌ها هم پرونده مالیاتی ثبت شود، ضمناً افرادی که ظرف مدت باقیمانده مهلت مقرر قانونی، جهت ثبت نام پرونده مالیاتی اقدام نکنند، مشمول برخورد قانونی خواهند شد.

آقای محمدرضا یزدی زاده عضو سابق شورای راهبردی نظام مالیاتی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: ۹۰ درصد مشکلات مالیاتی مربوط به خارج از شبکه است.

او ادامه داد: در خصوص اتصال دستگاه‌ها و شبکه‌های پرداخت به سامانه مالیاتی هم اگر قرار باشد به جای مدت یک هفته، موعد اردیبهشت را در نظر بگیریم و فرصت دهیم، ظرف این مدت باید مسئولان و ناظران امر، نظارت‌های هفتگی و زمان بندی معینی را اعمال نمایند تا معلوم شود در این مدت چه اتفاقی می‌افتد.

محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: برای دارندگان دستگاه‌های کارتخوان جریمه مالیاتی اعمال نمی‌شود، اما اگر کسی نزد ما پرونده مالیاتی نداشته باشد، ولی مشغول فعالیت اقتصادی باشد، قطعاً نمی‌تواند اظهارنامه مالیاتی ارائه نماید و کسی که اظهار نامه مالیاتی نداشته باشد نمی‌تواند از معافیت مالیاتی مثلاً ۳۶ میلیون تومانی بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید  داداش‌زاده: بازیکنی که دنبال پول بیشتر است همان بهتر که برود

آقای دهقان هم در استودیو گفتگوی ویژه خبری گفت: هیچ دستگاه کارتخوان مجهول الهویه‌ای در کشور وجود ندارد و تمام تراکنش‌ها با شناسه و شماره، رصد می‌شود.

آقای محمد برزگری در ادامه ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفتگو محور گفت: چنانچه کسانی همچون پزشکان از دستگاه کارتخوان استفاده نکنند حساب بانکی آن‌ها حذف می‌شود و مالیات از آن‌ها اخذخواهد شد و چنانچه جریمه‌ای طبق قانون برایشان وجود داشته باشد برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد، زیرا عدم استفاده از پایانه‌های فروشگاهی از سوی پزشکان و در مطب‌های شخصی آن‌ها هم مشمول مجازات قانونی و اعمال جریمه می‌شود.

آقای صفائی هم در استودیو به عدم استفاده از شمانت یا گارانتی بیش از ۵۰ درصد از خودرو‌های موجود در کشور اشاره کرد و افزود: این حجم از خودرو‌هایی که از ضمانت استفاده نمی‌کنند و در پارکینگ‌ها هستند چرا نباید مالیات پرداخت کنند؟.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *