سیگنال شیوع بیماری سالک در استان سمنان


به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان ، نوید دانایی دوشنبه شب در ستاد بیماری سالک در استان که در اتاق هیئت مدیره کوثر در استانداری سمنان برگزار شد ، اظهار داشت:. “برای اینکه بتوانیم شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع نیاز به کار گروهی و اقدام منسجم دارد ، افزود: در زمینه بیماری های عفونی باید همکاری جدی و عمومی بین دستگاه های اجرایی مسئول وجود داشته باشد ، زیرا در بسیاری از موارد اختیارات مربوط به مبارزه با بیماری سالک است. در دانشگاه علوم پزشکی موجود نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، خدمات بهداشتی گفت: سال گذشته درگیری های زیادی در این زمینه رخ داد ویروس کرونا این امر در کشور و استان اتفاق افتاد ، اما با این وجود اقداماتی در زمینه مبارزه و مقابله با متقاضی انجام شد. در قالب تمام مدت انجام می شد.

دانایی افزود: با توجه به فصل مرطوب سال گذشته ، این بیماری در تمام استان های کشور که شیوع بیماری سالک در آن وجود دارد ، شدت یافته است.

وی اظهار داشت: در سال 1999 تشخیص بسیار فعال بیماری سالك وجود داشت كه یكی از دلایل افزایش تعداد بیماران در این منطقه است.

سمنان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی و درمانی گفت: اگر متقاضی کنترل نشود ، قدرت جسمی وی افزایش می یابد و ما باید این مسئله را به عنوان زنگ خطر مهمی در نظر بگیریم.

دانایی اظهار داشت: انتقال از انسان به جوندگان ، از جوندگان به پشه ها و سپس دوباره از پشه ها به انسان ها یک زنجیره چرخش در انتقال این بیماری است که باید متوقف شود.

وی گفت: وام بیماری سالک امری بسیار مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: مبارزه با بیماری سالک باید از ماه های اول سال انجام شود و در این زمینه اقدامات از ابتدای سال انجام شده و همچنان در دستور کار است.

دانایی افزود: اقدامات در این زمینه به سه قسمت تقسیم می شود ، قسمت اول اقدامات ضد جوندگان است ، قسمت دوم آموزش افراد برای جلوگیری از گزش است كه بسیار مهم است و قسمت سوم درمان بیماری است. “

وی اظهار داشت: این بیماری در استان سمنان یک بیماری پوستی ، سطحی و روی پوست است و داخلی نیست و به راحتی قابل شناسایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، خدمات بهداشتی ، گفت: بیشتر استان های کویری کشور درگیر بیماری سالک هستند و این نمونه ای از شهر دامگان در استان سمنان نیست.

دانایی گفت: كنترل این بیماری برای جلوگیری از شیوع آن در سطح وسیع و گسترده باید به طور جدی در دستور كار قرار گیرد.

آموزش و پیشگیری 2 استراتژی مهم برای کار با جستجوگران

وی اظهار داشت: آموزش و پیشگیری یکی از مهمترین جنبه های اقدامات در این زمینه است که توسط متخصصان بهداشت و پیراپزشکان از دانشگاه علوم پزشکی و همچنین از طریق مجازی و مجانی به صورت خاص و شخصی در دستور کار قرار گرفت. رسانه های غیرمجازی. “

بیشتر بخوانید  خودکشی یک مامور امنیتی در سفارت آمریکا در کویت - اخبار مهر اخبار ایران و جهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: تهیه پوستر و بنر برای اطلاع رسانی و آموزش نیز در برنامه عملیاتی این دانشگاه گنجانده شده و در حال انجام است.

دانایی گفت: دفع بهداشتی زباله و فاضلاب و پیگیری برای دفع دام از زیستگاه های انسانی ، جمع آوری زباله های ساختمانی و زباله ها و جمع آوری زباله های حیوانی از روستاها در دستور کار است.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی رایگان ، تهیه تجهیزات پزشکی و تهیه نقشه مناطق آلوده از دیگر عناصر برنامه عملیاتی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ، خدمات بهداشتی و درمانی گفت: فاضلاب و دامداری های آلوده محل جمع آوری پشه ها و در نهایت چرخش بیماری است که باید در روستاها و شهرهای مناطق آلوده از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

معامله با سالک ؛ نیاز به همکاری بین دستگاه ها دارد

شریفی ، رئیس دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان سمنان نیز در این نشست گفت: امروز در رابطه با بیماری سالک که یکی از نگرانی های جدی ما در خدمات اجتماعی استان است ، جلسه ای برای بررسی ابعاد این تعداد برگزار شد. .

وی افزود: با دستور استاندار و معاون سیاسی وی ، این موضوع به صورت اردوگاهی و تحت عنوان قرارگاه استانی برای مبارزه با بیماری سالک اداره می شود.

رئیس اداره امور اجتماعی و فرهنگی استان سمنان گفت: درگیری این بیماری از سال 1378 از قسمت جنوبی دامگان آغاز شد و بسته به سال یا خشکسالی شدید و ضعیف بود ؛ در حالی که درگیری شدید این بیماری از سال 1378 انجام شد. در دو سال گذشته اقدامات در این زمینه با جدیت بیشتری انجام شده است.

شریفی گفت: مهمترین هدف این اردوگاه كنترل و ریشه كن كردن بیماری است و این اردو وظیفه برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر این موضوع را دنبال می كند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به انجام اقدامات خاصی برای اینگونه بیماری ها نیست که بودجه آن مربوط به سایر دستگاه ها است و در این زمینه هماهنگی بیشتر بین دستگاه ها لازم است.

رئیس اداره امور اجتماعی و فرهنگی استان سمنان گفت: اقدامات مقابله و مقابله با بیماری سالک باید طبق برنامه تعیین شده انجام شود.

شریفی گفت: دامپزشک استان باید در امر آموزش و آگاهی دهقانان در شرایط فعلی اهتمام ورزد.

وی اظهار داشت: اعتبار اعطا شده برای مبارزه با بیماری سالک باید 100٪ به این موضوع مهم اختصاص یابد و به هیچ وجه نباید خارج از آن کارکرد هزینه شود. در این راستا نظارت ویژه ای انجام می شود.

بیشتر بخوانید  نحوه دریافت مالیات از حساب‌های بانکی اعلام شد/ مراقب باشید این پول‌ها به حسابتان نیاید

اعطای 5 میلیارد حجم وام برای برخورد با متقاضیان

مهدی بندرآبادی ، شهردار دامگان نیز گفت: اقدامات برای کنترل و مبارزه با بیماری سالک در شهرستان و استان با کمک دستگاه های اجرایی متولی در حال انجام است.

وی گفت: “همکاری زیادی.” حالت خوبه این کار توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانی ، دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی استان سمنان با اختصاص بودجه برای مبارزه و مبارزه با این بیماری انجام شده است که قابل تحسین است.

فرماندار دامگان گفت: در جلسه شورای معاونین استاندار در آذرماه سال گذشته این موضوع مطرح و نامه ای به دستور استاندار برای وزیر کشور ارسال شد.

بندرآبادی گفت: کیفیت نماینده مردم دامغان در مجلس ما از این موضوع سو took استفاده کردیم و جلسات متعددی را با حضور او برگزار کردیم.

وی تأکید کرد: از طریق ستاد مدیریت بحران همچنین کشور برای توزیع اعتبار در این زمینه تحت نظارت قرار گرفت.

فرماندار دامگان گفت: پنج میلیارد تن اعتبار توسط معاون اول رئیس جمهور برای این مهم اعطا و اعلام شده است که باید در کنار اقدامات م theثر از این مهم استفاده بهینه کرده و تجربه درخشانی داشته باشیم.

ریشه کنی سالک ؛ غیرممکن است

بندرآبادی با بیان اینکه ریشه کنی بیماری تقریباً غیرممکن است اما به طور م beثر قابل کنترل است ، افزود: به منظور برنامه ریزی ، سیاست گذاری و استفاده از نظرات گسترده و تخصصی ، این اردوگاه به سطح استان و برنامه عملیاتی دستگاه های اجرایی ارتقا یافته است. توزیع اعتبار توسعه یافته توسط این دستگاه

وی با بیان اینکه از ژانویه سال گذشته چندین مرحله کاشت در مناطق آلوده آغاز و انجام شده است ، افزود: اقدامات مردمی در این زمینه نیز در سطح شهر در حال شکل گیری و انجام است.

اقامت 5٪ از بیماران مبتلا به سالک در دامگان

مهدی سمیعیان ، مدیرکل دفتر روستایی و استانی سمنان نیز گفت: پنج درصد از جمعیت سالک کشور در شهرک دامگان زندگی می کنند که این بسیار مهم است و نیاز به توجه جدی دارد.

وی افزود: سه تا پنج درصد بودجه روستایی به آموزش و پرورش اختصاص یافته است که بیش از 50 میلیون جلد آن را برای آموزش در زمینه بیماری سالک در استان اختصاص داده ایم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: 14 روستای دامغان فاقد روستا بودند و با صدور مجوز از سوی وزیر کشور ، همه روستاهای دامگان به روستا تبدیل شدند.

صمیعیان با اشاره به اینکه در بودجه روستاهای جدید همچنین وام هایی برای مبارزه با بیماری سالک پیش بینی شده است ، افزود: از بودجه روستاهای فاقد روستا نیز می توان برای این منظور استفاده کرد.

وی گفت: پتانسیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مورد دیگری در استان است که می تواند برای تخصیص اعتبار برای دستیابی بهتر به اهداف مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید  داستانی متفاوت از فرار از دام اعتیاد تا پناه بردن در دامن حضرت زینب (پولیس ملی)

حداداد ، مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان نیز گفت: گزارش هزینه های اعتباری ارسال شده توسط معاون اول رئیس جمهور به استان برای بحث بیماری سالک به سازمان برنامه ریزی و مدیریت سه ماهه. سازمان مدیریت بحران دولت ارسال خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه صحت این مهم در جلسه حاکمیت استان در استان مطرح و منتشر خواهد شد ، تأکید کرد: لازم بود اختیاراتی به دستگاه های متولی که قصد انجام فعالیت هایی در این زمینه را دارند ، با شرح عملیات خاص تفویض شود. .

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفت: باید بلافاصله کمیسیونی برای توضیح شرح خدمات و لیست پروژه ها و اقدامات اختصاص این وام تشکیل شود.

شناسایی 2700 هکتار از مناطق آلوده در دامغان

سید حسن میرعماد ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: در جهاد کشاورزی استان ، طی بحث درگیری و تقابل با جویندگان سال گذشته ، اقدامات جدی در دستور کار قرار گرفت و انجام شد . “

وی افزود: 2 هزار و 650 هکتار در مناطق زیر کشت است که امسال 650 هکتار آن متصل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 2 هزار و 700 هکتار مساحت مناطق آلوده است که امسال دو بار سمپاشی می شود و در این راستا شناسایی مناطق آلوده و پرخطر توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود. خیلی مهم.

میرعماد گفت: 250 میلیون تن اعتبار توسط جهاد كشاورسی برای مبارزه با بیماری سالك در شهرستان دامگان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات باید در طول سال و سال های متوالی ادامه داشته باشد تا نتیجه مطلوب و م seeثر مشاهده شود ، افزود: جلساتی با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای اسلامی برای همکاری و هماهنگی بهتر و بیشتر برگزار شد.

تجزیه بیش از 500 هکتار از روستاهای دامغان ؛ در دستور کار

جعفر مرادی حقیقی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز گفت: در بیش از 500 هکتار از مناطق روستایی شهرستان دامغان ، موضوع لانه سازی در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: منطقه وسیعی در جنوب دامغان زالزالک است که برای پوشش اقدامات باید مواد سمی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اکنون مأموریت ما مبارزه با آفات پوشش گیاهی در استان است اما ما آماده همکاری با یکدیگر برای از بین بردن موش ها هستیم.

مرادی گفت: همکاری و مشارکت در اجرای برنامه های کنترل مخزن و ناقل بیماری ها از طریق منابع طبیعی استان در دستور کار است.

وی افزود: برنامه های آموزشی مقابله با بیماری سالک از دیگر مواردی است که با مدیریت منابع طبیعی و حوضه آبریز استان انجام می شود و ما آماده همکاری با سایر دستگاه ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام / 74007 / ز / م /


دیدگاهتان را بنویسید