مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سکه 186 هزار تومان ارزان شد/ آخرین قیمت طلا و سکه امروز 6 شهریور 1401 است.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار این روزها در بازار ایران متاثر از بلاتکلیفی در مذاکرات هسته ای و اقدامات ایجاد بازار است. از یک سو، شکل گیری فضای مبهم درباره آینده معامله ، بازار را بالاتر می برد، اما برخی از معامله گران معتقدند دولت کنترل بازار را در دست گرفته است. شرایط یکسان، قیمت بازار طلا و سکه نیز نوسان داشته است.

بر اساس برخی پیش بینی ها، بازار طلا و سکه در این هفته نوسان چندانی نداشت. اما سکه امامی در دو روز اول در کانال 14 میلیونی روند صعودی را تجربه کرد و به کانال 13 میلیون تومان بازگشت. البته طلا نوسانات محدودتری دارد. اما به طور کلی به نظر نمی رسد که حرکات بازار از برخی پیش بینی ها پیروی کند. در واقع نگاه ها به بازار ارز و به طور مشخص اقدامات دولت در این بازار است.

جای پای دولت در بازار ارز

ابهامات پیرامون مذاکرات هسته ای این روزها افزایش یافته و برخی منابع از طولانی بودن روند مذاکرات خبر می دهند. همین وضعیت دیروز دلار را به کانال 30 هزار تومان رساند. اما بعدها اوضاع تغییر کرد و روند قیمت ارز آمریکا کاهش یافت. برخی از معامله گران بازار ارز امید چندانی به آینده برجام ندارند و معتقدند انتشار اخبار مثبت و منفی از مذاکرات هسته ای باعث افزایش و کاهش بی مورد نرخ ها می شود. در این میان این دولت است که سود می برد.

آخستان نیوز در این رابطه نوشت که برخی سوداگران معتقدند بازار ارز به درآمدی برای دولت تبدیل شده است. به این ترتیب دلار را در بازار گران می فروشد و در بازار آزاد شارژ می کند و متهم می کنند اتفاقی که در سال 2019 برای بورس افتاد اکنون در بازار ارز رخ می دهد. مذاکرات این فرصت را به بازارساز داد تا کف و سقف را به راحتی شناسایی کند و برنده اصلی باشد.»

این وضعیت به ویژه بر قیمت سکه تأثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید  تاکید وزارت کشور و دولت به نهادینه کردن حق اعتراض

قیمت روز طلا و سکه در بازار

طلا و سکه امروز نوساناتی در بازارهای مختلف وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا این کاهش را در زمان انتشار این خبر اعلام کرد. هر گرم طلای 18 عیار هم اکنون یک میلیون و 276 هزار و 369 تومان معامله می شود. این رقم نسبت به روز گذشته حدود هزار تومان کاهش داشته و تفاوتی با بعدازظهر امروز ندارد.

قیمت سکه طرح جدید هم اکنون در حال انقباض است و به قیمت 13 میلیون و 870 هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته حدود 70 هزار کاهش داشته و هیچ تفاوتی با عصر امروز ندارد. سکه دیروز افزایش یافت و به 14 میلیون و 200 هزار تومان رسید. بعداً نسبت به اعداد صبح کاهش یافت، اما همچنان بیشتر از روز قبل بود. به این ترتیب او در کانال 14 میلیون تومان باقی ماند.

اما قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون سیر صعودی دارد و به 13 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. این رقم در عین حال حدود 20 هزار تومان بیشتر از روز گذشته است و تفاوتی با بعدازظهر امروز ندارد. سکه بهار آزادی دیروز روندی صعودی داشت و به 13 میلیون و 250 هزار تومان رسید.

بازگشت سکه به کانال 13 میلیون تومان است

شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز نیز از افت قیمت هر گرم طلا به یک میلیون و 264 هزار و 700 تومان در زمان انتشار خبر داد. نسبت به بعدازظهر امروز حدود 10 هزار تومان و نسبت به دیروز حدود 8 هزار تومان کاهش داشت. طلا در برابر سکه دیروز کاهش یافت. اما در عرض چند ساعت به حدود یک میلیون و 277 هزار تومان رسید. عصر امروز اما روند قیمت طلا صعودی بود.

این منبع همچنین از کاهش قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید (امامی) به 13 میلیون و 856 هزار تومان در زمان نگارش خبر داد. این رقم نسبت به بعدازظهر امروز 63 هزار تومان و نسبت به روز گذشته 186 هزار تومان کاهش داشت. سکه امامی در روز گذشته روند صعودی داشت و به 14 میلیون و 200 هزار تومان رسید. البته روند آن معکوس شد و کاهش یافت. با این حال، همچنان نسبت به روز قبل صعودی بود.

بیشتر بخوانید  خودکشی جوان ٢٧ ساله همدانی از بالای پل عابر پیاده سعیدیه – ایران چطور

در زمان انتشار این خبر سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز کاهشی است و 13 میلیون و 115 هزار تومان معامله می شود. این رقم نسبت به بعدازظهر امروز تفاوتی ندارد و نسبت به روز گذشته 52 هزار تومان کاهش دارد. سکه بهار آزادی نیز دیروز افزایش یافت; هر چند که همان روند سکه امامی را طی کرد.

اما نرخ یا جهانی در زمان نگارش این مطلب با وجود بسته شدن بازار در برخی سایت ها، از کاهش 1738 دلاری خبر داد.

سیگنال هایی که بر قیمت طلا و سکه تاثیر می گذارد

آخرین نوسانات دلار در بازار ایران، هرات و سلیمانیه

اخیراً بازارهای مالی از جمله طلا و سکه تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی آنها به ویژه در بازارهای مالی ایران قرار داشتند قیمت دلار معمولا اخبار سیاسی به ویژه Fr مذاکرات هسته ای حساس بودند

امروز به نقل از برخی کانال های تلگرامی، دلار در بازار آزاد کاهش یافت و به حدود 29 هزار و 630 تومان رسید. روز گذشته دلار دوباره وارد کانال 30 هزار تومان شد. اما بعدها این روند معکوس شد و به کانال 29 هزار تومان بازگشت. کف و سقف واحد پول آمریکا در روز شنبه 29720 و 30200 بود.

امروز دلار روند نزولی داشت. معاملات نقدی ارز آمریکا با نرخ حدود 29 هزار و 750 تومان آغاز شد. اما بعد به 29600 تومان رسید. نرخ آخرین معامله نقدی نیز حدود 29 هزار و 630 تومان بود. در معاملات غیرقانونی فردا نیز همین نوسانات به ثبت رسید. اما در ساعات پایانی روند این معاملات افزایش یافت، هرچند به کانال 30 هزار تومان هم نرسید. سپس مقداری کاهش یافت.

دلار توافقی نیز در کانال 28 هزار تومان نوسان می کند و اندکی کاهش می یابد. هردو شما دلار هرات در کانال 29 هزار تومان روند بسیار نوسانی دارد.

بیشتر بخوانید  زنگ خطر تشدید آلودگی هوا به صدا درآمد / «مازوت‌سوزی» در ۳ کلانشهر تایید شد -

دلار سلیمانی که دیروز در کانال 30 هزار تومان در نوسان بود به کانال 29 هزار تومان رفت و به 29 هزار و 800 تا 29 هزار و 850 تومان رسید. ولی به رشد خود ادامه داد و به حدود 29 هزار و 970 تومان رسید. دلار سلیمانی وارد کانال 30 هزار تومان شد اما به کانال قبلی بازگشت.

آخرین اخبار برجام؛ خوش بینی بورل

جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و امنیت در مصاحبه با Kronen Zeitung گفت: من پاسخ آمریکا را دریافت کردم. اکنون ایران باید به آنها پاسخ دهد. ما در این مذاکرات به لحظه حساس و تعیین کننده ای رسیده ایم.

بورل ادامه داد: من خوشبین هستم. این آخرین میلی متر است. این جهان را به مکانی امن تر تبدیل خواهد کرد.

تاریخ دقیق مشخص نیست

در عین حال، به نظر می رسد هر روز صحبت در مورد تاریخ دقیق نهایی شدن نتایج برجام دشوارتر می شود. تریتا پارسی، معاون اجرایی مؤسسه کوئینسی، در گزارش اخیر خود نوشت که اکنون در تهران و سایر پایتخت های جهان نسبت به توانایی واشنگتن برای حفظ توافقات بین المللی بی اعتمادی عمیقی وجود دارد. رهبران سیاسی فعلی ایالات متحده و ایران نیز انگیزه داخلی کمی برای نادیده گرفتن خصومت خود با یکدیگر (اکو ایران) دارند.

مهدی مطهرنیا کارشناس مسائل بین الملل در عین حال گفت: روش کنونی که آمریکا و ایران بر سر پاسخ به پیش نویس توافق می کنند، تفاوت چندانی با مذاکرات وین ندارد، به هر حال ایران و آمریکا. مستقیما مذاکره نکنید و شاید این روش بهتر باشد زیرا پاسخ مکتوب و مستند است و هزینه ها کاهش می یابد (ایسنا).

سیگنال های سیاسی و شاخص های کلان اقتصادی در مقیاس داخلی و بین المللی دلار، طلا و سکه آنها کارآمد هستند

<п>اعلامیه سکه 186 هزار تومان ارزان شد/ آخرین قیمت طلا و سکه امروز 6 شهریور 1401 است. اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *