مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سپیده خداوردی در کنار استاد شجریان + عکس

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سپیده خداوردی و استاد شجریان

شاید برای بسیاری از ما سپیده خداوردی تنها با نام این بازیگر همراه باشد، در حالی که او نوازنده ای مشهور و تواناست که با گروه های بسیاری از جمله شهناز، باربد، مهر آوا و ارکستر سمفونیک ملی کنسرت داشته است. او هم در بازیگری و هم در موسیقی موفق بود و کارنامه موفقی از خود به جای گذاشت.

سپیده خداوردی در کنار استاد شجریان + عکس

سخنان ساده و صمیمانه او درباره موسیقی را در ادامه می خوانید:

من از کودکی با عشق به موسیقی بزرگ شدم و خیلی سریع آن را به صورت حرفه ای یاد گرفتم و نواختن سازهای مختلف مانند زهی، ستر، کنت بیس، دف، پیانو را یاد گرفتم… دنیای موسیقی همیشه من و افراد ماجراجو را مجذوب خود کرده است. روح کمی آرامم کرد، به همین دلیل است که من همیشه از لحظات زندگی ام می گذرم

موسیقی برای من هرگز فقط سرگرم کننده نبوده است. من عاشق این حرفه بودم و همیشه دوست داشتم حرفه ای تری به موسیقی بپردازم و با گروه های حرفه ای کنسرت بگذارم.

خوشبختانه در دوران موسیقی توانستم با خوانندگان مطرحی چون استاد شجریان و گروه های معتبری چون ورباد، مهر آوا کنسرت برگزار کنم، او نوازنده نمی شود. افتخار می کنم که سال ها در ارکستر و ارکستر ملی فرهنگسرای بهمن نوازنده بوده ام یا در گروه شهناز با استاد شجریان نوازندگی کرده ام و امیدوارم بتوانم دوباره با بزرگان موسیقی ایران همنوازی کنم. .

تحصیلات دانشگاهی من بدون بازیگری نبود و در طول سال هایی که در عرصه موسیقی کار می کردم، همیشه گوشه ای از بازیگری داشتم. اما در مورد اینکه چرا به جای بازیگری در دانشگاه خواندم باید بگویم که خوشبختانه در دوران تحصیل موسیقی و ورود به هنرستان موسیقی با حضور اساتید برجسته ای چون هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، محمد اسماعیلی، کامبیز روشن خوش شانس بودم. روان من شاگرد شدم، بنابراین خیلی سریع اصول موسیقی را یاد گرفتم.

بیشتر بخوانید  ۳ دوز واکسن ایرانی بزنید نیاز به ماسک ندارید!

زمانی که مجبور شدم تحصیلات آکادمیک خود را ادامه دهم، متوجه شدم که دانشگاه موسیقی با توجه به دوره های زیادی که در آن شرکت کردم، نمی تواند تأثیر زیادی بر دانش موسیقی من بگذارد، زیرا آنها می خواستند چیزهایی را که قبلاً می دانستم دوباره یاد بگیرند. دانش آموزانی که تازه شروع به یادگیری کرده اند. همین موضوع باعث شد که همانطور که اشاره کردم تصمیم بگیرم در دانشکده ادبیات بخوانم. در طول این سال ها همیشه موسیقی را به صورت موازی ادامه دادم و حالا که این فرصت را پیدا کردم دوست داشتم به صورت آکادمیک این کار را انجام دهم. دوست نداشتم فقط برای اینکه خودم را به حرفه موسیقی محدود کنم چون به خوبی می دانستم این منطقه امنیت شغلی ندارد.

وقتی به هنر به عنوان یک حرفه نگاه می کنید و تنها راه کسب درآمد از این راه است، ممکن است مجبور شوید کاری را که دوست ندارید برای پول انجام دهید، بنابراین تصمیم گرفتم موسیقی هنری دیگری را دنبال کنم که مورد علاقه من است. یعنی من وارد بازیگری هستم و الان شرایط به من اجازه می دهد که انتخاب های بهتری داشته باشم، از طرفی هیچ وقت نمی توانم خودم را در زمینه خاصی محدود کنم و بگویم که فقط در این زمینه کار می کنم یا …

به همین دلیل وقتی موسیقی را شروع کردم، از علایق دیگر مانند بازیگری، عکاسی و طراحی غافل نشدم. بدون شک اگر وقت کافی داشتم عکاسی را به صورت حرفه ای با بازیگری و بازیگری ادامه می دادم چرا که من هم به این حوزه علاقه زیادی دارم.

بیشتر بخوانید  فراخوان رامبد جوان برای شرکت مردم در خندوانه

من دوست دارم تدریس کنم. چند سالی است که معلمی می کنم و در مدرسه همراز، دانشگاه الزهرا و… تدریس می کنم. وقتی برخی از شاگردانم برای اولین بار من را می بینند، از خود می پرسند که آیا ممکن است انتظار نداشته باشند که یک بازیگر معلم موسیقی آنها باشد؟ اما پس از مدتی همه چیز به حالت عادی برمی گردد و توجه خود را به یادگیری موسیقی معطوف می کنند. بعضی از دوستان به من می گویند با اینکه سرت شلوغ است چرا خوب تدریس نمی کنی من به آنها می گویم که عاشق این کار هستم.

باید اعتراف کنم که حرفه موسیقی در عرصه بازیگری به من کمک زیادی کرده است زیرا باعث شده تسلط بیشتری بر لحن و لحن خود داشته باشم، در هر صورت فکر می کنم هنرمندی که تک بعدی نباشد. بدون شک می تواند موفق شود بیشتر عمل کن

وقتی واقعا حالم خوب است یا غمگین می شوم سراغ سازم می روم و به شوخی به دوستانم می گویم که سازهای من مثل بچه های من هستند، بنابراین به همه یکسان توجه می کنم، در هر گوشه اتاقم یک ساز هست که می توانم به آن نگاه کنم. من آنها را آرام می کنم.

هر نوازنده ای بدون شک دوست دارد در ذهن خود با خواننده ها کار کند. در مورد من، همیشه دوست داشتم با استاد شجریان کار کنم و با ایشان بنوازم، اما خوشبختانه این فرصت به من داده شد و در کنسرت های زیادی با ایشان همراه بودم و حتی ساز جدید ایشان، شبنگ را نواختم.

بیشتر بخوانید  متن آهنگ فریاد فریاد از امید (Faryad Faryad

از اینجا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *