سوبارو با تکیه بر مدل هایی مانند Outback و Farster اخیراً حتی از برند فولکس واگن در بازار ایالات متحده پیشی گرفته است. حتی اکنون نیز این خودروساز ژاپنی امیدوار است با مدل جدید لگاسی خود بالاخره در بین سدان های خانوادگی جایگاهی پیدا کند.
سوبارو در جدیدترین مدل لگاسی سطح راحتی را ارتقا داده و بهینه سازی های زیادی را در کنار استفاده از دیفرانسیل های چهارچرخ متحرک انجام داده است.
تنها سدانهای سایز متوسط دیگری که سیستم چهار چرخ متحرک را ارائه میکنند، فورد فیوژن و کرایسلر 200 هستند که برای تجهیزات سطح بالا نیز خاص هستند.
برای بررسی سوبارو Legation 2015 از تجهیزات ممتاز ممتاز استفاده شد. امکاناتی مانند فرمان چرمی، رینگ های آلیاژی 17 اینچی، صندلی راننده هوشمند و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی در این مدل ارائه شده است.
خودروی آزمایشی همچنین از یک بسته اختیاری استفاده می کند که شامل سانروف، سیستم فرمان، ابزارهای مختلف کمک راننده و فناوری جلوگیری از برخورد سوبارو به نام “iSite” است.
قیمت مدل تست شده در مجموع به 27480 دلار رسید.
یک موتور پایه 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت برای موتور Legacy ارائه شده است. البته اگر از CVT استفاده نمی شد بهتر بود.
سوبارو لگاچی 2015، میراث ناب
این درایو در حالت گیربکس دستی کیفیت بهتری را نشان می دهد. اما زمانی که از CVT استفاده می کنید، ممکن است چندان رضایت بخش نباشد. در این دسته از خودروها می توانید خودروهایی را بیابید که دارای کلاچ تقویت کننده هستند یا خودروهایی که دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند. اما شما نمی توانید ماشینی پیدا کنید که هر دو را همزمان داشته باشد!
با توجه به توسعه سیستم AVD، وزن لگاچی 1578 کیلوگرم است که همچنان از مدل هایی مانند شورولت مالیبو جدید و هیوندای سوناتا جدید کمتر است.
این عدد لگاسی را در کنار فورد فیوژن با موتور 1.5 لیتری اکوبوست قرار می دهد. لگاسی نسبت به سایر سدان های چهار سیلندر خانوادگی با مکش طبیعی سنگین تر است. اما در عین حال از بسیاری از آنها چابکتر است.
بسیاری از لیموزین های خانوادگی شرایط بازار خاصی دارند. به عنوان مثال، تویوتا کمری یک مدل محبوب و فراگیر است. فولکس واگن پاسات که اخیرا از موتور 1.8 لیتری توربو استفاده کرده و پیشرفت هایی را انجام داده است، ویژگی های خاصی از خودروی آلمانی دارد.
اما سوبارو لگاچی شرایط متفاوتی دارد. اگرچه پلتفرم آن چندان راضی کننده نیست، اما تجربه در کابین مشابه خودروهای شهری لینکلن است. لینکلن در دو دهه اخیر کمدهای متوسط اما بسیار راحت داشته است. در نتیجه سوبارو شرایط مشابهی در کابین دارد.
مسلماً Legaci هیچ هیجان 911 در راه ندارد. علاوه بر این، کمی احساس ناراحتی در سطح جاده و هنگام پیچیدن وجود دارد، اما این کافی نیست که شما را از سیستم فرمان منحرف کند. لاستیک ها نیز کشش خوبی برای خودرو ایجاد می کنند.
سیستم ترمز به خوبی پاسخ می دهد و نسبت به پدال ترمز کاملاً حساس است. اما این سیستم Legacy را با سرعت 112.56 کیلومتر در ساعت در فاصله 73.52 متر متوقف می کند و آن را به یکی از آخرین ها در کلاس خود تبدیل می کند.
در عین حال وضعیت مصرف سوخت به خصوص در شرایط تست متفاوت است. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده تخمین می زند که Legaci 2.5i در شهر 5.9 لیتر و در هر 100 کیلومتر در جاده 53.6 لیتر مصرف می کند. Legaci نیز در تست مصرف سوخت قابل قبولی معادل 4.8 لیتر نشان داد.
مشخصات فنی:
- نوع خودرو: موتور جلو، چهار چرخ متحرک، 5 سرنشین، 4 سدان.
- قیمت تست مدل: 27,480 دلار (قیمت پایه: 22,490 دلار)
- نوع موتور: DOHC با 16 سوپاپ تخت، بدنه و سطح آلومینیومی، اتصال تزریق سوخت.
- حجم: 2498 سی سی.
- قدرت: 175 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه.
- گشتاور: 9235 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه.
- گیربکس: CVT با حالت تعویض دستی
ابعاد:
- فاصله محوری: 2.75 متر.
- طول دستگاه: 4/79 متر.
- عرض: 1/84 متر.
- ارتفاع: 1.5 متر.
- وزن کل: 1578 کیلوگرم.
تست های سرعت:
- از صفر تا 6.96 کیلومتر در ساعت: 8.8 ثانیه.
- از صفر تا 160/9 کیلومتر در ساعت: 24.5 ثانیه.
- از صفر تا 1193 کیلومتر در ساعت: 4.47 ثانیه.
- شروع بین 8 تا 6.96 کیلومتر در ساعت: 1.9 ثانیه.
- ربع مایل: 9.16 ثانیه با حداکثر سرعت 136.8 کیلومتر در ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت مقاومت): 2209 کیلومتر در ساعت.
- مسافت ترمز در سرعت 112.6 کیلومتر در ساعت: 73.52 متر.
مصرف سوخت:
- آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده تخمین می زند: 9 لیتر در شهر و 6.5 لیتر در بزرگراه در هر 100 کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: 4.8 لیتر در 100 کیلومتر.