سنایورها برای افزایش مجدد دستمزد کارمندان در سال 1401



به گزارش سلام نو، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون بودجه شورای اسلامی افزایش حقوق کارکنان دولت را تصویب می کنند اما راهکارهای متفاوتی را برای اجرای این افزایش پیشنهاد می کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شورای اسلامی در روزهای اخیر به انحاء مختلف احتمال افزایش حقوق کارکنان دولت را تایید کرده اند.

به گزارش پژواک ایران، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از بررسی موضوع در کمیته دولتی خبر داد و گفت: این افزایش در صورت تصویب شامل شش تا هفت ماه از سال 1401 خواهد بود.

همچنین در ادامه این خبر به نقل از حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی، آمده است: افزایش به یکی از دو روش افزایش حقوق ثابت یا توزیع کالا انجام می شود. .

برنامه دولت برای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته موضوعی است که پس از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

افزایش حقوق کارکنان بازنشسته کجا رفت؟

اما در حالی که کمتر از یک هفته تا آغاز نیمه دوم سال باقی مانده، هنوز مشخص نیست که آیا حقوق کارکنان دولت افزایش می یابد یا خیر.

پیش از این صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود که افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار است اما این افزایش ممکن است در لایحه بودجه 1402 اتفاق بیفتد.

این در شرایطی است که کارمندان و کارکنان بازنشسته بخش دولتی انتظار افزایش حقوق تا پایان تورم سال گذشته بر اساس قانون خدمات اداری کشور را دارند.

برای اسفند ماه گذشته، بانک مرکزی نرخ تورم را 40 درصد اعلام کرد، اما دولت افزایش 10 درصدی دستمزد کارکنان غیرحداقلی خود را پیش بینی کرد.

بیشتر بخوانید  حادثه ریزش مین در کرمان / پیدا شدن اولین جسد

در حال حاضر مبنای پرداخت حقوق و دستمزد مستمری بگیران SO و کارگران غیرحداقل مزد 38 درصد به اضافه رقم ثابت 515 هزار تومان است که بیش از میزان تعیین شده برای دستمزد کارگران و مستمری بگیران بدون حداقل حقوق است. با نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت نزدیک است.

دیدگاهتان را بنویسید