مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سنایورها برای افزایش مجدد دستمزد کارمندان در سال 1401

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون بودجه شورای اسلامی افزایش حقوق کارکنان دولت را تایید می کنند اما راهکارهای متفاوتی را برای اجرای این افزایش پیشنهاد می کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شورای اسلامی در روزهای اخیر احتمال افزایش حقوق مدیران دولتی را از طرق مختلف تایید کرده اند.

به گزارش پژواک ایران، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از بررسی موضوع در کمیته دولتی خبر داد و گفت: این افزایش در صورت تصویب از سال 1401 شش تا هفت ماه خواهد بود.

همچنین در ادامه این خبر حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی گفت: افزایش به یکی از دو روش افزایش حقوق ثابت یا توزیع کالا انجام می شود. .

برنامه دولت برای افزایش دستمزد کارمندان و بازنشستگان موضوعی است که پس از افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

افزایش حقوق کارکنان بازنشسته کجا رفت؟

اما در حالی که کمتر از یک هفته تا آغاز نیمه دوم سال باقی مانده، هنوز مشخص نیست که آیا حقوق کارکنان دولت افزایش می یابد یا خیر.

پیش از این صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود که افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار است اما این افزایش ممکن است در لایحه بودجه 1402 اتفاق بیفتد.

این در شرایطی است که کارمندان و مستمری بگیران بخش دولتی انتظار افزایش حقوق تا پایان تورم سال گذشته بر اساس قانون خدمات اداری کشور را دارند.

بانک مرکزی نرخ تورم اسفند ماه گذشته را 40 درصد اعلام کرد، اما دولت پیش بینی کرد که دستمزد کارکنان غیرحداقلی خود 10 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید  غذا در طول تاج برای ریه ها مفید است

در حال حاضر مبنای پرداخت حقوق بازنشستگان SO و کارگران بدون حداقل دستمزد 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان است که بیش از میزان تعیین شده برای دستمزد کارگران و مستمری بگیران بدون حداقل مزد است. این رقم نزدیک به نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *