سقوط علی جهان؟ – ایسنا



“ممکن است علیرضا به عقب برگشته باشد ، اما همانطور که اشاره کردیم ، به نظر می رسد او کمی عقب رفته است تا یک جهش بزرگتر به آینده داشته باشد.”

به گزارش ایسنا ، این روزنامه مشرق وی می نویسد: “علیرضا جهانبخش ، وینگر تیم ملی ایران سرانجام تصمیم سختی گرفت و لیگ برتر انگلیس و باشگاه را از برایتون ترک کرد. زمانی که برای ادامه کار خود ، همان جایی را که در اروپا متولد شد ، جهانبخش تصمیم گرفت بهترین لیگ فوتبال جهان را ترک کند. حالا علی جهان با عقد قراردادی سه ساله به فاینورد پیوست تا تیم سوم هلندی را در کارنامه خود آزمایش کند. شماره 9 جدید فاینورد پیش از این در تیم های نایمخن و آلکمار در هلند بازی کرده و به خوبی با فضای فوتبال این کشور آشنا است. قرارداد بازیکن تیم ملی ایران به گونه ای تنظیم می شود که در پایان سال سوم ، در صورت توافق طرفین ، می توان آن را به چهار سال تغییر داد. بنابراین ، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد ، جهانبخش حداقل سه سال دیگر فوتبال هلند را بازی خواهد کرد. البته هم او و هم هواداران فوتبال امیدوارند که زمان حضور در فاینورد کوتاهتر از این زمان باشد و او دوباره لیگ معتبر را ترک کند ، این بار یک باشگاه بزرگتر. مشکلی که به دلیل پتانسیل بالای دنیا دور از دسترس نیست.

آیا علیرضا پسرفت می کند؟

این مسئله دائماً اذهان عمومی ایران را نگران می کند ، زیرا مشخص شد که جهانباه رسما بازیکن فاینورد است. آیا جهانبش به جای پیشرفت در دنیای فوتبال ، قهقرا می کند؟ پاسخ به این سوال ممکن است با توجه به علائم موجود دشوار نباشد. ترک لیگ انگلیس و انتقال خود به لیگ هلند می تواند یک قدم به عقب باشد. اما اگر این گام به عقب دور از جهش به آینده نباشد چه می کنید؟ درست است که سطح لیگ برتر انگلیس به هیچ وجه با قهرمانی هلند قابل مقایسه نیست ، اما نمی توان سلیقه مربیان را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید  درخواست آمریکا برای بررسی شهادت خبرنگار الجزیره

علیرضا از روز اول پیوستن به برایتون تا آخرین تمرین تیم سخت کار کرد ، اما افسوس که دیگر جایی در ذهن گراهام پاتر ، سرمربی برایتون نبود. بعد از اینکه پاتر در برایتون ماند ، مشخص بود که وضعیت جهانبخش در این باشگاه تغییر چندانی نخواهد کرد. بنابراین جهانبخش با تصمیم درست باشگاه انگلیس را ترک کرد و به باشگاهی رفت که یک سال قبل از جام جهانی فرصت بازی در آن را خواهد داشت. اتفاقاً این همان چیزی است که علیرضا به آن احتیاج دارد: دیده شدن! او 22 ساله بود که در نایمگن به شهرت رسید اوج زندگی حرفه ای او ، سه سال حضور در آلکمار بود ، جایی که او توانست با 21 گل در یک فصل عنوان قهرمانی لیگ را بدست آورد. این درخشش همان تیم بود که دو باشگاه لیگ برتری ، لسترسیتی و برایتون را وسوسه کرد تا جوان ایرانی را به خدمت بگیرد. آیا لستر گزینه بهتری برای علیرضا بود؟ هرگز نمی توان جواب مشخصی به آن داد ، اما واضح است که علیرضا در برایتون متاسف بود و هیچ کس او را ندید. اکنون ، برای بازیکنی که یک بار عنوان قهرمانی آقای دروازه بان را در لیگ هلند با تیمی کمتر شناخته شده کسب کرده است ، موفقیت با تیم شناخته شده ای مانند فاینورد دور از دسترس نیست. فاینورد فصل گذشته قهرمان لیگ اروپا شد و جهانبخش این فرصت را دارد که نه تنها در لیگ داخلی بلکه در لیگ اروپا بازی کند تا بر تیم ها مسلط شود و شاید در یک لیگ بهتر. اگر او به بازی در فاینورد عادت کند ، طبیعی است که او بسیار خوش شانس خواهد بود که در ترکیب ثابت تیم ملی ایران در جام جهانی بازی کند. بنابراین برای دومین بار در یک فصل دیده می شود.

بیشتر بخوانید  قرنی که نکوست، از بهارش پیداست

البته از منظری دیگر ، سقوط علیت جهان را می توان زیر ذره بین مشاهده کرد. در این زمان او به عنوان گرانترین بازیکن تاریخ برایتون به باشگاه انگلیسی پیوست. با هواپیمای شخصی و عزت و احترام کامل. علیرضا روزی که برایتون را ترک کرد مفتخر شد ، اما خبری از جت شخصی نبود که او را حمل کند. او در آن روزها با 19 میلیون یورو به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ باشگاه به برایتون رفت ، اما به مدت کافی روی نیمکت نشست و درگیر ایده های عجیب گراهام پاتر شد ، به طوری که ارزش بازار او را از دست داد. اگر ارزش علیرضا در نقل و انتقالات تخمین زده شود ، بله ، افت کرده و افت بدی داشته است. پیش بینی می شود هزینه این بازیکن که قیمتش 19 میلیون یورو است ، امروز حدود پنج میلیون یورو باشد. خبر بدتر این است که طبق وب سایت ترانسفرمارکت ، فاینورد حتی همان مبلغ را برای علیرضا پرداخت نکرده و فقط این بازیکن ارزشمند را با 1.1 میلیون یورو به خدمت گرفته است. یک پیروزی بزرگ برای فاینورد و یک شکست سنگین تجاری برای برایتون. البته در این بین ، هیچ تغییری برای خود علیرضا تغییر نکرده است. هیچ یک از 19 میلیون یورو به جیب او نرفته است ، و وی هیچ یک از 1.1 میلیون یورو جدید را دریافت نخواهد کرد. او حقوق هفتگی معینی دارد که برای برایتون سنگین بود و آنها می خواستند از شر آن خلاص شوند. اکنون یک حقوق هفتگی جدید برای علیرضا در فاینورد نوشته شده است ، با این تفاوت که او به عنوان بازیکن ثابت در این باشگاه بازی می کند و هر هفته این فرصت را دارد که توانایی های خود را در زمین فوتبال به کسانی نشان دهد که فکر می کردند و تظاهر می کنند علی جهان تمام شد. “ممکن است علیرضا به عقب برگشته باشد ، اما همانطور که اشاره کردیم ، به نظر می رسد او کمی عقب رفته است تا یک جهش بزرگتر به آینده داشته باشد.”

بیشتر بخوانید  آخر هفته کمبود خواب خود را حتما جبران کنید | کاهش ریسک بیماری‌های قلبی با جبران کمبود خواب

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید