مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درخواست آمریکا برای بررسی شهادت خبرنگار الجزیره

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، خبرنگار شبکه الجزیره هنگام تهیه گزارش از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در شمال غربی رود اردن، هدف گلوله نظامیان صهیونیست از ناحیه سر قرار گرفت و کشته شد.

الجزیره در این باره نوشت: ابواکله که از سال 1997 با این شبکه همکاری می کرد، در جریان اخباری مبنی بر حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله های جنگی و سربازان واقعی صهیونیست به سمت وی ​​کشته شد.

شبکه اسرائیلی i24 گزارش داد سفارت رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای به قتل شیرین ابواکلو خبرنگار شبکه الجزیره اشاره کرد و مدعی شد که وی نیز شهروند آمریکایی است.

سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفاع از شهروندان آمریکایی اولویت اصلی است و ایالات متحده خواستار تحقیقات جامع، سریع و شفاف درباره قتل این روزنامه‌نگار شده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (چهارشنبه) نیروهای اسرائیلی را مسئول ترور کامل شیرین ابوعقلی روزنامه نگار فلسطینی دانست.

در همین حال، رژیم اسرائیل پیشنهاد کرده است که تحقیقات مشترکی با مقامات فلسطینی برای کشف چگونگی کشته شدن این روزنامه نگار انجام شود.

ژائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل نیز خبر غم انگیز ترور شیرین ابواکله روزنامه نگار فلسطینی الجزیره را تشریح کرد و پیشنهاد کرد تحقیقات مشترکی با تشکیلات خودگردان فلسطین انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این روزنامه نگار در جریان درگیری در “جنین” پایگاه گروه های مسلح فلسطینی در شمال کرانه باختری اشغالی توسط ارتش اسرائیل کشته شده است.

بیشتر بخوانید  تمدید آتش بس در یمن برای دو ماه دیگر

وزارت فلسطین توضیح داد که نیروهای رژیم صهیونیستی هنگام حمله به جنین روزنامه نگار را به ضرب گلوله کشتند و همچنین از زخمی شدن علی الصمودی روزنامه نگار فلسطینی دیگر خبر داد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که در جریان درگیری نیروهایش با افراد مسلح در کرانه باختری، دو خبرنگار مجروح شده اند، اما به قتل «شیرین ابواکله» اشاره ای نکردند.

آویهای ادری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در تلاش برای آزادسازی این رژیم گفت: برخلاف آنچه در رسانه های عربی گزارش شده، برآوردهای اولیه حاکی از آن است که شیرین ابواکله صبح روز چهارشنبه توسط مهاجمان مسلح کشته شده است. یک فلسطینی در اردوگاه جنین در جریان گزارش های خبری کشته شد.

وی افزود: فیلم‌هایی که فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی جنین منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که افراد مسلح فلسطینی شلیک می‌کنند و به خود می‌بالند که در حالی که قربانی تیراندازی شده، یک سرباز اسرائیلی را در حالی که روی زمین دراز کشیده زخمی کرده‌اند.

وی گفت: ما از فلسطینی ها می خواهیم که تحقیقات مشترکی در مورد این حادثه انجام دهند.

وی در پایان گفت: ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به خاطر درگذشت شیرین ابوعقلی، روزنامه‌نگاری که سال‌ها با او کار کرده‌ایم، ابراز می‌کنیم و ادعا می‌کنیم که رژیم اسرائیل برای آزادی مطبوعات اهمیت زیادی قائل است و برای حفظ آن تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل از 22 مارس تاکنون 30 فلسطینی را طی درگیری ها یا عملیات های مختلف به شهادت رسانده اند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، در این مدت 18 اسرائیلی نیز در یک سری حملات کشته شدند.

بیشتر بخوانید  سایت دانشگاه امام صادق(ع) هک شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *