مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سقوط طلا و سکه با نزدیک شدن به توافق / طلای ۱۸ عیار چند گرم است؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



در حالی که نگرانی های فزاینده در مورد افزایش تورم فشار تقویت دلار و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری طلای آمریکا را خنثی کرده است، قیمت فلز زرد علیرغم داده های مثبت بازار کار اعلام شد.ایالات متحده در روز جمعه شاهد رشد بود.

به گزارش رویترز، هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.19 درصد افزایش به 1808.28 دلار رسید. قیمت طلا در این هفته 0.8 درصد افزایش یافت. فلز زرد در پایان معاملات روز جمعه با 0.21 درصد افزایش به 1807.80 دلار رسید.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات در موسسه ریج گفت: ما همچنان انتظار افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد ایالات متحده را داریم. در نتیجه، انتظار می رود فدرال رزرو اقداماتی را برای مبارزه با تورم اتخاذ کند.» وی گفت: اما این موضوع باعث نوساناتی در بازار طلا خواهد شد.

رشد غیرمنتظره فرصت‌های شغلی ایجاد شده در ایالات متحده در ژانویه، نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم را تشدید کرده و بر احساس ریسک پذیری سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته است. آمارها نشان می دهد که بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا 467000 شغل در یک ماه گذشته ایجاد کرده است.

قیمت نفت نیز دیروز به بالاترین حد خود در هفت سال گذشته رسید که به فشارهای تورمی کمک کرد.

زمانی که تورم افزایش می یابد، طلا به عنوان پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، اما افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند هزینه سرمایه گذاری در این بازار را افزایش دهد.

این در حالی است که سود دهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید. شاخص دلار نیز روز گذشته افزایش یافت و طلا را برای خریدارانی که از ارزهای غیر دلاری استفاده می کنند گران شد.

بیشتر بخوانید  اولین تصاویر سهند، محصول جدید پارس خودرو منتشر شد+ عکس

قیمت دلار در بازار امروز

به گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز 18 بهمن ماه تا ساعت 19 به 26371 تن رسید.

همچنین بانک مرکزی قیمت رسمی را 4200 تومان اعلام کرد.

صرافی ها و بانک ها قیمت فروش امروز را ۲۴ هزار و ۹۳۴ تومان اعلام کردند. این بورس ها دلار را با قیمت 24 هزار و 686 تومان از مردم می خرند.

قیمت ها به یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی 4810 تومان بود. امروز قیمت فروش یورو در صرافی های بانک ها ۲۸ هزار و ۶۸۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو در این بورس ها 28 هزار و 397 تن است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

بر اساس تعرفه های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت 19:00، قیمت سکه کل طرح جدید 11 میلیون و 650 هزار تومان و قیمت کل پروژه قدیم 11 میلیون و 550 هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 170 هزار و 870 تومان اعلام شده است.

نیم سکه شش میلیون و 630 هزار تومان در بازار معامله می شود. قیمت ربع سکه و قیمت یک گرم آن نیز سه میلیون و 650 هزار تومان یا دو میلیون و 250 هزار تومان است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *