سفید کردن دندان با سرکه سیب


لایه برداری دندان با سرکه سیب چیست؟

راه های زیادی برای بهبود سلامت مینای دندان و سفید کردن دندان ها وجود دارد. با گذشت سالها با استفاده از قهوه، سیگار و تنباکو، سفیدی دندان ها کدر شده و رنگ زیبای خود را از دست می دهد. در میان روش های مختلف موجود برای سفید کردن دندان، استفاده از سرکه سیب را توصیه می کنیم.
همانطور که می دانید دندان های سفید معمولی تاثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارند. با گذشت زمان ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مسواک نکردن دندان ها تغییر رنگ داده و تغییر رنگ دهند. پلاک ها در واقع پلاک های میکروبی هستند که روی دندان ها سفت می شوند.
این جرایم را نمی توان با مسواک زدن ساده از بین برد. یکی از مواد طبیعی که برای سفید کردن دندان ها بسیار مفید است، سرکه سیب است، بنابراین این ماده طبیعی می تواند جایگزین بسیاری از سفید کننده های شیمیایی باشد.

سرکه سیب می تواند تمام لکه ها را از بین ببرد و دندان ها را به خوبی کنده کند. سرکه سیب حاوی ترکیباتی مانند اسید استیک، پتاسیم، منیزیم، پروبیوتیک ها و آنزیم هایی است که میکروب ها (باکتری های مضر و خطرناک) و توده ها را از بین می برد و در عین حال رشد باکتری های مفید یعنی پروبیوتیک ها را تسریع می کند. از آنجایی که سرکه سیب به طور طبیعی اسیدی است، پلاک یا سایر مواد چسبنده به دندان را از بین می برد. PH سرکه سیب لکه ها را از روی دندان ها پاک کرده و آنها را سفید می کند.

راز موثر بودن سرکه سیب در سفید کردن دندان ها این است که به طور مداوم از آن استفاده می کنید پس باید یک ماه به طور مداوم از آن استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید اما در عین حال مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا از آن استفاده نکنید زیرا سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و اگر زیاد از آن استفاده کنید به مینای دندان آسیب می رساند.


جرم گیری دندان با سرکه سیب

نحوه کندن پوست با سرکه سیب


روش اول: برای لایه برداری دندان ها با سرکه سیب باید ۱- یک قاشق غذاخوری آب را با نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید ۲- سپس با این مواد مسواک بزنید و دندان های خود را مسواک بزنید. 3- بعد از این، یک قاشق غذاخوری آب را با نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. 5. دندان های خود را طبق معمول مسواک بزنید. این مراحل را 15 روز قبل از خواب دنبال کنید. این کار را به مدت 15 روز متوقف کنید و دوباره شروع کنید، زیرا اگر بیش از حد دندان های خود را با سرکه سیب پوست بگیرید، می تواند به لثه ها و مینای دندان آسیب برساند.


روش دوم: روش دیگری که می توان برای لایه برداری دندان استفاده کرد استفاده از سرکه سیب و جوش شیرین است. جوش شیرین اثربخشی سرکه سیب را افزایش می دهد و سریعتر نتیجه می گیرید. ابتدا نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید. سپس طبق روش قبلی مسواک زدن را شروع کنید.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر صابون نمک دریا برای زیبایی پوست و مو


روش سوم یک قاشق غذاخوری سرکه سیب مانند دهانشویه را به مدت 2 دقیقه دور دهان خود بشویید، سپس مسواک را به سرکه سیب آغشته کنید و دندان های خود را مسواک بزنید تا لکه ها از بین بروند، سپس دندان های خود را مسواک بزنید و سپس مسواک بزنید. با مسواک زدن با جوش شیرین و خمیر دندان تمام سرکه سیب پاک شود.


جرم گیری دندان


روش چهارم: حدود یک دقیقه سرکه سیب را روی دندان های خود بمالید، سپس دهان خود را با آب یا دهانشویه با پراکسید هیدروژن بشویید. پس از استفاده از سرکه سیب، باید دوباره دندان های خود را با خمیر دندان معمولی مسواک بزنید و دهان خود را به خوبی بشویید. بهتر است از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید.
بسیاری از خمیردندان های موجود در بازار که خاصیت سفید کنندگی دارند در ترکیبات خود از جوش شیرین و سرکه سیب استفاده می کنند تا خاصیت جرم گیری و سفید کنندگی داشته باشند. جرم گیری دندان را می توان با این روش ها به خوبی انجام داد.

باید بخوانید:

معایب جرم گیری دندان

معایب جرم گیری دندان

آیا لایه برداری دندان مفید است؟معایب جرم گیری دندان چیست؟ مقدمه ای بر مقیاس بندی باورهای مختلفی در مورد مقیاس بندی وجود دارد. برخی می توانند

فواید سرکه سیب برای دندان

سرکه سیب در واقع از سیب های تخمیر شده تهیه می شود. این نوع سرکه برای لایه برداری دندان بسیار مفید است. مردم از سرکه سیب برای درمان عفونت لثه، پوسیدگی دندان، دندان درد و غیره استفاده می کنند. استفاده از سرکه سیب به دلیل مزایای بسیار زیاد آن است. به عنوان مثال، مزایای آن را می توان به شرح زیر برشمرد.
سرکه سیب یک سفید کننده طبیعی و قوی است. این سرکه می تواند جایگزین خوبی برای سفید کننده های شیمیایی باشد زیرا طبیعی است و برای انسان بی ضرر است. سرکه سیب نیز یک پاک کننده قوی است.

سرکه سیب برای عفونت لثه

سرکه سیب علاوه بر لایه برداری دندان می تواند برای عفونت های مختلف لثه استفاده شود. بسیاری از افراد از عفونت لثه رنج می برند. این عفونت ها توسط افرادی ایجاد می شود که به غذاهای سرد یا گرم حساسیت دارند. این عفونت ها باید سریع درمان شوند تا جدی تر نشوند. هر کسی ممکن است به عفونت لثه مبتلا شود، اما افرادی که به سلامت دهان خود اهمیتی نمی دهند و همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت لثه هستند. درمان عفونت لثه باید فورا انجام شود. برای درمان آن ابتدا باید متوجه این عفونت در دهان خود شوید.
از علائم عفونت دندان و لثه می توان به احساس تلخی در دهان، حساسیت به غذای سرد و گرم، متورم شدن فک بالا یا پایین، دندان درد، لثه های متورم یا قرمز و … اشاره کرد.
با مشاهده این علائم باید اقدامات درمانی را انجام دهید. درمان های زیادی برای ورم لثه و پوسیدگی دندان وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب علاوه بر لایه برداری دندان می تواند در موارد دیگر نیز موثر باشد. سرکه سیب را می توان برای درمان عفونت لثه به روش های مختلفی استفاده کرد. این روش ها به شرح زیر انجام می شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با قطره چشمی کارتئولول و موارد مصرف آن


فواید سرکه سیب برای دندان


روش اول: در این روش دهان را با سرکه سیب شستشو داده و حدود دو تا سه دقیقه در دهان نگه می دارند. پس از آن مسواک زدن به صورت طبیعی انجام می شود. برای درمان عفونت و پوسته پوسته شدن لثه باید دو تا سه بار در هفته این کار را انجام دهید. علاوه بر نگه داشتن سرکه سیب در دهان، می توانید پنبه را در سرکه سیب آغشته کنید و آن را روی عفونت بمالید.


روش دوم: از طرف دیگر، سرکه سیب را می توان با نمک دریا مخلوط کرد. این مواد را با کمی آب مخلوط کنید و به مدت دو تا سه دقیقه در دهان نگه دارید و سپس بریزید. این روش می تواند عفونت لثه و پوسیدگی دندان را سریعتر درمان کند.


روش سوم: علاوه بر لایه برداری دندان، از مخلوط سرکه سیب و جوش شیرین نیز برای درمان عفونت لثه استفاده می شود. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را مخلوط کنید و دندان های خود را مسواک بزنید. سپس دهان خود را بشویید و دندان های خود را مسواک بزنید.

سرکه سیب برای دندان درد

یکی از دردهایی که هر فردی در طول زندگی خود تجربه می کند، دندان درد است. این درد یکی از بدترین دردهاست. دندان درد می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. این دلایل می تواند شامل آسیب به عصب دندان، عفونت دندان و لثه، پوسیدگی در دندان و غیره باشد. اگر این درد شدید است، برای رهایی از درد باید با پزشک مشورت کنید. اما درد می تواند کم باشد و با درمان های خانگی کاهش یابد.
روش های زیادی برای لایه برداری دندان و کاهش دندان درد در خانه وجود دارد که با موادی مانند وانیل، سرکه سیب، روغن میخک، آب نمک و … یکی از موادی که می توان برای درمان دندان درد استفاده کرد، سرکه سیب است. . این ماده فواید زیادی دارد، بنابراین می تواند پوسته پوسته شدن و دندان درد را کاهش دهد. می توانید پشم پنبه را در سرکه سیب آغشته کنید و روی دندان بگذارید تا اثر شفابخش و ضد درد داشته باشد. پس از چند دقیقه، دهان خود را کاملا بشویید. این کار را نباید به صورت افراطی انجام داد زیرا سرکه سیب اسیدی است و می تواند باعث آسیب دندان های دیگر شود.

بیشتر بخوانید  مصرف این غذاها هوش شما را کاهش می دهد


توده دندان را بردارید

سرکه سفید از تخمیر الکل در آب جو یا مالت تولید می شود این تخمیر توسط باکتری ها انجام می شود و در نهایت ماده سفید رنگی به نام سرکه تولید می شود. سرکه سفید برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. یکی از فواید سرکه سفید این است که دندان ها را تمیز می کند و میکروب های دهان و دندان را از بین می برد. سرکه سفید خاصیت ضد باکتریایی بسیار قوی دارد و از این خاصیت سرکه سفید در جاهای مختلف استفاده می شود. سرکه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد پلاک های دندانی را از بین می برد و در لایه برداری طبیعی دندان موثر است.

باید بخوانید:

خواص سرکه سیب چیست؟

خواص سرکه سیب چیست؟

آشنایی با خواص بی نظیر و شگفت انگیز سرکه سیب تشویق شوید تا با خواص سرکه سیب بیشتر آشنا شوید… سال ها بود که مردم بر این باور بودند که سرکه سیب،…

همچنین از التهاب لثه ناشی از عفونت جلوگیری می کند. مسواک زدن دندان ها با سرکه سفید نیز می تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و دندان های شما را سفید کند. برای لایه برداری بهتر دندان ها، مسواک را در سرکه قرار دهید و سپس دندان های خود را مسواک بزنید تا آلودگی ها از روی دندان ها پاک شوند. ترکیب سرکه با برخی مواد دیگر نیز می تواند از آلودگی جلوگیری کند. به عنوان مثال، ترکیب سرکه و گلاب می تواند از بوی بد دهان ناشی از باکتری جلوگیری کند. همچنین می توان سرکه را با جوش شیرین و نمک برای تمیز کردن دندان ها و دهان مخلوط کرد.
اما در استفاده از آن باید مراقب بود که در لثه و دهان حساسیت ایجاد نشود. محصولاتی مانند دهان شویه های صنعتی وجود دارند که محیط دهان را ضد عفونی کرده و آن را از باکتری های بیماری زا پاک می کنند، علاوه بر این محصولات، سرکه سفید می تواند دهان را ضد عفونی کند و دندان ها را به خوبی مسواک بزند و این ماده طبیعی است زیرا می تواند جایگزین مناسبی برای این ها باشد. محصولات


سریع ترین راه برای سفید کردن دندان

مهم نیست که چقدر سعی می کنید دندان های خود را تمیز و سفید نگه دارید، دندان های شما همچنان ممکن است پس از خوردن برخی غذاها، نوشیدن قهوه، چای و سیگار کشیدن زرد شوند. برای رفع این مشکل با معرفی چند روش خانگی سریع ترین روش سفید کردن دندان را معرفی می کنیم البته سفید کردن دندان به معنای سالم بودن دندان نیست و پوسیدگی و ورم لثه با سفید کردن دندان اصلاح نمی شود، برای درمان آنها. بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید