مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سفر رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل به ارزش 38 میلیارد دلار

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از ایرنا، رسانه های رژیم صهیونیستی از بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا درباره سفر شامگاه سه شنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی خبر دادند. در همین رابطه، سازمان صدا و سیمای رژیم صهیونیستی موسوم به «خان» به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد که بیانیه مشترک سفر بایدن اعلامیه قدس نامیده می شود و در آن واشنگتن به امنیت اسرائیل متعهد خواهد شد.

اسکای نیوز عربی امروز به نقل از یک مقام دولت آمریکا گزارش داد که اعلامیه قدس شامل تعهد آمریکا برای تامین 38 میلیارد دلار به اسرائیل است.

آمریکا در مارس گذشته نشستی محرمانه با مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی کشورهای عربی در شهر شرم الشیخ مصر برگزار کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه 13 جولای (22 ژوئیه) وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شد تا با مقامات اسرائیلی دیدار کند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است گفت: سفر بایدن به عربستان سعودی باید ساختار منطقه ای قوی ایجاد کند و روابط اسرائیل با شرکای منطقه ای را تعمیق بخشد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، بر اساس بیانیه مشترک اسرائیل و آمریکا، آمریکا بر “تعهد تزلزل ناپذیر” خود برای حفظ و تقویت توانایی رژیم صهیونیستی برای بازدارندگی دشمنانش تاکید کرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر روابط ناگسستنی واشنگتن و تل آویو و تعهد مستمر آمریکا به امنیت اسرائیل، واشنگتن به امنیت اسرائیل به ویژه حفظ مزیت کیفی نظامی خود متعهد است.

رژیم صهیونیستی همچنین برای حمایت مستمر و گسترده آمریکا از تعمیق و گسترش «پیمان ابراهیم» ارزش قائل شد.

بیشتر بخوانید  خلاصه بازی استقلال 1-0 ذوب آهن

اسکای نیوز عربی همچنین از پذیرایی یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روز پنجشنبه خبر داد.

بایدن در سفر خاورمیانه ای خود به عربستان سعودی نیز سفر می کند و با رهبران رژیم صهیونیستی دیدار می کند.

پیش از این، رسانه‌های عبری گزارش داده بودند که «ماهیت سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه عربستان سعودی، ایجاد اعتماد است. اما در نهایت راه را برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی هموار می کند.

چند روز پیش کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جو بایدن در تاریخ 13 و 16 به خاورمیانه سفر خواهد کرد. جولای (22-25 ژوئیه)، یعنی اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *