مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سفر با باغ سیار + عکس

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بسیاری از دوچرخه‌های مسافربری زرد و سبز در خیابان‌های دهلی نو پرسه می‌زنند، اما سواری ماهیندرا کومار متفاوت است زیرا دوچرخه‌اش باغی دارد که مسافرانش را در ماه‌های گرم تابستان هند کمی خنک می‌کند.

آقای کومار بیش از 20 گونه گل و درختچه روی سقف دوچرخه خود پرورش داده است و از این نظر زندگی نامه خود را به قدری منحصر به فرد ساخته است که برخی از مردم و گردشگران با آن سلفی می گیرند و مردم دهلی نام “موبایل” را برای خود انتخاب کرده اند. باغ” برای آن.

او گفت که فکر کاشت گیاه روی سقف سه چرخه اش دو سال پیش به ذهنش رسید و با هدف خنک کردن مسافران تا دمای 45 درجه در تابستان، گیاه کاشت و دو کولر و یک پنکه کوچک نصب کرد. .

MONEY SHARMA / AFP یا مجوز دهندگان

آقای کومار از یک حصیر و گونی ضخیم برای آماده کردن سقف اتوریکشا برای کاشت استفاده کرد و سپس بذر، جوانه، سایر جوانه های گیاه و ساقه درختچه ها را کاشت و آبیاری کرد.

او همچنین سه چرخه مسافربری خود را سوزاند تا آلودگی کمتری نسبت به بنزین و گازوئیل داشته باشد.

آقای کومار، پدر سه فرزند نیز در مورد تأثیر این ابتکار بر درآمد خود اظهار نظر کرد و گفت که مسافران معمولاً 13 تا 26 سنت بیشتر از بلیط معمولی به او می پردازند.

دمای هوا در دهلی نو در هفته گذشته به 45 درجه سانتیگراد افزایش یافت که یک رکورد پایین برای هفته آخر ماه آوریل است. موج گرما از سال 2010 تاکنون بیش از 6500 نفر را در هند کشته است. دانشمندان پیش بینی می کنند که تغییرات آب و هوایی گرما را در جنوب آسیا تشدید می کند.

بیشتر بخوانید  فورم آنلاین پاسپورت برای رفتن به کربلا اربعین ۱۴۰۱ + تمدید و مدارک – ایران چطور

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *