مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سفر انریکه مورا به تهران سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ – ایران چطور

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


🔹 نورنیوس: انریکه مورا سه شنبه وارد تهران می شود

انریکه مورا به تهران می آید

انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا روز سه شنبه برای ادامه گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند.

پس از اینکه مذاکرات در وین به مرحله‌ای رسید که نتیجه آن منوط به تصمیم سیاسی آمریکا بود، مذاکره‌کنندگان 1+4 و ایران با حفظ تماس‌های مستمر، مذاکرات را ادامه دادند تا با تبادل پیام بر سر مسائل باقی‌مانده به توافق برسند.

با توجه به نقش اتحادیه اروپا در تبادل نظر بین تهران و واشنگتن، سفر انریکه مورا به تهران را می‌توان گامی جدید در رایزنی‌های سازنده درباره چندین موضوع اما مهم دانست که همچنان باقی مانده است.

🔹اگرچه ادامه رویکردهای خصمانه آمریکا در قبال کشورمان مغایر با روح مذاکره برای توافق است، اما تاکنون روند مذاکرات ادامه داشته است.

دستیابی به یک توافق قوی، باثبات و معتبر، هرچند ممکن است، مستلزم واقع بینی واشنگتن و درس گرفتن از اشتباهاتی است که شرایط پیچیده امروز را تشکیل می دهد.

خارجی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به دنبال راه حلی برای پایان دادن به بن بست احیای شورای امنیت سازمان ملل هستم

ب ژوزپ بورل در مصاحبه با فایننشال تایمز: من می‌خواهم انریکه مورا، مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره این موضوع به تهران سفر کند، اما ایران بسیار مورد بی مهری قرار گرفت.

🔻تنها نقطه تعادل ممکن همین نقطه است. ما نمی‌توانیم برای همیشه به همین منوال ادامه دهیم، زیرا در این بین، ایران به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید  فیلم ازدواج اردشیر زاهدی و شهناز پهلوی

ورونده «پرونده روی میز پرزیدنت بایدن، صحبت‌های من با اوست [آنتونی] “بلینکن به حد خود رسیده است.”

ونون حالا برای ما بسیار جالب خواهد بود که تامین کننده نفت باشیم [خام] یکی دیگه بگیر آمریکایی ها نیز به موفقیت / انتخاب دیپلماتیک نیاز دارند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *