سفارت آمریکا در کیف به کار خود ادامه داد



پس از آن، گروه کوچکی از دیپلمات های آمریکایی ابتدا به شهر لویو در غرب اوکراین نقل مکان کردند. در 24 فوریه، زمانی که حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، ایالات متحده تمام دیپلمات های خود را از لووو خارج و به لهستان منتقل کرد.

در اواخر آوریل، وزیر امور خارجه، آنتونی بلینکن، در جریان سفر به کیف، اعلام کرد که ایالات متحده دیپلمات های خود را به اوکراین باز خواهد گرداند.

دیپلمات های آمریکایی پس از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اوکراین و دیدار با رئیس جمهور ولودیمیر زلینسکی، در لوئیس خواهند بود.

پس از آن، دیپلمات های آمریکایی هر روز به لویوو سفر می کردند و یک شبه به لهستان باز می گشتند.

در همین حال، سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه که نامش فاش نشده است، گفت که دیپلمات های آمریکایی روز یکشنبه برای جشن گرفتن روز پیروزی در اروپا به کیف بازگشتند. این یک بازگشایی رسمی سفارت آمریکا نیست، اما گامی در این راستا است.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو را تشخیص داد و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، پوتین به اصطلاح «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه خود شده و واکنش ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  7 کشور توریستی زیبای دنیا!

دیدگاهتان را بنویسید