مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سسی به نام سس مایونز

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رژ سس مایونز رژیمی
اگر رژیم دارید و وزن کم می کنید، می دانید که یکی از اولین ممنوعیت ها سس مایونز است. افزودن ماست به سس مایونز معمولی به نسبت مساوی کالری اضافی که باعث چاقی می شود را کاهش می دهد، اما صنعت غذا در حال توقف نیست و سس مایونز برای طرفداران چاق این محصول رژیمی ایجاد کرده است. در این محصول رژیمی برای کاهش چربی سس از نشاسته، ژل سلولز یا ترکیبات دیگری استفاده می شود که بافت محصول را به سس مایونز واقعی نزدیک می کند.




ای سس مایونز و مسمومیت
سس مایونز یکی از غذاهایی است که همیشه متهم به مسمومیت است. اتهامی که چندان هم بی اساس نیست. در تهیه سس مایونز از زرده تخم مرغ خام استفاده می شود، بنابراین خطر مسمومیت با سالمونلا وجود دارد، اگرچه در تهیه سس مایونز کارخانه ای، زرده تخم مرغ معمولا پاستوریزه یا منجمد می شود. اما در سس خانگی این امکان وجود دارد.



از طرفی اگر سس به درستی و بهداشتی تهیه شود تا حدودی در برابر فساد مقاوم است. وجود سرکه در سس مایونز به آن خاصیت اسیدی می دهد و بنابراین مسمومیت آسانی ایجاد نمی کند.

اما سس مایونز یکی از سس هایی است که حتما باید در یخچال نگهداری شود و اگر خارج از یخچال باشد نوعی باکتری در آن رشد می کند که باعث مسمومیت می شود. نگهداری سس مایونز در فضای باز باعث رشد باکتری ها و قارچ ها در آن می شود و باعث بد طعمی و بدبو شدن سس می شود که در این صورت سس خراب می شود.

بیشتر بخوانید  غذاهای ناسازگار




سس مایونز با خواص

البته این سس خیلی منحصر به فرد نیست. مصرف سس مایونز در دوران قاعدگی باعث کاهش درد ناشی از آن در روزهای اول این سیکل می شود. علاوه بر این، از آنجایی که ویتامین E نقش عمده ای در کاهش مرگ ناشی از سکته دارد، مصرف منظم غذا از سکته جلوگیری می کند. با این حال وجود این فواید همچنان چاقی مصرف کنندگان این سس را تهدید می کند.



خوردن روزانه یک قاشق سس مایونز در صورت تمایل برای انسان بی خطر است. اما در مصرف این غذا نباید زیاده روی کرد. همیشه باید تعادل خود را حفظ کنید تا همیشه از خوردن سس مایونز با غذا و سالاد لذت ببرید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *