مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سریع ترین راه برای تمیز کردن ظروف بامبو و چوبی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نکاتی برای تمیز کردن ظروف چوبی

ظروف چوبی یکی از بهترین ظروف برای سرو غذا هستند، اگر چوب هایی مانند بامبو و گردو وجود دارد که اصالت آنها چند برابر شده است بد نیست یک ست غذاخوری چوبی در خانه داشته باشید اما باید بدانید که نظافت ظروف چوبی نیز یک امر خاص است. نگرانی.
ظروف چوبی یکی از بهترین ظروف برای سرو غذا هستند، اگر چوب هایی مانند بامبو و گردو وجود دارد که اصالت آنها چند برابر شده است بد نیست یک سرویس غذاخوری چوبی در خانه داشته باشید اما باید بدانید که نظافت ظروف چوبی نیز یک کار است. برای شما عزیزان نکات دلگرم کننده ای در مورد شستن ظروف چوبی و همچنین پولیش و ضدعفونی کردن آنها آماده کرده ایم.

ظروف چوبی آشپزخانه را مانند روز اول نو کنید! برای درک زیبایی و مفید بودن یک ظرف چوبی قدیمی، لازم نیست یک سرآشپز جهانی باشید! واقعیت این است که ظروف چوبی بسیار زیبا و خاص هستند و استفاده از غذا در این اکسسوری برای همه خوشایند است. اما استفاده مداوم از آنها می تواند به چوب آسیب برساند، ظروف چوبی را بشویید، ظروف چوبی شسته شده را ترک کند، خشک کند یا خراش دهد. به ما بپیوندید بله راهکارهایی برای نظافت و ترمیم ظروف چوبی دانستن:

سطوح آسیب دیده قدیمی ظروف چوبی را بردارید

سطح ظروف را با سمباده یا سیم ظرفشویی کاملا صاف کنید تا لکه و خط و خش از بین برود. سپس با یک پارچه کمی مرطوب پاک کنید تا خاک اره و زباله ها پاک شود. سطح سمباده را با روغن خوراکی چرب کنید، روغن باید وارد بافت خشک چوب شود. کمی صبر کنید تا روغن به خوبی جذب ظرف چوبی شما شود. اکنون می توانید با ظاهر جدید ظرف خود روبرو شوید!
هر زمان که احساس کردید سطح ظروف کمی خشک شده است می توانید از روغن خوراکی برای روغن کاری ظروف چوبی استفاده کنید تا از آسیب در امان بمانید. یک پا را 3 بار در پارافین گرم فرو کنید و بین لایه ها مکث کنید تا خشک شود.

بیشتر بخوانید  پنهان کردن شوفاژ و رادیاتور با ترفندهای خانه داری


 تمیز کردن ظروف چوبی

برای تازه کردن ظروف چوبی از روغن بی بو استفاده کنید

قاشق چوبی را ضد عفونی کنید اگر در حین پخت و پز قاشق چوبی از روی اجاق افتاد، به راحتی می توانید آن را ضدعفونی کنید. ابتدا گرد و غبار، لکه یا کثیفی سطل را با دست یا سیم مخصوص ماشین ظرفشویی پاک کنید.
یک تا 20 مایع سفید کننده و آب را در یک کاسه بریزید. قاشق را به مدت یک ساعت در این محلول بگذارید. بعد از این مدت قاشق را آبکشی کرده و به مدت 15 دقیقه در محلول ملایم آب و مایع ظرفشویی قرار دهید. اکنون می توانید قاشق را با آب بشویید.

ظروف چوبی را با سرکه ضد عفونی کنید

روش بعدی که می توانید برای تمیز کردن ظروف چوبی استفاده کنید استفاده از پاک کننده های خانگی است که مضر نیستند. محلولی از سرکه و آب درست کنید و یک کاسه چوبی را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید یا با یک تکه پارچه سرکه را روی سطح کاسه بمالید تا ضدعفونی شود. چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. یک لیمو را بردارید و از وسط نصف کنید.

باید بخوانید:

نقش لیمو در ضدعفونی ظروف چوبی!


یک راه حل فوق العاده برای تمیز کردن ظروف چوبی درست کنید: آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری و یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و یک تکه پارچه یا پنبه را روی سطح ظرف بمالید. به این ترتیب روغن ظرف را در ترکیب جادویی شما جلا می دهد!
در روش بعدی استفاده از لیمو، کمی نمک دریا را در یک کاسه بریزید و با ورقه های لیمو روی سطح یک کاسه چوبی بمالید تا به عنوان لایه بردار عمل کند! آن را با آب گرم بشویید و بگذارید خشک شود.
ظروف چوبی را در محیط های با دمای بالا مانند مایکروفر و ماشین ظرفشویی قرار ندهید. این کار باعث خشک شدن، اعوجاج، ترک خوردن و کاهش عمر ظروف آشپزخانه شما می شود.
اگر می خواهید ظرف چوبی شما مانند روز اول همیشه شاداب و زیبا بماند، هر از چند گاهی این عملیات نوسازی را روی آن انجام دهید و ماهی یک بار یا بسته به میزان استفاده از ظرف، روغن کاری را تکرار کنید. البته واکس های مخصوص پولیش ظروف چوبی در بازار وجود دارد که برای استفاده در ظروف چوبی یک نوع موم خوراکی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  ۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها


 تمیز کردن ظروف بامبو

شستشوی ظرف چوبی بلافاصله پس از هر بار استفاده با دست توصیه می شود. چنین ظروفی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید و آنها را در سینک نگذارید. حرارت بسیار زیاد در ماشین ظرفشویی و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب منجر به تورم درخت بامبو و ایجاد ترک در سطح آن می شود.


واکس های مخصوص پولیش ظروف چوبی در بازار موجود است

برای شستن این ظروف بامبو ابتدا لکه ها و تکه های غذای باقی مانده روی آن ها را پاک کرده و سپس با آب گرم، مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج یا برس نرم بشویید. تا حد امکان از مایع ظرفشویی و ابزارهای خشن خودداری کنید. در نهایت ظرف را با آب بشویید و با شستن ظروف چوبی با پارچه نرم خشک کنید. برای حفظ کیفیت ظرف چوبی بهتر است آن را در محیطی باز قرار دهید تا هوای موجود رطوبت باقی مانده را از آن خارج کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *